تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819561359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير دفاع كملبيا: كمك سيا براي مقابله با فارك مسئله جديدي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: وزير دفاع كملبيا: كمك سيا براي مقابله با فارك مسئله جديدي نيست
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/10/04
وزير دفاع كلمبيا اطمينان داد كمك هاي لجستيكي آمريكا براي مقابله با نيروهاي فارك مسئله تازه اي نيست.
به نوشته روزنامه لوموند چاپ پاريس، خوان كارلوس پنزون وزير دفاع كلمبيا روز دوشنبه بيست و سوم دسامبر با هدف كاهش جنجال هاي موجود اطمينان داد كمك هاي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا( سيا) عليه نيروهاي ارتش انقلابي كلمبيا، فارك، كه توسط روزنامه آمريكايي واشنگتن پست افشا شد، مسئله جديدي نيست.
پس از آنكه واشنگتن پست روز يك شنبه از وجود برنامه محرمانه سيا براي از بين بردن رهبران فارك پرده برداشت وزير دفاع كلمبيا در گرفته با رسانه گفت حقيقتي كه همگان نيز از آن آگاهند اين است كه هيچ مسئله جديدي وجود ندارد ما همكاري بسياري نزديكي با آمريكا داريم.
به غير از برنامه كلمبيا براي مقابله با نيروهاي فارك از سال دوهزار و كمك نظامي 9ميليارد دلاري اين برنامه با هدف رهگيري رهبران فارك و همچنين با تحويل كيت هاي هدايتگر جي پي اس با هدف بمباران دقيق تر اجرا شد.
طبق گزارش واشنگتن پست جرج بوش رييس جمهور پيشين آمريكا مجوز اين طرح را در اوايل قرن بيست و يكم صادر كرد و اين برنامه در دوران رياست جمهوري باراك اوباما نيز ادامه يافت.
وزير دفاع كلمبيا در ادامه سخنان خود ادامه كرد اين سربازان كلمبيايي بودند كه در ديدني ترين و مهم ترين عمليات در مبارزه با شورشيان شركت كردند.
پس از افشاگري واشنگتن پست، نمايندگان مخالف دولت كمبيا توضيحات دولت راست گرا به رهبري خوان مانوئل سانتوس را خواستار شدند. اين افشاگري همچنين موجب ايجاد تنش ميان كلمبيا و اكوادور شده است. رافائل كوره آ رييس جمهور سوسياليست اكوادور حمايت لجستيكي سيا از ارتش كلمبيا در حمله اي مرزي عليه فارك را بسيار جدي توصيف كرد.
اين عمليات كه در خاك اكوادور انجام شد به كشته شدن رائول ريس فرد شماره دو فارك منجر شد اما روابط ديپلماتيك ميان اكواتور و كلمبيا را به طور موقت قطع كرد.
ارتش شورشيان فارك كه از چهل و نه سال پيش تاسيس شده است هم اكنون هشت هزار نيرو دارد . فارك از ماه نوامبر در كوبا مذاكرات صلح با دولت سانتوس را آغاز كرده است تا به قديمي ترين نبرد آمريكاي لاتين كه تا كنون صدها هزار كشته برجاي گذاشته است پايان داده شود.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن