تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820282371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بي بي سي: انفجار المنصوره ادامه خشونت هاي پس از بركناري مرسي است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: بي بي سي: انفجار المنصوره ادامه خشونت هاي پس از بركناري مرسي است
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/10/04
00:08:28.03
انفجار ديروز در المنصوره در مصر، ادامه سلسله خشونت هايي است كه مصر از سوم ژوئيه شاهد آن بوده است.
به گزارش شبكه تلويزيوني بي بي سي عربي، انفجار ساختمان مديريت امنيت دقهليه در چارچوب خشونت ها و درگيري هايي كه از سوم ژوئيه گذشته بين دولت مصر و گروه هاي مسلح وجود دارد به وقوع پيوست.
عبدالبصير حسن خبرنگار اين شبكه در قاهره در گزارشي در اين باره با اشاره به انفجاري كه در مهمترين مقر امنيتي در المنصوره در منطقه دلتا مصر روي داد گفت: اين انفجار در حالي روي داد كه اين شهر تا حد زيادي از خشونت هايي در اين حد و اندازه دور بود.
فؤاد علام معاون اسبق مدير امنيت قاهره گفت: اين مسئله در درجه اول سياسي، اجتماعي، فرهنگي، ديني و اقتصادي و در نهايت امنيتي است. به نظر من اين كه همه مسائل ناديده گرفته شود و مسئوليت فقط به دوش سازمان هاي امنيتي انداخته شود، نشان دهنده فقدان نگرش درست به مسائل است.
در ادامه گزارش آمده است: انفجار مديريت امنيت دقهليه تا حد زيادي شبيه حوادثي است كه از زمان برچيدن شدن تحصن طرفداران محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع مصر در ميدان هاي رابعه العدويه و النهضه در قاهره بزرگ به وقوع پيوسته است. در جريان برچيدن شدن اين تحصن ها صدها تن از طرفداران مرسي كشته شدند اما نيروهاي امنيتي نيز در جريان برچيدن تحصن ها خسارات و تلفاتي متحمل شدند.
وي در ادامه گزارش با اشاره به عمليات گروه هاي مسلح در مثلث مرزي مصر با نوار غزه و اسرائيل در رفح عليه نيروهاي مصري افزود: انصار بيت المقدس از جمله بارزترين گروه هاي مسلحي بودند كه نيروهاي ارتش مصر و خودروها و پايگاه هاي آن را هدف حمله قرار دادند كه طي آن دهها تن از افسران و سربازان كشته و زخمي شده اند. جاده مواصلاتي بين العريش و رفح بيش از همه هدف حملات افراد مسلح قرار گرفت. اين در حاليست كه عمليات نظامي ارتش مصر از همان زمان در اين مناطق ادامه دارد و به گفته مقامات مصري در اين حملات تندروها و افراد مسلح و قانون شكنان هدف حمله قرار مي گيرند.
در ادامه گزارش آمده است: منطقه اسماعيليه نيز شاهد حملات پي در پي عليه مراكز استراتژيك امنيتي بود كه بارزترين آنها ساختمان اطلاعات نظامي و يكي از پايگاه هاي ارتش در آن منطقه است. اين در حاليست كه مراكز نظامي و پليس نيز هدف حملاتي قرار گرفتند كه در نتيجه آن دهها تن از نيروهاي پليس و نظامي و حتي غيرنظامي كشته شدند.
00:12:21.05

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن