تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819367035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انفجار در اداره امنيتي مصر


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: انفجار در اداره امنيتي مصر
گروه بين الملل: انفجار در ساختماني مربوط به دستگاه امنيتي مصر در شمال اين كشور به كشته شدن 14 زخمي شدن بيش از 100 نفر منجر شده است. به گفته منابع امنيتي و رسانه‌هاي دولتي مصر اين انفجار در شهر منصوريه از استان دقهليه، در شمال قاهره بسيار شديد بوده و به ريزش بخشي از ساختمان منجر شده است. درباره احتمال افزايش تلفات اين انفجار ابراز نگراني شده است.

هنوز مشخص نيست دليل اين انفجار چه بوده است، تنها يك گزارش عامل آن را بمب گذاري در يك خودرو عنوان كرده است.

هيچ گروهي مسووليت اين انفجار را نپذيرفته است اما به گزارش خبرگزاري منا در مصر، حازم ببلاوي، نخست وزير موقت مصر، گروه اخوان المسلمين را «گروهي تروريستي» خوانده است. در همين حال، ائتلاف ملي حمايت از مشروعيت كه از حاميان محمد مرسي، رئيس جمهوري بركنار شده مصر است، با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد، اين ائتلاف اقدامات جنايت‌كارانه و خشونت‌آميزي را كه جان مردم بي‌گناه را هدف قرار داده است، به شدت محكوم كرده و تاكيد مي‌كند كساني كه اين اقدامات را انجام مي‌دهند مزدوران و جنايتكاراني هستند كه هدفشان برانگيختن آتش فتنه و ريختن خون مردم بي‌گناه مصر است. از سوي ديگر، هشام بركات، دادستان كل مصر نام يوسف القرضاوي، عضو سابق هيات علماي برجسته الازهر و پدر معنوي اخوان المسلمين و همچنين تمام متهمان فرار از زندان وادي نطرون در سال 2011 را در ليست افراد ممنوع الخروج و تحت نظر قرار داد.

گزارش‌هاي تاييد نشده حاكي از زخمي شدن رييس اطلاعات استان دقهليه است.

به گفته مقام‌هاي امنيتي مصر انفجار ساعت 1.10 بامداد سه شنبه به وقت محلي رخ داده و دست كم 100 نفر بر اثر آن زخمي شده‌اند.

بنا به گزارش‌ها بر اثر اين انفجار پنجره ساختمان‌هاي اطراف فرو ريخته و ارتعاش ناشي از آن تا 20 كيلومتري محل حادثه حس شده است. در پي بركناري محمد مرسي رييس جمهوري مصر به دست ارتش كشور، حملات گروه‌هاي مسلح عليه نيروهاي امنيتي افزايش يافته است. از تابستان و زمان بركناري آقاي مرسي، حاميان او با برپايي تظاهرات عمومي خواستار آزادي او شده اند. محمد مرسي اولين رييس جمهوري مصر بود كه به در انتخاباتي دموكراتيك به قدرت رسيد. بيش از 2000 عضو گروه اخوان المسلمين از آن زمان دستگير شده اند و 450 نفر از آنها در اعتراض به «رفتار غيرانساني» با آنها از روز دوشنبه دست به اعتصاب غذا زده اند.

محمد مرسي در حال حاضر با سه دادگاه جداگانه براي بررسي اتهامات مربوط به دوران زمامداري‌اش روبروست. اولين دادگاه او در چهارم نوامبر برگزار شد اما به 8 ژانويه موكول شد.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن