تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802729986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير راه و شهرسازي:‌سهم دولت در دريافت حق دسترسي به راه‌آهن كاهش مي‌يابد/‌سياست رقابت بين ريل و جاده را تغيير مي دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير راه و شهرسازي:‌سهم دولت در دريافت حق دسترسي به راه‌آهن كاهش مي‌يابد/‌سياست رقابت بين ريل و جاده را تغيير مي دهيم
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه توليد و رقابت در كنار هم معناي باطني توسعه اقتصادي را به وجود مي‌آورند، گفت: بايد سهم دولت از دسترسي شركت‌هاي ريلي به شبكه كاهش يابد و اميدواريم سال آينده باز هم اين سهم روند نزولي داشته باشد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاي فارس، عباس آخوندي ‌در همايش نكوداشت فعالان بخش خصوصي در عرصه حمل و نقل ريلي، اظهار داشت: يكي از مواردي كه قصد داريم در اين‌ دولت ‌به يادگار بماند حمل و نقل ريلي مدرن، سريع و كارآمد است كه به كمك شركت‌هاي خصوصي فعال درحوزه ريلي تحقق آن امكان‌پذير است.

وزير راه و شهرسازي بيان كرد: تغييرات در تشريح عملكرد بخش دولتي و خصوصي بايد شكل بگيرد تا نقش هر دو بخش تغيير كند.

وي تاكيد‌ كرد: مفهوم خصوصي واگذاري صرف بنگاه‌ها نيست بلكه بايد وظايف هر بخش بازتعريف شود.

وزير راه و شهرسازي ادامه داد: همواره در تمام جلسات بر تغيير پارادايم در بخش خصوصي و دولتي اصرار دارم؛ دولت بايد از مداخله‌گري پرهيز كند و تغيير رفتار كنشگران اقتصادي با پذيرش مسئوليت در حوزه عمليات تغيير يابد.

وي ادامه داد: مقررات اداري دست و پا گيري وجود دارد كه مهمترين راهكار آن مقررات‌زدايي است، در اين زمينه تلاش مي ‌كنيم محيط‌ اقتصادي با ثبات فراهم شود.

آخوندي با تأكيد بر حاكميتي بودن دولت و لزوم واگذاري فعاليت‌هاي تصدي‌گري، افزود:‌ دولت در حوزه اقتصادي در حال حاضر پر قدرت است و بايد كنترل شود تا منافع عده‌اي تامين و يا افراد محدودي از آن منتفع نشوند.

وزير راه و شهرسازي بيان كرد: دنبال اين هستيم كه در جبهه طرفداران حقوق شهروندي بنشينيم و بگوييم قطار سريع، تميز و مطمئن مي‌خواهيم تا مسافران و بارها ايمن جا‌به‌جا شوند.

آخوندي ادامه داد: قبل از اينكه وارد بودجه سال 1392 شويم از شركت راه‌آهن درخواست كردم تا كارايي در اين بخش را افزايش دهند و افزايش قدرت شركت‌هاي حمل و نقل ريلي از جمله راهكارهاي اين موضوع است.

وي اضافه كرد: بايد سهم دولت از دسترسي شركت‌هاي حمل و نقلي به شبكه ريلي كشور كاهش يابد و اميدواريم در سال آينده نيز باز هم اين سهم روند نزولي داشته باشد.

وزير راه و شهرسازي يادآور شد: با ورود دولت به فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها، قدرت ريلي در برابر جاده افزايش خواهد يافت.

آخوندي ادامه داد: متنوع سازي و منعطف كردن قيمت‌ها در حوزه ريلي آغاز شده است كه مي‌تواند شبكه ريلي را جذاب كند، همچنين گام‌هاي اوليه‌اي براي توسعه بخش ريلي در حال برداشته شدن است اما راه طولاني در پيش داريم.

وزير راه و شهرسازي بيان كرد: اصل طلايي در توسعه رقابت است و توليد و رقابت در كنار هم معناي باطني توسعه اقتصادي را به وجود مي آورند.

آخوندي ادامه داد: دنبال اين هستيم كه مفهوم رقابت به هر نحوي شفاف شود و بدون رقابت توسعه بي معني است.

وزير راه و شهرسازي اضافه كرد: بايد به سمتي پيش برويم كه سيستم رقابتي شكل بگيرد و افزايش بهره‌وري و رفاه مسافران بايد از طريق رقابت ايجاد شود و توزيع يارانه به بهره‌برداران كمكي نمي‌كند.

آخوندي افزود: ‌براي كنشگران اقتصادي سخت است تا دريافت كمك از دولت را قطع كنند، بايد توسعه بخش ريلي را با رقابت سالم، منصفانه و واقعي و غير مداخله گري دولت فراهم كنيم.

وي بيان كرد: بايد دسترسي بخش خصوصي به منابع ريالي صندوق توسعه ملي را فراهم كنيم زيرا كه سالانه براي خريد واگن باري و مسافري و توسعه تجهيزات و خدمات وابسته به 3000 ميليارد تومان اعتبار نياز داريم.

به گفته وي، همچنين با دسترسي به منابع بازار سرمايه مي‌توان اين سرمايه‌گذاري را انجام داد.

وزير راه و شهرسازي ‌به فعالان بخش خصوصي حوزه حمل و نقل ريلي توصيه كرد: با گرفتن مشاور در امور مالي نسبت به تجهيز منابع از بازار سرمايه اقدام كنيد تا بتوانيم بازاري رقابتي حتي در مقايسه با ديگر حوزه‌هاي اقتصادي ايجاد كنيم.

آخوندي ادامه داد: ‌سياست رقابت بين ريل و جاده را به نفع ريل عوض خواهيم كرد و حتما توسعه ريلي يكي از استراتژي‌هاي دولت تدبير و اميد است.

انتهاي پيام/ك

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن