تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803737627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تروريست‌هايي كه با هيچ كس به توافق نمي‌رسند + تصاوير


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تروريست‌هايي كه با هيچ كس به توافق نمي‌رسند + تصاوير
شماري از گروه‌هاي مسلح تروريستي با رويكرد اسلامي در 22 نوامبر 2013 از تشكيل گروهي به نام «جبهه اسلاميه» در سوريه خبر دادند كه بزرگترين ائتلاف نيروهاي سلفي جهادي در سوريه به شمار مي‌آيد.
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران،پس از گذشت حدود سه سال از بحران سوريه، اين كشور فقط توانسته به عنوان طولاني ترين جنگ داخلي در گينس، ركورد ثبت كند و حاصلي جز تباهي و نابودي براي مردم اين كشور به ارمغان نداشته است.

از آغاز اين جنگ كشورهاي غربي و عربي هر كدام بر حسب طمع و قصدي كه داشتند نيروهاي تروريستي و سلاح‌هاي خود را روانه سوريه كردند. تا از اين فتنه هزار سر هر كه سهم خود را جدا سازد.

عربستان، قطر و تركيه از اولين كشورهاي منطقه بودند كه نيروهاي تروريستي خود را در سطح سوريه مديريت كردند و با ارسال سلاح با قدرت به نبرد با بشار اسد پرداختند.

روزهاي ابتدايي بحران، ورود تروريست‌ها بدون هيچ حد و مرزي صورت مي گرفت و با خيال اينكه در نهايت طي چند ماه اسد سقوط خواهد كرد مشكلي در بين تروريست‌ها و همچنين بين سران كشورهاي عربي و غربي نبود؛ اما با طولاني شدن جنگ، مشكلاتي كه از همان روزهاي ابتدايي وجود داشت به مرور زمان ظهور كرد.

اين اختلافات تاجايي پيش رفت كه تروريست‌ها به سوي هم اسلحه كشيدند و شيوخ خليج فارس كه تا به حال اختلافات را علني نمي كردند؛ مواضع متناقضي در مجامع عمومي و در رسانه‌ها مطرح كنند.

انواع گروه‌هاي مسلح

در ابتدا مخالفان سوري به دو دسته ارتش آزاد و جبهه النصره تقسيم شدند اما پس از افزايش اختلافات تروريست‌ها، به همت عربستان گروهي به نام "امارت اسلامي شام و عراق" يا همان "داعش" تشكيل شد.

پس از تشكيل داعش و بركناري امير سابق قطر، با فشار آمريكا پرونده سوريه از دست قطري‌ها گرفته و به سعودي ها واگذار شد.

اما اين پايان درگيري‌ها و اختلافات نبود و نارضايتي مقامات تركيه و خصومت قطري‌ها با آل سعود افزايش يافت و به صورت رسمي در درگيري‌هاي شمال سوريه و حلب به مواضع يكديگر حمله مي‌كردند.

براي مثال گروه تروريستي «امارت اسلامي عراق و شام»، ابوسليمان سركرده گروه تروريستي «جندالشام» يكي از بزرگ‌ترين گروه‌هاي تروريستي مسلح در ريف ادلب را ترور كرد.

و از طرفي هركدام از نيروهاي جبهه النصره و داعش خود را شاخه اصلي القاعده دانسته؛ تا جايي كه "ايمن الظواهري" سركرده گروه تروريستي القاعده اعلام كرد جبهه النصره شاخه شبكه القاعده در سوريه است و از مسئولان داعش خواست كه اين گروه را در سوريه منحل كرده و به عراق بازگردند.

ابوبكر البغدادي

البته اين درخواست با واكنش جدي ابوبكر البغدادي، ‌رهبر گروه "دولت اسلامي عراق و شام" روبرو شد.

البغدادي گفت: گروه دولت اسلامي عراق و شام تا زماني كه نبض ما مي‌زند و خون در رگ‌هايمان جاريست باقي خواهد ماند و ما حاضر به عقب نشيني و چانه زدن نيست.

جبهة الاسلامية

پس از ادامه درگيري‌هاي تروريست‌هاي سوري و عدم اتحاد براي شركت در ژنو 2 غرب و آل‌سعود تصميم گرفتند گروهي تشكيل دهند كه بيشتري ائتلاف را داشته باشد.

اين جبهه در حال حاضر 75 هزار نيروي تروريست دارد و هدف اصلي خود را نابودي نظام بشار اسد معرفي مي‌كند.

جبهه اسلاميه شامل 3 جبهه كردي، اسلامي و آزادي بخش است.

جبهه اسلامي سوريه::

1- حركه الاحرار الشام الاسلاميه
2- لواء الحق
3- كتائب أنصار الشام

جبهه اسلامي به فرماندهي "ابو عبدالله الحموي" در دسامبر2012 تشكيل شد. نيروهاي اين جبهه، سلفي‌هاي تندرو هستند و به تروريست‌هاي داخلي محدود نمي‌شوند و تروريست‌هاي سلفي كه از عراق، عربستان، تركيه و چچن آمده‌اند نيز عضو اين سه گروه هستند.

جبهه آزادي بخش سوريه::

1- لــــــواء التـــــــوحيد
2- جيش الاسلام
3- الوية صقور الشام‬

اين جبهه نيز شامل سه گروه است؛ كه در اين بين، شاخه لواء التوحيد به فرماندهي "عبدالعزيز سلامه"، بيشتر اعضاي آنرا طرفداران اخوان المسلمين تشكيل ‌مي دهند.

شاخه الوية صقور الشام‬ با فرماندهي "احمد عيسي الشيخ" شامل نيروهاي سلفي داخلي و خارجي است.

شاخه جيش الاسلام به رهبري "زهران علوش" از بيشترين نيروي انساني برخوردار است؛ به طوري كه بيشترين درگيري‌ها قلمون، غوطه شرقي و غربي دمشق و همچنين درگيري‌هاي حلب به مدد همين نيروها صورت مي‌گيرد.

زهران علوش

گفتني است علوش خود فرزند يك شيخ سلفي القاعده‌اي است و از جيره‌خواران اصلي آل سعود محسوب مي‌شود.

جبهه اسلامي كردي::

اين جبهه نيز شامل نيروهاي اسلام گراي سلفي مي‌شود كه اغلب كرد هستند.

هدف از تشكيل جبهة الاسلامية

جبهة الاسلاميه براي فريب اذهان عمومي مردم جهان شعار اصلي خود را مبارزه با تروريسم و القاعده مطرح كرد تا از اين طريق از حمايت جامعه جهاني برخوردار باشد. اين درحاليست كه بيشتر اعضاي آنرا نيروهاي القاعده تشكيل مي‌دهند.

از طرفي هم براي اجماع و ائتلاف در ميان نيروهاي تروريست هدف خود را تنها سقوط بشار اسد مطرح مي كند زيرا خود تروريست‌ها هم مي‌دانند كه فقط در همين هدف است كه هم‌نظر هستند و پس از سقوط دولت سوريه مشكلات آنان شروع خواهد شد.

نكته ديگري كه در تشكيل اين گروه به چشم مي‌خورد اين است كه اين جبهه از طرف آل سعود مديريت شده و نه تنها با هيچ يك از اهداف آل سعود متناقض نيست بلكه بسيار هم پوشاني دارد. به طوري كه نيروهاي داعش با تشكيل چنين جبهه مشتركي هيچ مشكلي نداشته و از اولين گروه‌هايي هستند كه پاي چنين ائتلافي مي ايستند.

در عوض اين نيروهاي جبهة النصره و ارتش آزاد هستند كه با تشكيل چنين گروهي مخالفت كرده و سعي در انحلال آن دارند. و به همين دليل است كه نيروهاي جبهة الاسلامية به صورت رسمي به مواضع آنان حمله مي كنند.

كاريكاتوري كه ارتش آزاد در واكنش به اقدامات آل‌سعود منتشر كرد

صفحه فيس بوكي كه نيروهاي ارتش آزاد بر عليه داعش ساختند

براي مثال نيروهاي جبهة الاسلامية به منطقه باب الهوي كه تحت سيطرره نيروهاي ارتش آزاد است حمله كرده و انبار مهمات آنان را گرفته و منطقه را به تصرف خود در مي‌آورند.

اين موضوع تا جايي پيش رفت كه" محمد ايراني" سفير پيشين و كارشناس ارشد سوريه گفت: در واقع اگر جدا شدن جبهه الاسلاميه از ارتش آزاد تا بدان اندازه شكننده باشد كه ضربه اي جدي به بدنه ارتش آزاد باشد و اين ساختار را به سمت فروپاشي حركت دهد، ممكن است بخش هايي از ارتش آزاد به دولت سوريه نزديك شوند

كاريكاتوري كه ارتش آزاد در واكنش به اقدامات آل‌سعود منتشر كرد

عربستان به دنبال آن است در آستانه ژنو2، جبهة الاسلامية را نماينده ائتلاف مخالفان سوري معرفي نمايد. اما غربي‌ها به دنبال آن هستند جبهة الاسلامية را ابتدا تحت لواي ائتلاف دوحه يا استانبول قرار دهند و سپس با مشاركت جبهة النصره و ارتش آزاد ائتلاف جامعي ترتيب دهند تا ماهيت كنفرانس ژنو 2 زير سوال نرود و از مشكلاتي كه پس از بركناري اسد شكل خواهد گرفت تا حدودي جلوگيري كنند.

جان كري گفت: تنها در صورتي كه «جبهه الاسلاميه» زير نظر ائتلاف ملي مخالفان سوري باشد، با آنها گفت‌وگو مي‌كنيم.

در حال حاضر يك همگرايي تاكتيكي وهابي - اخواني در سوريه در حال شكل گرفتن است. آل‌سعود و رژيم صهيونيستي به خوبي درك كرده‌اند اگر در سوريه شكست بخورند تنها از بشار اسد شكست نخورده بلكه از محور مقاومت شكست خورده و حزب الله به عنوان بازوي اصلي مقاومت با تواني بيشتر به مقابله با مواضع ضد اسرائيلي خواهد پرداخت.

در مقابل آمريكايي‌ها به هيچ وجه نمي خواهند ژست ديپلتماتيك خود را از دست بدهند از طرفي هم غربي‌ها به درستي مي دانند به هيچ وجه نمي توان به القاعده و جبهة النصره اعتماد كرد.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن