تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813043334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسايش امروز ما از ايثار جانبازان حاصل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: آسايش امروز ما از ايثار جانبازان حاصل شده است
گروه هنر: يك خواننده موسيقي پاپ گفت: امروز آرامش ما نشئت گرفته از ايثار جانبازاني است كه از جان خود براي راحتي ما گذشتند.


محسن يگانه، خواننده موسيقي پاپ در گفت‌وگو با خبرگزاري بين المللي قرآن(ايكنا) با بيان اينكه كار كردن براي جانبازان بايد بر پايه عشق استوار باشد، اظهار كرد: من اگر كاري براي جانبازان يا شهدا انجام مي‌دهم تنها به خاطر علاقه قلبي خودم است و به هيچ وجه حاضر نيستم كه از اين عرصه براي خودم منفعت مادي كسب كنم، البته طي سال‌هاي گذشته شايد پيشنهاد مختلفي در اين زمينه شد، اما من زماني قبول كردم كه اين كار را انجام دهم كه ديدم كار مورد نظر از پتانسيل لازم براي بيان ارزش‌هاي دفاع مقدس برخوردار است. نكته‌اي كه بايد به دقت مورد توجه قرار گيرد، بدين معناكه هنرمند بايد براي ورود به اين عرصه بهترين و شايسته‌ترين قدم را بردارد.

مديريت به معناي دخالت نيست

وي افزود: البته منظور از گفته فوق اين نيست كه در اين زمينه مديريت انجام نشود، زيرا اگر چنين نباشد هيچ كاري در عرصه هنر به سرانجام نخواهد رسيد. در كلامي ديگر مديريت بايد هنرمنداني را كه دغدغه كار كردن در اين حوزه را دارند شناسايي كند تا بتواند آن افراد با فراغ بال آنچه را كه مي‌خواهند تقليد كنند، اما اين حمايت نبايد به دخالت منجر شود، زيرا دخالت به سفارش سازي منجر مي‌شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه جانبازان از عدم دعوت آنها به كنسرت‌هاي موسيقي گلايه دارند، اظهار كرد: آسايشي كه ما هم اكنون داريم مديون رزمندگاني است كه از جان و مالشان گذشتند تا ما هم اكنون در آرامش زندگي كنيم، اتفاقي كه شايد خيلي از ما قادر به انجام آن نباشيم، زيرا داشتن چنين عظمت طبعي نياز به ايمان بالا دارد، بنابراين هر آنچه كه ما به عنوان هنرمند بخواهيم نسبت به اين عزيزان انجام دهيم مسلما گوشه‌اي از ايثار آنها را جبران نخواهد كرد.

فرهنگ توجه به ارزش‌ها در حال شكل گرفتن است

وي افزود: درباره اينكه چرا از اين عزيزان در كنسرت‌هاي موسيقي دعوت به عمل نمي آيد بايد بگويم كه اين عمل (حضور نداشتن جانبازان در كنسرت‌ها) اتفاق كاملا مذمومي است كه به دليل نبود فرهنگ لازم رخ داده است، اما همين اندازه بگويم كه اين فرهنگ كه هنرمندان به ارزش‌ها بيشتر توجه كنند در حال شكل گرفتن است. نمونه اين ادعا همين بازديدهاست، البته اينكه چرا تا به امروز چنين بوده تقصير ما هنرمندان نيست، بلكه كم كاري بوده كه در حال بر طرف شدن است.

اين خواننده پاپ اضافه كرد: بايد توجه داشت كه اگر هنرمندي مي‌خواهد از جانبازان در كنسرت‌هايش دعوت به عمل آورد نبايد آن را به هيچ وجه تبليغاتي كند، چون آن كار ديگر از ارزش لازم تهي خواهد شد. براي همين شايد بسياري از هنرمندان از جانبازان براي كنسرت‌هاي خود دعوت به عمل مي‌آورند اما اهالي مطبوعات از آن بي خبر هستند. هرچند با نهايت تاسف بايد بگويم هستند هنرمنداني كه در اين حوزه كم كار بوده اند.

يگانه در پاسخ به سوال پاياني مبني بر اينكه آيا پس از 20 سال كمي براي توجه به ارزش‌هاي جنگ از طرف اهالي موسيقي دير نيست؟ خاطرنشان كرد: اين گله را من بايد داشته باشم كه فرزند شهيد هستم، اما با گله كردن هيچ مشكلي حل نمي‌شود، پس هم اينكه امروز به چنين جايگاهي رسيده اين در جاي خود شايسته و پسنديده است كه بايد به آن توجه ويژه كرد.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن