تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818994812




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال افزايش سكته قلبي در هواي آلوده/ توصيه به بيماران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: احتمال افزايش سكته قلبي در هواي آلوده/ توصيه به بيماران
يك متخصص بيهوشي با اشاره به تشديد عوارض بيماران قلبي عروقي در پي قرار گرفتن هوا در شرايط ناسالم، تاكيد كرد: هواي آلوده بيماران قلبي عروقي را مي تواند تا پاي سكته قلبي ببرد، از اين رو اين افراد در روزهاي آلوده، حتي الامكان در خانه بمانند و در صورت الزام براي ورزش، حتما در اين فضا حركات ورزشي سبك انجام دهند.

به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر ولي اله حسني اشاره به تشديد آلودگي هواي تهران و عوارض آن براي بيماران قلبي عروقي گفت: آلودگي هوا منجر به اكسيداسيون در بيماران قلبي ريوي مي شود، چرا كه در هواي آلوده، ميزان اكسيژن در هوا به حدود 20 تا 21 درصد مي رسد و با كاهش درصد اكسيژن در بدن، قلب فعالتر شده و افراد دچار عوارضي از جمله تپش قلب و افزايش فشار خون مي شود.

وي به بيماران قلبي توصيه كرد: افرادي كه داراي بيماريهاي قلبي ريوي هستند حتما در روزهاي آلوده بويژه در اين روزها، در منزل مانده و كمتر در معرض آلودگي هوا قرار گيرند، اگر هم مي خواهند ورزش كنند، حتما در محيط خانه اقدام به ورزشهاي سبك كنند. به هر حال در خانه ميزان ذرات آلوده كمتر است و منجر به كمبود اكسيژن در فرد نمي شود.

اين متخصص بيهوشي با بيان اينكه هواي آلوده مي تواند منجر به سكته قلبي اين بيماران شود، تاكيد كرد: كساني كه زمينه فشار خون و ديابت دارند، در اين هوا دچار هايپوكسي مي شوند، عروقشان تنگ مي شود و ممكن است در نهايت اسپاسم شده و سكته كنند از اين رو به اين افراد توصيه مي شود زمانيكه اعلام مي شود هوا آلوده است، حتما خارج از محدوده آلودگي باشند و در معرض آلاينده ها قرار نگيرند.به گفته دكتر

حسني، سالمندان و كساني كه بيماريهاي زمينه اي از جمله اختلالات دريچه قلب دارند، در هواي آلوده به سلامتي خود بيش از گذشته اهميت دهند.

وي با بيان اينكه بيماران قلبي، ريوي و كليوي بيشتر در معرض خطر قرار دارند، خاطر نشان كرد: بيماران مبتلا به آسم مخصوصا كساني كه دچار آسم فصلي هستند و در زمستان با مشكل مواجه مي شوند، بيش از ساير بيماران در معرض شدت بيماري قرار دارند. از اين رو بايد نكات عنوان شده را رعايت كنند.

اين متخصص بيهوشي به اهميت رسانه ها بويژه برنامه اي مانند دكتر سلام شبكه آموزش در اطلاع رساني به شهروندان اشاره كرد و گفت: بيشتر افراد برنامه هاي تلويزيون را در خانه پيگيري مي كنند، از اين رو برنامه هايي مانند دكتر سلام شبكه آموزش مي تواند در اطلاع رساني به خانواده ها نقش فراواني داشته باشد، اين برنامه ها با جاذبه هاي مخصوص به خود مي توانند در بهترين شكل توصيه ها را به مردم انتقال دهند.

وي تاكيد كرد: آلودگي هوا موضوعي نيست كه تنها به يك عده از افراد ارتباط داشته باشد، مسئله اي عمومي است و بايد مورد توجه همه قرار گيرد.

كد خبر: 2202053

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۴ - ۱۰:۰۵

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن