تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802897835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشدید بیماری‌های زمینه‌ای و ایجاد اختلالات جدید نتیجه آلودگی هوا


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تشدید بیماری‌های زمینه‌ای و ایجاد اختلالات جدید نتیجه آلودگی هوا
یک فوق تخصص ریه و مراقبت‌های ویژه با اشاره به وضعیت هوای تهران و بازگشت آلودگی، تاکید کرد: در این هوا، بیماری‌های مزمن مانند قلبی ریوی، سکته‌های مغزی و قلبی، افزایش یافته و میزان ابتلا به بیماری‌هایی مانند آسم نیز بالا می رود.
آفتاب: دکترعلیرضا اسلامی نژاد، با اشاره به خطرات آلودگی هوا برای دو گروه سالمندان و کودکان، گفت: آلودگی هوا بر اساس مطالعات متعددی که در همین زمینه انجام شده، بر روی تمام سیستم‌های بدن انسان تاثیر می گذارد، دستگاه گوارش، سیستم تنفسی، قلبی و اعصاب مرکزی و ... همه تحت تاثیر قرار می گیرند، همچنین ثابت شده که این آلاینده‌ها کیفیت زندگی افراد را نیز مختل می‌کند.


وی به تشدید بیماری‌ها در اثر آلودگی هوا اشاره و تاکید کرد: آلودگی هوا از یک سو منجر به تشدید بیماری‌های زمینه‌ای و از سوی دیگر منجر به ایجاد بیماری می‌شود، برای نمونه بیماران مبتلا به مننژیت مزمن یا کسانی که بیماری آسم و یا اختلالات قلبی عروقی دارند، از دسته افرادی هستند که در هوای آلوده با تشدید بیماریشان مواجه می شوند.


این متخصص ادامه داد: از سوی دیگر آلاینده‌ها بیماری جدید ایجاد کرده و افراد را مستعد ابتلا به آسم و سایر بیماریهای ریوی می‌کنند. آلودگی هوا موجب اکسیداسیون در بدن می‌شود که این موضوع ارتباط مستقیمی با سکته قلبی، مغزی و ... دارد.


اسلامی نژاد با بیان اینکه کودکان و سالمندان بیشترین قربانیان آلودگی هوا هستند، افزود: در صورتی که کودکان در معرض طولانی مدت این آلاینده‌ها باشند، در آینده و زمانی که به سن نوجوانی و جوانی برسند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌هایی مانند آسم قرار می‌گیرند.


به گفته او آلاینده‌ها، دارای دو دسته عوارض هستند یک گروه عوارض حاد که در میان شهروندان دیده می شود که شامل سوزش چشم، سرفه‌های خشک، سردرد و اختلال در تمرکز می‌شود، عوارض دیگر مزمن هستند و منجر به بیماریهای قلبی عروقی، ریوی و سکته مغزی می‌شوند.


این متخصص ریه تاکید کرد: عوارض مزمن این آلاینده‌ها، پس از 20 یا 30 سال خود را نشان می‌دهد، یعنی وقتی کودکی از همان خردسالی در معرض آلودگی باشد، در آینده قطعا مبتلا به یکی از بیماری‌های مرتبط با آلاینده ها می‌شود.


به گفته اسلامی نژاد، شیوع آلودگی ها در تهران بیش از سایر شهرهای دیگر کشور است، علت اصلی نیز تغییر روش زندگی افراد است.


وی در ادامه درباره اقدامات آموزش و پرورش با آلوده شدن هوا و تعطیلی مدارس گفت: به هر حال ثابت شده که محیط داخل خانه برای کودکان امن‌تر از محیط خارجی است، بنابراین زمانی که هیچ اقدام دیگری نمی توان انجام داد، بهترین راه حل همین تعطیلی مدارس است.


این متخصص ریه به استفاده از ماسک در روزهای آلوده بویژه برای کودکان اشاره کرد و افزود: استفاده از ماسک‌های استاندارد و فیلتردار می تواند به این افراد کمک کند، االبته این ماسک‌ها شرایط خاص خود را دارند، باید در جای خشک نگهداری شوند، نباید تا شوند. هچنین باید به عمر مصرف آنها توجه کرد که معمولا 8 تا 10 ساعت است.


اسلامی نژاد از افزایش مراجعه بیماران ریوی در روزهای آلوده به بیمارستان ها و مراکز درمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد مراجعان سرپایی و بستری در این روزها بیش از سایر روزهای سال است، به هر حال زمانی که بیماران قلبی ریوی وضعیتشان از کنترل خارج می‌شود به مراکز درمانی مراجعه می کنند.


به گزارش ایسنا، وی در ادامه به اهمیت اطلاع رسانی از طریق برنامه هایی مانند دکتر سلام شبکه آموزش اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها بسیار خوب است و با دعوت از متخصصان گروه پزشکی، اطلاعات مطلوبی را به مردم می دهد، همین برنامه‌ها می‌تواند زمینهای باشد تا به مردم در ارتباط با پیشگیری از بیماری‌ها و اقداماتی که باید در روزهای آلوده انجام دهند، آموزش داده شود.




تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن