تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817933176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه آزاد سنندج:افزايش آمار معتادين نگران‌كننده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه آزاد سنندج:افزايش آمار معتادين نگران‌كننده است
رئيس دانشكده روانشناسي دانشگاه آزاد اسلامي سنندج گفت: در حوزه پيشگيري، درمان و مبارزه با اعتياد كارهاي زيادي شده است اما با اين وجود، آمار معتادان به شيوه نگران‌كننده‌اي در حال افزايش است.


به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، يحيي ياراحمدي بعد از ظهر امروز در ميزگرد بررسي اقدامات كاهش تقاضاي مواد مخدر و ‌روانگردان‌ها در تالار فردوسي دانشگاه كردستان اظهار كرد: هر چند برنامه‌هاي مختلفي در زمينه مبارزه با اعتياد برگزار مي‌شود اما شواهد نشان مي‌دهد در زمينه كنترل روند روبه رشد اعتياد ضعيف عمل كرده‌ايم.

رئيس دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه آزاد اسلامي سنندج افزود: براساس آمارها، بيش از 10 هزار دانش‌آموز و 150 هزار دانشجو در سال 84 در سطح كشور معتاد بوده‌اند.

ياراحمدي تصريح كرد: در حوزه پيشگيري، درمان و مبارزه با اعتياد كارهاي زيادي طي اين سال‌ها در كشور انجام شده است اما با اين وجود باز هم آمار معتادان روز به روز در حال افزايش است و اين نگران‌كننده است.

به گفته وي، اين افزايش آمار به اين معني است كه گوشه‌اي از كار مي‌لنگد.

وي با بيان اينكه بحث مبارزه با اعتياد به ويژه پيشگيري از افزايش اين آسيب اجتماعي امروز با حساسيت بيشتري در كشور دنبال مي‌شود، گفت: رويكرد مقابله با اعتياد علمي‌تر شده و آمارها به صورت شفاف‌تري اعلام مي‌شود.

شفاف‌گويي در زمينه ميزان معتادين

رئيس دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه آزاد اسلامي سنندج تصريح كرد: شفاف‌گويي در زمينه ميزان مبتلايان به اعتياد گام مثبتي در راستاي مبارزه با افزايش معتادين در جامعه است.

ياراحمدي داشتن برنامه‌اي جامع و تعامل و هماهنگي نهادها و دستگاه‌ها متولي در بحث مبارزه با اعتياد را ضروري خواند و خاطرنشان كرد: بررسي موانع و مشكلات مقابله با پديده اعتياد بايد در اولويت قرار بگيرد.

به گفته وي، آموزش‌ و پرورش، بهزيستي، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و شوراي مبارزه با مواد مخدر از مجموعه‌هاي دخيل در كاهش نرخ اعتياد در جامعه هستند كه هر كدام بايد با انجام درست وظايف خود زمينه ريشه‌كني اين آسيب را فراهم نمايند.

وي با بيان اينكه كم‌كاري هر كدام از اين نهادها مي‌تواند به نحوي مانع از تحقق اهداف شود، گفت: بررسي نقاط ضعف و تلاش براي رفع آنها بايد به عنوان يكي از اولويت‌هاي مهم در بحث مبارزه با اعتياد مورد توجه قرار گيرد.

رئيس دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه آزاد اسلامي سنندج صحبت در مورد كم‌كاري و ضعف‌ها در اين حوزه را ضروري دانست و افزود: متاسفانه بايد بگويم ما به عنوان متوليان اين حوزه در برخي‌ جاها راه را بيراهه و اشتباه رفته‌ايم.

وي پرداختن به بحث مهارت‌هاي زندگي و مقابله با اعتياد در بدنه دانشگاه‌ها را ضروري دانست و گفت: متاسفانه در اين خصوص در دانشگاه‌ها هيچ رشته‌اي وجود ندارد.

رئيس دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه آزاد اسلامي سنندج گفت: ارائه آموزش‌هاي مهارت‌هاي زندگي از اهميت بالايي برخوردار است، اما كيفيت و ميزان ارائه آن از اهميت بيشتري برخوردار است.

ياراحمدي تصريح كرد: در بحث مقابله با اعتياد در كشور و استان خيزش‌هاي خوبي صورت گرفته است اما در زمينه آموزش‌هاي پيشگيرانه خيلي كم كار شده است.

ناديده‌گرفتن نقش زنان در بحث آموزش‌هاي پيشگيرانه

وي ناديده گرفتن زنان در بحث آموزش‌هاي پيشگيرانه را يكي از مشكلات و چالش‌هاي اين حوزه برشمرد و بيان داشت: تاثير و نقش زنان در پيشگيري و كاهش تقاضاي مواد مخدر متاسفانه بسيار كم رنگ ديده شده است.

رئيس دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه آزاد اسلامي سنندج توجه به نقش روانشناسان در مراكز ترك اعتياد را متذكر شد و بيان داشت: ارائه آموزش‌هاي لازم به روانشناسان به ويژه افرادي كه در مراكز ترك اعتياد فعاليت مي‌كنند، يك ضرورت انكارناپذير بشمار مي‌رود.

ياراحمدي افزود: موفقيت مراكز ترك اعتياد بدون وجود روانشناسان آموزش ديده و متخصص امكان‌پذير نخواهد بود.

برگزاري دوره‌هاي تخصصي براي روانشناسان

رئيس دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي دانشگاه آزاد اسلامي سنندج در پايان خواستار برگزاري دوره‌هاي تخصصي آموزش براي مشاورين فعال مراكز ترك اعتياد در استان شد و اظهار كرد: اين دوره‌هاي آموزشي نقش مهمي در انجام درست وظايف آنان در قبال خدمات به معتادان معرفي شده به آنان دارد.

انتهاي پيام/79002/.ش40

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن