تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818994639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه تظاهرات طرفداران مرسي با وجود برف وباران در شهرهاي مصر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ادامه تظاهرات طرفداران مرسي با وجود برف وباران در شهرهاي مصر
طرفداران محمد مرسي رئيس جمهور بركنار شده مصر با وجود سرماي شديد و بارش باران و برف به راهپيمايي خود در شهرهاي مختلف اين كشور ادامه دادند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تلويزيوني القدس ؛ اين تظاهرات گسترده مردمي به دعوت ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت در اكثر شهرها و استانهاي مصر برگزار شد. از سوي ديگر عدلي منصور رئيس جمهور موقت مصر در سخنراني امروز خود زمان همه پرسي قانون اساسي را كه كميته پنجاه نفره تدوين قانون اساسي مصر نهايي كرده است تعيين خواهد كرد.

اين در حالي است كه روزنامه الحيات چاپ لندن به نقل از منابع آگاه نوشت: عدلي منصور روز چهاردهم ژانويه آينده را به عنوان زمان همه پرسي قانون اساسي تعيين خواهد كرد. همچنين الحيات نوشت يك مسئول دولتي در مصاحبه با اين روزنامه تصريح كرده است: اين همه پرسي در سه مرحله و در سه روز متوالي برگزار خواهد شد. وي تاكيد كرد: دولت موقت تدابير امنيتي براي تضمين برگزاري موفقيت آميز اين همه پرسي در نظر گرفته است. از سوي ديگر مردم مصر بدون توجه به سرماي شديد در اين كشور با شركت در دهها راهپيمايي بر حمايت خود از مشروعيت تاكيد كردند.

سلمي رفاعي گزارشگر شبكه القدس گفت: سرماي شديد و باران و برف نيز همانند گلوله هاي كودتاگران نتوانست مانع از ادامه اعتراضات مسالمت آميز تظاهركنندگان مصري شود.

هزاران نفر از مردم مصر در تظاهرات شبانه گسترده اي به خيابانها ريختند تا به دعوت ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت پاسخ مثبت داده باشند. اين راهپيمايي با شعار «ميليونها دانشجو انقلاب مي كنند» برگزار شد.

گزارشگر اين شبكه تلويزيوني افزود: شهرهاي اسكندريه ، قاهره ، منوفيه ، السهاج و تعداد ديگري از شهرها و استانهاي ديگر مصر شاهد اين تظاهرات بود كه در آن شعارهايي همچون «ميدان رابعه العدويه اقدامات سركوبگرانه نظام كودتاگران را به چالش كشيده است» سر داده مي شد. اين در حالي است كه شركت كنندگان در تظاهرات علاوه بر در دست داشتن عكسهاي محمد مرسي رئيس جمهور بركنار شده مصر تصاوير شهدا و زندانيان سياسي را نيز در دست داشتند. آنها همچنين در شعارهاي خود خواستار سرنگوني دولت نظامي و نظامي گري و بازگشت مشروعيت و مسير دموكراسي به مسير اصلي خود در مصر شدند.

سلمي رفاعي در ادامه گزارش خود افزود: پيامي بزرگ از ملتي شكست ناپذير همه جا طنين انداز شده است كه مي گويد طرفداران ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت در زير باران و برف نيز از تظاهرات خود دست نكشيدند.

ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت با تشكر از مردم مصر به علت برگزاري اين تظاهرات به رغم برف و باران و سرما، به دولت مصر هشدار داد : از ابزار و شيوه هاي خشونت عليه فعاليتهاي انقلابي جوانان مصري استفاده نكند. اين ائتلاف از همه كساني كه مخالف كودتا هستند خواست انقلاب خود را عليه كودتاگران ادامه دهند و آنها را به تحمل همه شرايط سخت و مشكلات دعوت و تاكيد كرد: انقلاب تا زمان قصاص جنايتكاران ادامه دارد.

انتهاي پيام /

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن