تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802904666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انفجار مقابل اداره امنيت «المنصوره» مصر 14 كشته داشت


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: انفجار مقابل اداره امنيت «المنصوره» مصر 14 كشته داشت


سرويس خارجي:پليس مصر اعلام كرد، در انفجاري كه مقابل اداره امنيت المنصوره رخ داد، 14 تن كشته و 133 تن ديگر زخمي شدند.خبرگزاري رويترز به نقل از يك منبع امنيتي مصري گزارش داد،9 تن از نيروهاي پليس از جمله افسران بلندپايه در ميان كشته شدگان بودند.

مدير نظارت اداره امنيتي منصوره با درجه سرهنگي نيز در بين كشته شدگان است.منابع امنيتي خاطرنشان كردند،در اين انفجار مهيب چهار طبقه از اين مجتمع امنيتي كه مقرپليس بوده است و همچنين دو طبقه از ساختمان تئاتر ملي فرو ريخت.منابع همچنين احتمال دادند كه علت اين انفجار، انفجار بيش از يك خودروي بمب‌گذاري‌شده بوده است. همچنين پايگاه خبري «اليوم السابع» اعلام كرده است كه مقدار «تي ان تي» استفاده شده در اين انفجار يك تن و 500 كيلو بوده است.به گفته منابع امنيتي و رسانه‌هاي دولتي مصر اين انفجار بسيار شديد بوده و اين احتمال وجود دارد كه تلفات افزايش يابد.در پي اين انفجار مسئولان بيمارستان عمومي شهر المنصوره از مردم اين شهر دعوت كردند كه هر چه سريعتر براي اهداي خون به مجروحان اين انفجار به بيمارستان مراجعه كنند.همچنين روزنامه مصري اليوم به نقل از منابع امنيتي گفته است كه اين انفجار همزمان با جلسه اين اداره براي تامين امنيت كميته هاي راي گيري در مورد همه پرسي قانون اساسي اين كشور صورت گرفته است كه قرار است در 14 و 15 ژانويه برگزار شود.از طرفي،دستگاه امنيتي مصر در تمامي مراكز حساس دولتي از جمله فرودگاه‌ها و بنادر حالت فوق العاده اعلام كرده است .

واكنش نخست وزير

درپي وقوع انفجار در شهر المنصوره مصر، نخست‌وزير اين كشور گروه اخوان المسلمين را يك سازمان تروريستي خواند. شريف شوقي سخنگوي حازم الببلاوي نخست وزير مصر به خبرگزاري الشرق الاوسط مصر گفت: الببلاوي تاكيد كرد گروه اخوان چهره زشت خود را به عنوان گروهي تروريستي كه خونريزي مي كند و امنيت مصر را برهم مي زند، نشان داد.الببلاوي در سخنان ديگري كه خبرگزاري الشرق الاوسط مصر منتشر كرد، گفت: انفجار المنصوره اقدامي تروريستي پليدي است كه با هدف ارعاب مردم صورت مي گيرد تا آنها مسير خود در اجراي نقشه راه را تكميل نكنند.وي افزود: تروريسم هرگز در اين امر موفق نخواهد شد و ملت مصر با قدرت خواهد ايستاد و نقشه راه را تكميل خواهد كرد.

رياست جمهوري مصر نيز با صدور بيانيه اي از برخورد محكم با گروه‌هاي تروريستي عامل انفجار اخير در شهر المنصوره خبر داد.دفتر رياست جمهوري مصر با صدور بيانيه اي اعلام كرد: ما تعهد مي‌كنيم كه با مشت آهنين پاسخ اقدام تروريستي اخير را بدهيم و قصاص قربانيان اين اقدام را از عاملان آن بگيريم.در ادامه اين بيانيه آمده است: اين گونه عمليات‌هاي تروريستي بر عزم حكومت براي ريشه كني تروريسم و تلاش براي اجراي نقشه آينده مردم مصر مي افزايد.رياست جمهوري مصر همچنين با تسليت به خانواده هاي قربانيان و بازماندگان اين حادثه تروريستي اعلام كرد: ما هرگز اجازه نمي دهيم تروريسم سياه و عاملان آن در برابر اراده ملت مصر ايستادگي كنند.در همين حال،كميته ويژه پيگيري ممنوعيت فعاليت‌هاي گروه اخوان المسلمين حساب بانكي 1055 گروه مرتبط با اخوان را مسدود كرد.

موج محكوميت ها

گروه اخوان المسلمين مصر با انتشار بيانيه‌اي انفجار شهر المنصوره را به شدت محكوم كرد. گروه اخوان المسلمين مصر در واكنشي فوري به اولين اظهار نظر حازم الببلاوي نخست وزير اين كشور گفت: جاي تعجب نيست كه الببلاوي به عنوان عروسك دست نظاميان از خون مصري‌هاي بي‌گناه براي بيان اظهاراتي آتشين استفاده كند كه هدف از آن خشونت و هرج و مرج و بي‌ثبات كردن بيشتر مصر است . در اين حال،گروه جماعت اسلامي و حزب النور مصر به طور جداگانه انفجار شهر المنصوره را محكوم كردند. جماعت اسلامي در بيانيه خود حادثه حمله به اداره امنيت را صرف نظر از اينكه چه طرفي در پس پرده آن است، محكوم كرد.

در چنين شرايطي،يك گروه سلفي تندرو موسوم به «ياران بيت‌المقدس» مرتبط با القاعده، ارتش مصر را تكفير كرد .گروه انصار بيت المقدس كه گمان مي رود با شبكه القاعده ارتباط دارد و حملات عليه ارتش و مسئولان مصري در منطقه سينا را اجرا مي كند؛ به مصري ها هشدار داد كه وارد خدمت در ارتش و پليس نشوند.گروه ياران بيت المقدس در بيانيه خود درباره عواقب ناديده گرفتن اين درخواست هشدار داد.در اين بيانيه آمده است:اولين اولويت ما محافظت از خون و آبروي مسلمانان براساس تعاليم دين ما است و به همگان تاكيد مي كنيم كه تكفير حكمي شرعي است و آن را براساس مباني شرعي مطرح مي كنيم.

خبر ديگر اينكه،دادستان كل مصر،نام پدر معنوي اخوان المسلمين را در فهرست افراد تحت نظر و ممنوع الخروج قرار داد.هشام بركات، دادستان كل مصر نام يوسف القرضاوي، عضو سابق هيات علماي برجسته الازهر و پدر معنوي اخوان المسلمين و همچنين تمامي متهمان فرار از زندان وادي نطرون در سال 2011 را در ليست افراد ممنوع‌الخروج و تحت نظر قرار داد.در همين راستا، منابع قضايي مصر اعلام كردند، اين دستور دادستاني كل با اين هدف است كه اين متهمان فراري به محض آن كه وارد كشور شدند، بازداشت شوند.از ديگر سو، دادستان دولت موقت مصر از پليس بين الملل خواست شماري از رهبران جماعت اخوان المسلمين و اعضاي جنبش مقاومت اسلامي (حماس) و جنبش حزب الله لبنان را كه حكم تحويل آنها به دادگاه كيفري مصر صادر شده است، دستگير كند.

از سويي، نبيل فهمي، وزير امور خارجه مصر با تاكيد بر اينكه ايران كشور مهمي در خاورميانه است، گفت: مصر به دنبال روابط خوب و مثبت با ايران است.وي افزود: گسترش روابط مصر با ايران نياز به تلاش هاي زيادي دارد.فهمي همچنين در گفتگو با شبكه «التحرير» گفت: مصر امنيت ملي عربستان را مدنظر قرار مي‌دهد و از سرگيري روابط با ايران به دليل وجود چندين پرونده حل نشده و همچنين به دليل نبود نشانه هاي حسن نيت، نياز به تلاش دارد .وزير امور خارجه مصر افزود: در روابط ايران و مصر مشكلات زيادي وجود دارد و در اين زمان بخصوص طبيعي و منطقي نيست ايران كشوري بزرگي مانند مصر را ناديده بگيرد و همچنين مصر نبايد ايران را ناديده بگيرد.

اين در حالي است كه،450زنداني عضو اخوان المسلمين به خاطر رفتار و برخوردهاي غيرانساني مسئولان زندان‌هاي مصر اعتصاب غذا كردند.در اين حال،دولت آمريكا يك روز پس از دستگير و زنداني شدن سه فعال مصري به خاطر برگزاري يك راهپيمايي بدون مجوز، اوضاع نامساعد اين كشور را در برگزاري تظاهرات صلح‌آميز مورد انتقاد قرار داد.جنيفر ساكي، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در بيانيه‌اي گفت: دولت واشنگتن به شدت نگران وخيم‌شدن اوضاع در برگزاري تجمعات آزاد و آزادي بيان و راهپيمايي‌هاي صلح‌آميز در مصر است.وزارت خارجه انگليس نيز ضمن ابراز نگراني نسبت به حكم‌هاي صادر شده در حق فعالان سياسي مصري، از مسئولان اين كشور خواست تا به تعهدات بين‌المللي خود در قبال حقوق بشر عمل كنند. همچنين مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپايي از احكامي كه در مورد فعالان مصري صادر شده است ابراز نگراني كرد.كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از احكامي كه دستگاه قضايي مصر در حق احمد ماهر، احمددومه و محمد عادل سه فعال اين كشور صادر كرده است ابراز نگراني كرد.

*الجزاير

دولت فرانسه اعلام كرد، تنش‌ها بر سر طعنه نابجاي رئيس‌جمهوري اين كشور در مورد الجزاير برطرف شده و قانونگذاران فرانسوي بر اين باور هستند كه روابط با الجزاير بهتر از اين نبوده است. اين مناقشه و تنش پس از آن صورت گرفت كه فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهوري فرانسه با كنايه گفته بود: خوشحاليم كه مانوئل والس (وزير كشور فرانسه) سالم و سلامت از الجزاير بازگشته است.اين اظهارات خشم و عصبانيت گسترده الجزايري‌ها را برانگيخت و آن‌ها در روزنامه‌هاي خود به اين مساله

اشاره كردند.



چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن