تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803871114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبد كالا به چه كساني مي‌رسد؟


واضح آرشیو وب فارسی:الف: سبد كالا به چه كساني مي‌رسد؟
معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به افزايش قيمت برخي كالاها براثر تحريم‌ها، قرار شد سبد كالا به مردم اهدا شود و اين امر به ۱۴ تا ۱۵ ميليون نفر تعلق مي گيرد.

به گزارش ايسنا، حسن يونس سينكي اظهار كرد: در حال حاضر هيچ مشكلي در ذخيره كالاهاي ابلاغي نداريم و ذخيره كالاهاي مختلف زمان بندي خاص خود را دارد. او با اشاره به تاكيد رييس جمهور مبني بر عدم افزايش قيمت كالاهاي اساسي تا پايان سال گفت: با توجه به افزايش قيمت برخي كالاها براثر تحريم‌ها، قرار شد سبد كالا به مردم اهدا شود و اين امر به ۱۴ تا ۱۵ ميليون نفر تعلق مي گيرد.

وي تصريح كرد: كاركنان دولت، مستمري بگيران دولت و تامين اجتماعي، نيروهاي مسلح، جامعه كارگري، جامعه تحت پوشش بهزيستي و كميته امداد، خبرنگاران و دانشجويان متاهل جامعه هدف اهداي سبد كالا هستند. سينكي بيان كرد: اين سبد كالا شامل اقلامي از جمله برنج، روغن، مرغ، تخم مرغ و پنير است كه در دو مقطع زماني يكي در دهه فجر و ديگري در پايان سال اهدا مي شود.

وي افزود: نحوه تحويل اين سبد به خانوارها از طريق نظام الكترونيكي طرح هدفمندي يارانه هاست. وي بيان كرد: نبود رفتار حرفه اي در جمعيت صنفي و عدم نسبت بين اين واحدها و جمعيت كل مشكلاتي را به وجود آورده كه در اين راستا تقويت تشكل هاي صنفي در مسووليت پذير كردن و پاسخ گو كردن آنها را مورد توجه قرار داده ايم. سينكي ادامه داد: توسعه و تقويت شركت هاي پخش، سازماندهي جديد به نظام صنفي كشور و نقش فروشگاه هاي زنجيره اي در نظام توزيع از جمله راهكارهاي در نظر گرفته شده در اين زمينه است.

وي افزود: فروشگاه هاي زنجيره اي تكيه گاهي براي توليدكنندگان هستند كه اين نقش در بهسازي نظام توزيع خوب نمود پيدا نكرده و در حال حاضر هشت درصد از كار توزيع را اين فروشگاه ها انجام مي دهند. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت اظهار كرد: حجم بالاي نقدينگي زايش رفتارهاي ناسالم را موجب مي شود كه دلالي، اين پديده ناميمون نتيجه اين امر است و بايد با راهكار و سازماندهي خاص اين امر اصلاح شود.

به گفته او در حال حاضر سه ميليون واحد صنفي در كشور وجود دارد و بخش قابل توجهي از اين عدد يعني ۷۰۰ هزار واحد صنفي فاقد پروانه هستند. وي اظهار كرد: در شرايط امروز كشور و با توجه به تحريم ها بايد جامعه اقتصادي را مديريت كنيم و البته تحريم ها خواسته يا ناخواسته چالش هايي را در تصميم سازي ايجاد مي كند. در واقع بايد به گونه اي برنامه ريزي كنيم كه هيچ وقفه و خللي در عرضه و تامين كالاي مورد نياز مردم به وجود نيايد.

نبايد ثبات و آرامش امروز اقتصاد تحت تاثير مسائل تحريم قرار گيرد
سينكي تصريح كرد: نبايد ثبات و آرامش امروز اقتصاد تحت تاثير مسائل تحريم قرار گيرد و نقش رسانه ها در جريان سازي ثبات اقتصادي بسيار مهم و تاثيرگذار است، زيرا رسانه ها از سويي واگويي حقايق اجتماعي براي نظام تصميم گيري و از سوي ديگر بازگويي آنچه براي ارتقاي حال عمومي كشور از ناحيه دولت و نظام اتفاق مي افتد را انجام مي دهند.

وي بيان كرد: نقش رسانه در آرامش بخشي فضاي اقتصادي در جامعه قبل از رشد اقتصاد است. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت اظهار كرد: اگر در اقتصاد تكيه گاهي غير از راهكار و علم اقتصاد باشد، واهي است و سرانجام نخواهد داشت؛ برخي رفتارهاي كاملا قابل دفاع در بحث اقتصاد همين كه مبتلا به بحث هاي سياسي، اجتماعي و ... مي شود موضوع نمايش آن در جامعه جا به جا مي شود.

گراني بي دليل اصلا قابل دفاع نيست
وي افزود: در اقتصاد توسعه يافته بحث گراني بي دليل اصلا قابل دفاع نيست اما افزايش منطقي قيمت ها عامل محركه حركت اقتصادي مي تواند باشد. سينكي گفت: در حركت به سمت توسعه يافتگي ناچارا بايد به رفتارهاي جديد در بررسي قيمت ها توجه كنيم كه اگر اين اتفاق نيفتد با معذورات جديدي مواجه هستيم.

وي در ادامه در پاسخ به سئوالات خبرنگاران با اشاره به وضعيت برگزاري نمايشگاه هاي بهاره و پاييزه در كشور تصريح كرد: اين امر نيازمند بازنگري و بازسازي جدي است كه در اين راستا سه سياست اصلي را ابلاغ كرده ايم و خواسته ايم كه ابتدا براي برگزاري نمايشگاه مكان يابي مناسب اقتصادي به ما اعلام شود. سينكي افزود: با توجه به نقشي كه اين نمايشگاه ها در ثبات و بهسازي نظام توزيع دارند، بايد مكان ثابت و اقتصادي براي آنها در نظر گرفته و رفاه مراجعه كنندگان نيز لحاظ شود.

ممنوعيت عرضه كالاهاي خارجي درنمايشگاههاي بهاره و پاييزه
وي تصريح كرد: ممنوعيت عرضه كالاهاي خارجي در اين نمايشگاه ها نيز مورد تاكيد قرار گرفته و از امسال اين نمايشگاه ها با مشكلات كمتري برپا خواهند شد. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت اظهار كرد: ذخيره سازي كالاها فقط براي تنظيم ثبات دائمي بازار است، دولت اين كار را براي زمان هاي احساس نگراني از ثبات و عرضه كالا در بازار انجام مي دهد.

براي ميوه شب عيد مشكلي وجود ندارد
وي با بيان اين‌كه تنها مي توانيم با تصميم سازي نقش دلال ها را كمتر كنيم گفت: در زمينه ميوه شب عيد هيچ مشكلي وجود ندارد و به ميزان مصوب خريد و ذخيره انجام و در زمان مناسب عرضه مي شود و بي ترديد نرخ ها به نفع مصرف كننده خواهد بود. وي تصريح كرد: شوراهاي كنترل و نظارت در استان ها در زمينه تنظيم بازار كالاهاي استاني اختيارات كافي را دارند، اما بخش قابل توجهي از امور نياز به تصميم گيري ملي دارد.

شرايط اقتصادي كشور به هيچ وجه نيازمند كوپني كردن كالاها نيست
سينكي گفت: تامين كوپني كالاها تحت هيچ شرايطي در كشور انجام نمي شود و تيم اقتصادي دولت حتما مشكلات بيكاري و تورم را حل خواهد كرد و شرايط اقتصادي كشور به هيچ وجه نيازمند كوپني كردن كالا ها نيست. وي در پايان درباره حضور بخش خصوصي در سرمايه گذاري ها خاطرنشان كرد: بيشترين نيازمندي به بخش خصوصي هست و براي روان سازي فرآيند سرمايه گذاري و اقتصادي كردن آن تلاش مي كنيم.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن