تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821095533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلاهايي كه همبرگر سر شما مي‌آورد


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: بلاهايي كه همبرگر سر شما مي‌آورد
به گزارش سرويس سلامت خبرگزاري طبنا؛ دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد و دانشيار دانشگاه علوم پزشكي تهران افزود: هر چند كه برخي از عوارض فست فود به همگان آشكار است اما مداومت بر مصرف اين غذاهاي خوشمزه ولي مضر موجب شده است تا برخي از مضرات جبران ناپذير اين خوراكي‌ها با تركيباتشان بيان شود.

وي با اشاره به اينكه فست فود متهم درجه يك بروز بيماري‌هاي جدي گوارشي هست، تأكيد كرد: اين خوشمزه‌ها جزء ناسالم‌ترين غذاهاي موجود در دنيا هستند و علاوه بر اينكه بوجود آورنده بزرگترين فاكتور تهديد كننده سلامت يعني چاقي‌اند، به راحتي مي‌توانند منجر به بروز بيماري‌هاي ريفلكس معده و عوارض قلبي شوند. عليرضا دلاوري همچنين با بيان اينكه ارتباط چاقي، اين دستاورد نوين فست فود‌ها با سرطان روده بزرگ يا كولون اثبات شده است، ادامه داد: كبد چرب نيز از ديگر عوارض جبران ناپذير ناشي از مصرف اين خوراكي‌هاي ناسالم است كه هيچ علامت باليني نداشته و در صورت مصرف مداوم فست فود، عدم تشخيص به موقع و درمان مي‌تواند ويروس كبدي را كه بيماري مهلك است به ارمغان آورد.

وي درخصوص تركيبات به كار رفته درون فست فود بويژه همبرگر و انواع سوسيس‌ها گفت: اين گروه از خوراكي‌ها داراي مقادير بسيار بالايي نمك و ادويه هستند كه به علت وجود طعم دهنده‌هاي زياد، مزه شوري نمك كمتر حس مي‌شود و شايد اين ميزان نمك دو يا 3 برابر از نياز روزانه بدن باشد و در كنار همه اين‌ها اين خوراكي‌ها داراي تركيباتي از نيترات‌اند كه به محض ورود به بدن تبديل به ماده خطرناك نيترين مي‌شوند.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن