تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802216272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رييس نهضت سوادآموزي بيجار خبر دادرشد بالاي 91 درصدي باسوادي در بيجار


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رييس نهضت سوادآموزي بيجار خبر دادرشد بالاي 91 درصدي باسوادي در بيجار
رييس نهضت سوادآموزي شهرستان بيجار از رشد بالاي 91 درصدي باسوادي در اين شهرستان خبر داد و گفت: 8.73 درصد از جمعيت بيجار در گروه سني زير 50 سال بي‌سواد هستند.


به گزارش خبرگزاري فارس از بيجار، علي‌اوسط الماسي بعد از ظهر امروز در نشست خبري با خبرنگاران بيجار كه در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش برگزار شد ضمن گراميداشت هفتم دي ماه سالروز تشكيل نهضت سواد آموزي به فرمان امام(ره) اظهار كرد: آمار درصد بي‌سوادي قبل از انقلاب شهرستان بيجار 70.3 بوده است كه اين ميزان امروزه و طبق سرشماري سال 1390 به 8.73 رسيده است.

وي افزود: طبق سرشماري مركز آمار ايران و اطلاعات مندرج، در حال حاضر درصد باسوادي افراد زير 50 سال به 91.27 درصد است.

الماسي از شاخصه‌هاي توسعه و پيشرفت هر كشور را ميزان درصد باسوادي آن جامعه عنوان كرد و گفت: خوشبختانه رشد با سوادي در استان كردستان و همچنين شهرستان بيجار قابل توجه است.

وي، كاهش درصد بي‌سوادي در شهرستان و افزايش نسبي 91 درصدي باسوادان، تحقق يافتن اهداف و آرمان‌هاي امام و تأكيدات مقام معظم رهبري در اين راستا، ارتقاء و رشد آگاهي‌هاي اجتماعي، سياسي، ديني، فرهنگي و اقتصادي به منظور شركت در انتخابات و تصميم‌گيري‌هاي اجتماعي و سرنوشت خود، آموزش مهارت‌هاي اساسي زندگي و شغلي از اهم دستاوردهاي نهضت سوادآموزي در شهرستان بيجار عنوان كرد.

الماسي اضافه كرد: زيرپوشش بودن كودكان لازم‌التعليم در مناطق روستايي صعب‌العبور، مسدود نمودن مبادي ورودي به بي‌سوادي ( به گونه اي كه امروزه همگان راغب به داشتن فرزندي با سواد هستند) در اين شهرستان، نشر فرهنگ اسلامي و آموزش دين، احكام، قرآن در سطح جامعه از ديگر دستاوردهاي مهم نهضت سوادآموزي در اين شهرستان است.

دستيابي 12 نفر از سوادآموزان به مدارك دانشگاهي

رئيس نهضت سوادآموزي مديريت آموزش و پرورش بيجار در ادامه سخنان خود از دستيابي 12 نفر از سوادآموزان به مدارك دانشگاهي در شهرستان بيجار خبر داد.

الماسي به صفر رساندن درصد بي‌سوادي در گروه سني زير 50 سال تا پايان برنامه پنجم توسعه را ماموريت جديد آموزش و پرورش در اين شهرستان عنوان كرد.

وي همچنين به استفاده از ظرفيت‌هاي آموزش و پرورش براي تحقق اقدامات مورد نظر، اصلاح روش ارزشيابي بزرگسالان از توصيفي به كمي، واگذاري فعاليت‌هاي سوادآموزي به قيمت تمام‌شده و فرد به فرد در قالب طرح واگذاري و هماهنگي با دستگاه‌هاي مشمول ماده پنج قانون مديريت خدمات كشوري در رابطه با نحوه همكاري آنان در خصوص سوادآموزي اشاره كرد.

73.8 درصد آمار بي‌سوادي در بيجار

به گفته اين مسئول، عدم استقبال بعضي از بي‌سوادان، نبود ساز و كار تشويقي و يا الزام‌آور براي شركت بي‌سوادان در كلاس‌ها، پراكندگي بي‌سوادان باقي مانده در مناطق روستايي، عدم امكان تشكيل كلاس درس در بعضي مناطق سخت و صعب‌العبور و عدم مشاركت برخي دستگاه‌ها در زمينه كمك‌هاي اعتباري از عوامل وجود وجود آمار بي‌سوادي در اين شهرستان است.

وي اذعان كرد: طبق سرشماري سال 1390، ميزان بي سوادي افراد گروه سني 49-10 سال شهرستان بيجار 6 هزار و 709 نفر است كه از اين تعداد 4 هزار و 550 نفر در روستا و 2 هزار و 159 نفر در شهر زندگي مي‌كنند.

الماسي در ادامه به برنامه‌هاي هفته سوادآموزي در شهرستان بيجار اشاره و تصريح كرد: ديدار با امام جمعه، ديدار با خانواده شهدا و غبارروبي مزار مطهر شهدا و تقدير از فعالان عرصه سوادآموزي را از مهم‌ترين برنامه‌هاي اين هفته است.

رييس نهضت سوادآموزي بيجار بر نقش تاثيرگذار شخصيت‌هاي مذهبي، ائمه جمعه و جماعت و بزرگان علمي، اساتيد و رسانه‌ها در اجراي برنامه‌هاي سوادآموزي تاكيد كرد.

الماسي در پايان با دعوت از تمامي همشهريان براي تشويق كم‌سوادان و بي‌سوادان براي شركت در كلاس‌هاي سوادآموزي، از آمادگي تمامي مدارس شهر و روستا و مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي براي ثبت‌نام از مخاطبان سوادآموزي خبر داد.

انتهاي پيام/79015/ح40

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن