تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798631750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزيده سرمقاله امروز روزنامه‎هاي چاپ كابلتخريب تجهيزات ناتو در افغانستان/تاكيد مردم افغان بر اهميت انتخابات رياست جمهوري


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزيده سرمقاله امروز روزنامه‎هاي چاپ كابلتخريب تجهيزات ناتو در افغانستان/تاكيد مردم افغان بر اهميت انتخابات رياست جمهوري
روزنامه‎هاي امروز چاپ كابل در سرمقاله‎هاي خود به بررسي موضوع تخريب تأسيسات و جنگ‎افزارهاي ناتو از سوي نيروهاي اين سازمان در افغانستان و ارزيابي اهميت انتخابات براي مردم افغانستان پرداختند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در كابل، روزنامه‎هاي امروز چاپ كابل در سرمقاله‎هاي خود، تخريب جنگ‎افزارها و تأسيسات ناتو را از سوي نظاميان اين سازمان واكنشي در برابر عدم امضاي پيمان امنيتي با آمريكا دانسته‎اند.

همچنان برخي ديگر از روزنامه‎ها در ديدگاه‎هاي رسمي خويش، در خصوص اعلام نظرسنجي در مورد انتخابات رياست‎جمهوري و كانديداهاي پيشتاز تاكيد كرده و از شركت گسترده مردم در انتخابات استقبال كرده‎اند كه بخش‎هاي اصلي هر2 مسئله در زير بازتاب داده شده است.

روزنامه «آرمان ملي»، در سرمقاله خود با اشاره به نگراني شوراي امنيت ملي افغانستان از آتش زدن تأسيسات نظامي نظاميان خارجي، نوشته است: از اين عملكرد ناتو، چنين برداشت مي‌‎شود كه آن‎ها اصلاً قصد بر قدرت يابي نيروهاي افغان و تقويت نهادهاي امنيتي كشور را ندارند و با ملاحظات سياسي و نظامي نمي‎خواهند انتقال قدرت آن‎گونه كه لازم است صورت گيرد و افغانستان به آن حدي برسد كه بتواند به تنهايي در برابر دشمنان و افراطگرايان قرار بگيرد.

روزنامه افزود: احتمالاً يكي از ملاحظات ناتو، مشورت‎هاي نظاميان پاكستاني است كه نمي‎خواهند افغانستان توطئه‎هاي آن‎ها را خنثي كند و هر زماني كه بحث بالابردن كميت و كيفيت نيروهاي ملي و يا احياي نيروهاي هوايي افغان مطرح مي‎شود، فوراً نظاميان پاكستاني وارد ميدان شده و ائتلاف را مجبور مي‎سازند كه از عملي شدن اين برنامه‎ها خودداري كند.

روزنامه «سخن جديد»، در ديدگاه رسمي خويش با اشاره به تخريب جنگ‎افزارها و تأسيسات نظاميان خارجي از سوي اين نظاميان، نوشته است: تخريب تأسيسات نظامي نيروهاي خارجي در افغانستان پيام روشني به دولت افغانستان دارد و اگر به درستي با آن برخورد نشود، پيامدهاي منفي و مخربي را برجاي خواهد گذاشت.

بنابر تاكيد اين روزنامه، دولت افغانستان با استفاده از جايگاه قانوني و حقوقي كه در جامعه بين‎المللي دارد، بايستي مانع تخريب تجهيزات نظام شده و اين مسئله را با شركاي خارجي خود روشن سازد كه اگر كشورهاي همسو با دولت افغانستان صداقت دارند وبه تعهدات خود درباره تأمين امنيت و ثبات تحهيز نيروهاي داخلي وفادار هستند، پس اين اقدام با چه هدف و انگيزه‎اي انجام شده است.

روزنامه «سروش ملت»، در ديدگاه اصلي خويش با طرح اين پرسش كه تخريب تجهيزات نظامي ناتو اقدام نظامي يا فشار سياسي؟ نوشته است: ناتو در حالي دست به تخريب امكانات نظامي مورد استفاده خود مي‎زند كه بخش قابل توجه اين تأسيسات در فهرست كمك‎هاي بلاعوض كشورهاي عضو اين پيمان به دولت و نيروهاي نظامي افغانستان ثبت شده است.

اين روزنامه افزوده است: اعلام تخريب تجهيزات و تأسيسات نظامي ناتو پس از اعلام مشروط بودن توافق‎نامه وضعيت استقرار نيروهاي آن پيمان در افغانستان، برامضاي موافقت‎نامه امنيتي ميان آمريكا و افغانستان، دومين فشار سياسي است كه از سوي ناتو به دولت افغانستان وارد مي‎شود.

روزنامه «8صبح»، در ديدگاه اصلي خود با اشاره به علاقه‎مندي گسترده مردم به شركت در انتخابات رياست‎جمهوري افغانستان و حمايت بيش‎تر مردم از كانديداتوري «عبد‎الله عبدالله» نوشته است: در 2 نظرسنجي كه يكي توسط يك مركز پژوهشي و ديگري توسط يك رسانه انجام شده است، ميزان بالايي از مشاركت مردم در انتخابات آينده را نويد مي‌دهد كه اين نشان مي‌دهد، مردم افغانستان، انتخابات سال آينده را جدي گرفته و درك كرده‌اند كه اين انتخابات، رويدادي تاريخي و سرنوشت‌ساز است.

سردبير 8صبح افزوده است: نامزدهايي كه برنامه‌هاي مشخص و مدوني نداشته باشند، شانس راي‌ آوردن‌شان بسيار كم است، زيرا از مدتي به اين‌سو، بن‌بست امضاي موافقت‌نامه امنيتي 2جانبه، وضعيتي را به‌وجود آورده كه انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده، تحت‌الشعاع قرار گيرد.

روزنامه «وحدت»، در سرمقاله خود به انتشار يك نظرسنجي در مورد حمايت مردم از كانديداهاي رياست‎جمهوري افغانستان پرداخته و نوشته است: نظرسنجي‎هايي كه از سوي برخي نهادهاي اجتماعي بي‎طرف صورت مي‎گيرد، مي‎تواند نتيجه انتخابات را قابل پيش‎بيني‎ و موضع‎گيري‎هاي سياسي كانديداها را سهل‎تر سازد.

سرمقاله‎نويس وحدت در ادامه نوشته است: نكته نخست اينكه انجام چنين نظرسنجي‎هايي سبب تعميق نهال تازه نشانده شده دموكراسي شده و سبب مي‎شود كه بسياري فرايندهاي سياسي قابل پيش‎بيني شده و آينده‎نگري و تصميم‎گيري‎هاي سياسي را براي دولت و نامزدها سهل‎تر سازد و نكته دوم اين كه احتمال مهندسي نتايج نظرسنجي نيز بعيد به نظر مي‎رسد.

روزنامه «اطلاعات روز»، سرمقاله خود را ويژه انجام يك نظرسنجي در مورد كانديداهاي رياست‎جمهوري افغانستان كرده و نگاشته است: اگر واقعات اين نظرسنجي صادقانه و شفاف صورت گرفته باشد، به اين معني است كه مردم به اهميت انتخابات پي برده و رفتار دموكراتيك در انتقال قدرت اندك اندك در ذهن مردم نهادينه شده است.

اين روزنامه افزوده است: در اين نظرسنجي در مورد ميزان محبوبيت و شانس برندگي كانديداي رياست‎جمهوري نيز آماري منتشر شده، اما با توجه به ماهيت سياسي اين نظرسنجي و سيال بودن آرا و نظريات مردم در ارتباط با گزينه‎هاي انتخاباتي‎، اين آمارها چندان اعتباري ندارند.

انتهاي پيام/خ

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن