تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803487591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

‌تاثير آلودگي هوا بر بيماري‌هاي گوش و حلق و بيني


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: ‌تاثير آلودگي هوا بر بيماري‌هاي گوش و حلق و بيني
يك متخصص گوش، حلق و بيني با اشاره به شايع‌ترين عواملي كه موجب مراجعه بيماران به متخصص گوش، حلق و بيني مي‌شود، گفت: در حال حاضر يكي از بيشترين موارد مراجعه مربوط به”رينيت آلرژيك" (حساسيت بيني) است كه درمان آن عملا به وسيله اسپري‌هاي موضعي كورتون يا قرص‌هاي ضدحساسيت آنتي‌هيستاميني مانند ستيريزين، لوراتادين و فكسوفنادين صورت مي‌گيرد. دكتر داريوش خشوعي اظهار كرد: در موارد بسيار پيشرفته و شديد كه درمان دارويي كارساز نباشد، بيماران جهت آلرژي‌ درماني به متخصصان روماتولوژيست ارجاع داده مي‌شوند.
پارگي پرده صماخ چگونه اتفاق مي‌افتد؟
وي درباره عواملي كه مي‌تواند موجب پارگي پرده گوش شود، توضيح داد و گفت: پارگي پرده گوش مي‌تواند ناشي از عواملي مانند ضربه، پريدن در استخر يا گاه دستكاري‌هايي باشد كه فرد در گوش انجام مي‌دهد.خشوعي ادامه داد: گاهي اوقات عفونت‌هاي گوش مياني يا برخي عفونت‌ها كه در در دوران كودكي يا نوجواني ايجاد مي‌شوند و در اثر عدم درمان يا سهل‌انگاري فرد پيشرفت كرده، عارضه‌دار شده مي‌تواند موجب پارگي پرده صماخ شود.وي افزود: در صورت عدم درمان ممكن است پارگي وارد مرحله‌اي شود كه ديگر ترميم‌پذير نبوده و عملا با داروهاي معمول قابل برگشت نيست چرا كه زخم حالتي پيدا مي‌كند كه ديگر نمي‌تواند ترميم شود و پرده گوش جوش بخورد.عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در پاسخ به اين كه آيا صدا نيز ممكن است موجب پارگي پرده گوش شود، عنوان كرد: شايد به صورت تئوري اين امكان وجود داشته باشد اما در واقعيت تنها در صورت برخورد صوت بسيار شديد ممكن است چنين اتفاقي رخ بدهد، به عنوان مثال صداهاي ناشي از موج انفجار.
علايم پارگي پرده گوش
اين متخصص گوش، حلق و بيني درباره علايم عارضه پارگي پرده گوش، گفت: معمولا پارگي حاد پرده گوش در مراحل اوليه علايمي مانند خون‌ريزي و درد خيلي شديد را به همراه دارد. گاهي اوقات اگر پارگي ناشي از عفونت حاد گوش مياني باشد، ممكن است پس از خارج شدن مقداري خونابه از گوش، درد ظاهرا تسكين يابد، اما در اين موارد حتما بايد با مراجعه به متخصص گوش، حلق و بيني مراحل درمان سريعا آغاز شود.وي افزود: به طور معمولي، اگر پارگي تنها در پرده گوش باشد، در حدود 30 دسي‌بل افت در آستانه شنوايي فرد ايجاد مي‌شود. البته اين مورد مشروط به اين است كه هيچ آسيبي به حلزون گوش، زنجيره استخواني يا گوش مياني وارد نشده باشد. اما اگر اين قسمت‌ها نيز آسيب ديده باشند، مقدار كاهش شنوايي فرد بيشتر خواهد بود.
آلودگي هوا و بيماري‌هاي گوش، حلق و بيني
خشوعي درباره تاثير آلودگي هوا بر بيماري‌هاي گوش، حلق و بيني اظهار كرد: انسان به طور عادي از بيني تنفس مي‌كند. بستگي به نوع آلودگي و شدت آن، اين اثرگذاري مي‌تواند در مرحله اول به صورت حساسيت و رينيت آلرژيك خودش را نشان بدهد. در اين مرحله با استفاده از اسپري‌هاي كورتوني موضعي و قرص‌هاي ضدحساسيت، بيماري قابل درمان است.وي ادامه داد: در موارد پيشرفته‌تر، التهاب‌هايي كه در بيني ايجاد مي‌شود، مي‌تواند منجر به انسداد مجراهاي سينوسي و ابتلا به بيماري سينوزيت شود. در مراحل اوليه، سينوزيت به صورت سينوزيت حاد مي‌باشد كه در اين مرحله اميد به درمان دارويي بالا است. اما اگر مورد درمان قرار نگرفته و بيماري پايدار شود (معمولا بعد از سه ماه)، سينوزيت وارد مرحله مزمن خواهد شد.
سينوزيت را چگونه تشخيص دهيم؟
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: بهترين روش تشخيص سينوزيت مزمن از سينوزيت حاد نيز انجام سي تي اسكن پس از چند دوره درمان دارويي است. معمولاً در سينوزيت مزمن پاسخ به درمان دارويي بسيار كمتر از سينوزيت حاد است. براي درمان سينوزيت مزمن پيشنهاد عمل آندوسكوپي سينوس مي‌شود كه طي اين عمل مجاري سينوسي باز شده، مخاط‌هاي آسيب‌ديده برداشته مي‌شود تا دوباره جريان هوا در سينوس‌ها برقرار شود.وي عنوان كرد: با توجه به شرايط كنوني آلودگي شهر اهواز، راه‌هاي مختلفي براي پيشگيري از ابتلا به حساسيت‌ها به شهروندان توصيه مي‌شود، استفاده از ماسك‌هاي استانداردي كه اطراف حفره بيني و دهان را به طور كامل بپوشاند، يكي از اين راه‌هاست. البته ماسك بايد پس از دو الي سه ساعت تعويض شود. از راه‌هاي ديگر مي‌توان به مصرف بيشتر مايعات براي حفظ روند طبيعي جريان مخاطي بيني و استفاده از قرقره‌ها و بخورهاي آب گرم براي دفع مواد آلرژي از حلق و بيني اشاره كرد.

ارسال نظر

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن