تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802661111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير خارجه ايتاليا: هيات‌هاي سياسي، فرهنگي و اقتصادي ايتاليا در راه تهران/ رم براي حضور ايران در ژنو 2 تلاش مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: وزير خارجه ايتاليا: هيات‌هاي سياسي، فرهنگي و اقتصادي ايتاليا در راه تهران/ رم براي حضور ايران در ژنو 2 تلاش مي‌كند
وزير امور خارجه ايتاليا گفت: معتقديم تمام كشورهاي حاضر در منطقه براي حل بحران سوريه بايد حضور داشته باشند و تلاش مي كنيم خواسته خود را در اين باره براي حضور ايران در ژنو 2 محقق كنيم.

به گزارش مهر، اما بونينو وزير امور خارجه ايتاليا كه به تهران سفر كرده است، در نشست خبري مشترك با وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به اينكه به شما قول داده بودم كه پاسخ سفرتان به رم را خواهم داد، گفت: زمان ملاقات رئيس جمهور ايران و نخست وزير ايتاليا به دو وزير امور خارجه مسئوليت داده شد تا در جهت گسترش روابط تلاش كنند.

وي با بيان اينكه از سفر خود به همراه هيات بزرگ ارباب رسانه به ايران خوشحال است، ضمن لبخند بيان كرد: خوشحالم كه بسياري از همكاران رسانه اي شما خانم ها هستند كه نشان از حرفه‌اي‌گري دارد و اميدوارم همكاري ما تاثيرات مثبت بر روابط داشته باشد.

بونينو با بيان اينكه اين هفته، هفته ايتاليا در ايران است، گفت: بعد از من طي روزهاي آينده وزير فرهنگ ايتاليا و رئيس كميسيون سياست خارجه سناي ايتاليا و نمايندگان صنعت ايتاليا به ايران سفر مي كنند.

وزير امور خارجه ايتاليا با اشاره به ديدار مشترك با محمدجواد ظريف خاطر نشان كرد: در اين نشست از سوي دولت ايتاليا براي همكاري دوجانبه در همه حوزه ها از جمله پرونده هسته اي و روند موفقيت آميز آن ابراز اميدواري كرديم البته راه طولاني است بايد خويشتنداري صورت گيرد و لازم است گفتمان را ادامه دهيم.

وي ادامه داد: ايران بايد نقش اساسي در راستاي جستجوي راه حل بحران هاي منطقه اي ايفا كند، هفته گذشته نيز در بروكسل به اين موضوع تاكيد داشتم و معتقدم ايران بايد در بحران سوريه نقش اساسي داشته باشد و در راستاي جستجوي راه حل اساسي بحران سوريه ايفاي نقش كند.

بونينو با اشاره به گفتگوها درباره موضوعات منطقه به يادداشت تفاهم ايران و ايتاليا در خصوص افغانستان در 16 سپتامبر اشاره كرد و گفت: توافق كرديم كه آن يادداشت به اجرا برسد و برنامه ريزي در مورد منطقه هرات داشته باشيم.

بونينو گفت: آقاي ظريف آمادگي دارد موضوعات ناظر حقوق بشر را بدون پيش داوري مورد بررسي قرار دهد و ما به صورت دو جانبه مسائل را بررسي كرده ايم. در مورد موضوعات زنان با خانم ملاوردي گفتگوي سازنده داشتيم و در گفتگو با خانم ابتكار موضوعات اجرايي را مورد بررسي قرار داديم و قرار است در نمايشگاه ماه فوريه در ايران شركت هاي ايتاليايي با همكاران خود در ايران مشاركت سازنده داشته باشند.

وي گفت: مسائل را نبايد محدود و دوجانبه كنيم، بايد همه مسائل را لحاظ و گفتگوها را توسعه بخشيم. تقويت حضور دانشجويان ايراني را افزايش خواهيم داد؛ چراكه اكنون دو هزار و 600 دانشجوي ايراني در ايتاليا مشغول به تحصيلند و علاقه مندي اين حضور را افزايش دهيم، تلاش مي كنيم همكاري با ايران را از نقطه نظر بين المللي افزايش دهيم و همكاري هاي فرهنگي را نيز تقويت كنيم، در راستاي تقويت همكاري در تقويت راه آهن و هوانوردي نيز گفتگو كرديم و به زودي يك هيات از بانك مركزي ايران به ايتاليا سفر مي كنند.

بونينو در پاسخ به سوال خبرنگاري در اين باره كه وي در گفتگو با يك روزنامه اعلام كرده بعد از توافق ايران و 1+5 در ژنو يك مسابقه در بين كشورها براي حضور در ايران شكل گرفته كه هر كدام روابط بهتري با ايران داشته باشند و آيا حضور وي در همين راستا است، گفت: باعث خوشبختي است كه از اين مسابقه برنده خارج شود، اگر كار بهتري شكل بگيرد تعداد مسابقه دهندگان بيشتر خواهد بود، رقابت وجود دارد و ايتاليا نيز مقام خوبي را دارد.

وزير امور خارجه ايتاليا در پاسخ به سوال ديگري درباره حضور ايران در اجلاس ژنو 2 و اينكه نظر ايتاليا درباره حضور ايران چيست؟، گفت: چند روز پيش در اين باره كه چه كشورهايي در اجلاس ژنو 2 حضور داشته باشند تصميم گرفته شد ما قائل به اين هستيم كه تمام كشورهاي حاضر در منطقه براي فائق آمدن بر درام سوريه بايد در صحنه حضور داشته باشند و تلاش مي كنيم اين موضع خود براي حضور ايران در اجلاس ژنو 2 به نتيجه برسانيم.

بونينو در پاسخ به سوال ديگري دربااره دورنماي روابط ايران و اتحاديه اروپا گفت: باب مذاكرات در رابطه با پرونده هسته اي ايران باز شده است، اميدواريم شاهد گشايش در روابط با اتحاديه اروپا باشيم و اينكه روابط ايران با اين اتحاديه همچون ديگر كشورها باشد و بر موانع فائق بياييم كاري كه يكي از تكاليف ما است البته پروسه سختي است و نياز به توجه و اعصاب قوي دارد.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن