تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802889467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشديد بيماري‌هاي زمينه‌اي و ايجاد اختلالات جديد نتيجه آلودگي هوا


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: تشديد بيماري‌هاي زمينه‌اي و ايجاد اختلالات جديد نتيجه آلودگي هوا
يك فوق تخصص ريه و مراقبت‌هاي ويژه با اشاره به وضعيت هواي تهران و بازگشت آلودگي، تاكيد كرد: در اين هوا، بيماري‌هاي مزمن مانند قلبي ريوي، سكته‌هاي مغزي و قلبي، افزايش يافته و ميزان ابتلا به بيماري‌هايي مانند آسم نيز بالا مي رود.
آفتاب: دكترعليرضا اسلامي نژاد، با اشاره به خطرات آلودگي هوا براي دو گروه سالمندان و كودكان، گفت: آلودگي هوا بر اساس مطالعات متعددي كه در همين زمينه انجام شده، بر روي تمام سيستم‌هاي بدن انسان تاثير مي گذارد، دستگاه گوارش، سيستم تنفسي، قلبي و اعصاب مركزي و ... همه تحت تاثير قرار مي گيرند، همچنين ثابت شده كه اين آلاينده‌ها كيفيت زندگي افراد را نيز مختل مي‌كند.

وي به تشديد بيماري‌ها در اثر آلودگي هوا اشاره و تاكيد كرد: آلودگي هوا از يك سو منجر به تشديد بيماري‌هاي زمينه‌اي و از سوي ديگر منجر به ايجاد بيماري مي‌شود، براي نمونه بيماران مبتلا به مننژيت مزمن يا كساني كه بيماري آسم و يا اختلالات قلبي عروقي دارند، از دسته افرادي هستند كه در هواي آلوده با تشديد بيماريشان مواجه مي شوند.

اين متخصص ادامه داد: از سوي ديگر آلاينده‌ها بيماري جديد ايجاد كرده و افراد را مستعد ابتلا به آسم و ساير بيماريهاي ريوي مي‌كنند. آلودگي هوا موجب اكسيداسيون در بدن مي‌شود كه اين موضوع ارتباط مستقيمي با سكته قلبي، مغزي و ... دارد.

اسلامي نژاد با بيان اينكه كودكان و سالمندان بيشترين قربانيان آلودگي هوا هستند، افزود: در صورتي كه كودكان در معرض طولاني مدت اين آلاينده‌ها باشند، در آينده و زماني كه به سن نوجواني و جواني برسند، بيشتر در معرض ابتلا به بيماري‌هايي مانند آسم قرار مي‌گيرند.

به گفته او آلاينده‌ها، داراي دو دسته عوارض هستند يك گروه عوارض حاد كه در ميان شهروندان ديده مي شود كه شامل سوزش چشم، سرفه‌هاي خشك، سردرد و اختلال در تمركز مي‌شود، عوارض ديگر مزمن هستند و منجر به بيماريهاي قلبي عروقي، ريوي و سكته مغزي مي‌شوند.

اين متخصص ريه تاكيد كرد: عوارض مزمن اين آلاينده‌ها، پس از 20 يا 30 سال خود را نشان مي‌دهد، يعني وقتي كودكي از همان خردسالي در معرض آلودگي باشد، در آينده قطعا مبتلا به يكي از بيماري‌هاي مرتبط با آلاينده ها مي‌شود.

به گفته اسلامي نژاد، شيوع آلودگي ها در تهران بيش از ساير شهرهاي ديگر كشور است، علت اصلي نيز تغيير روش زندگي افراد است.

وي در ادامه درباره اقدامات آموزش و پرورش با آلوده شدن هوا و تعطيلي مدارس گفت: به هر حال ثابت شده كه محيط داخل خانه براي كودكان امن‌تر از محيط خارجي است، بنابراين زماني كه هيچ اقدام ديگري نمي توان انجام داد، بهترين راه حل همين تعطيلي مدارس است.

اين متخصص ريه به استفاده از ماسك در روزهاي آلوده بويژه براي كودكان اشاره كرد و افزود: استفاده از ماسك‌هاي استاندارد و فيلتردار مي تواند به اين افراد كمك كند، االبته اين ماسك‌ها شرايط خاص خود را دارند، بايد در جاي خشك نگهداري شوند، نبايد تا شوند. هچنين بايد به عمر مصرف آنها توجه كرد كه معمولا 8 تا 10 ساعت است.

اسلامي نژاد از افزايش مراجعه بيماران ريوي در روزهاي آلوده به بيمارستان ها و مراكز درماني خبر داد و خاطرنشان كرد: تعداد مراجعان سرپايي و بستري در اين روزها بيش از ساير روزهاي سال است، به هر حال زماني كه بيماران قلبي ريوي وضعيتشان از كنترل خارج مي‌شود به مراكز درماني مراجعه مي كنند.

به گزارش ايسنا، وي در ادامه به اهميت اطلاع رساني از طريق برنامه هايي مانند دكتر سلام شبكه آموزش اشاره كرد و گفت: اين برنامه‌ها بسيار خوب است و با دعوت از متخصصان گروه پزشكي، اطلاعات مطلوبي را به مردم مي دهد، همين برنامه‌ها مي‌تواند زمينهاي باشد تا به مردم در ارتباط با پيشگيري از بيماري‌ها و اقداماتي كه بايد در روزهاي آلوده انجام دهند، آموزش داده شود.

نظر شما:
------------

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن