تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819371323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاهده دومين گربه شني در منطقه حفاظت شده سيرخون خواف


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مشاهده دومين گربه شني در منطقه حفاظت شده سيرخون خواف
مشهد / واحد مركزي خبر / اجتماعي

دومين گربـه شنـي در خراسان رضوي در منطقه حفاظت شده سيـرخـون خواف ديده شد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست خواف امروز گفت: مأموران يگان حفاظت محيط زيست خواف حين گشت و كنترل منطقه به چند رج هوبره‌گيري برخوردند كه حين جمع‌آوري آنها متوجه گرفتار شدن يك قلاده گربه شني در تله‌ها شدند.
عباس طاهريان افزود: با انتقال به موقع اين گربه به مركز تحقيقات زيست محيطي ، نمونه‌گيري و بيومتري از آن صورت گرفت و با مداواي پاي آسيب ديده ، گربه شني از مرگ حتمي نجات يافت.
او گفت: اين قلاده گربه نـر شني با وزن تقريبي 3 كيلوگرم در زيستگاه طبيعي خود در مركز منطقه حفاظت شده سيرخون و در محلي كه پارسال نيز يك قلاده گربه شني ماده رهاسازي شده بود ، به طبيعت بازگشت.
گربه شني (: Felis margarita) گربه‌سان كوچكي است كه در مناطق شن‌زار بياباني آفريقاي شمالي ، عربستان سعودي ، آسياي مركزي ، ايران و پاكستان زندگي مي كند.
گربه شني كمي از گربه‌هاي خانگي بزرگتر است ، سري پهن ، گوش بزرگ و دست و پاي كوتاه دارد و در كف پنجه‌ها موهاي بلند قهوه‌اي يا سياه دارد كه آن‌ها را از گرماي شديد كوير حفظ مي‌كند و با پراكندن وزن بدن موجب مي‌شود تا به ‌خوبي روي شن‌هاي روان حركت كنند.
اين حيوان شنوايي فوق العاده قوي دارند كه حتي امواج ماوراي صوت ناشي از حركت جانوران در زيرزمين را هم دريافت مي‌كند.
طول سر و تن به‌طور ميانگين 50 سانتي‌متر و دم 28 سانتي‌متر است ، ارتفاع بدن در ناحيه شانه 24 تا 30 سانتيمتر و ميانگين وزنش دو كيلو و 700 گرم است.
0002

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن