تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805056931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بي هدفي و سردرگمي مانع رشد ايده‌هاي دانشجويي است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بي هدفي و سردرگمي مانع رشد ايده‌هاي دانشجويي است
رئيس پارك علم و فناوري قم، با بيان اينكه مي‌خواهيم ايده‌هاي نو را در سطح دانشگاه‌ها تعميم دهيم، گفت: برخي از دانشجويان ايده‌ها و توانمندي خوبي دارند اما دغدغه‌هاي آنها عوض شده و دچار نوعي سردرگمي هستند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سيد هاشم عارف با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي تنها با نگاه فناورانه به مسائل قابل مديريت است، گفت: پژوهش بدون رويكرد فناوري نمي‌تواند نيازهاي كشور را تامين كند.

وي با اشاره به اينكه هر ساله هفته پژوهش و فناوري فرصتي است براي برگزاري همايش‌ها، جشنواره‌ها و مراسم تجليل ‌از برترين‌هاي پژوهش و فناوري از سوي موسسات، ادارات و سازمان‌هاي دولتي و نيمه‌دولتي اظهار داشت:

در هفته پژوهش و فناوري برنامه‌هايي براي معرفي نهاد اجتماعي پارك علم و فناوري استان تدارك ديديم كه از اين طريق، جايگاه و ظرفيت پارك و دستاوردهاي آن معرفي شود. ارائه پنج طرح در قالب فن بازار جمهوري اسلامي ايران در نمايشگاه ملي هفته پژوهش و فناوري و همچنين اعلام آمادگي به دانشگاهها و سازمان‌هاي مختلف براي حضور مديران پارك در برنامه‌هاي رسمي آنها در اين هفته در جهت معرفي و تشريح مزاياي تاسيس شركت‌هاي دانش بنيان؛ شناسايي و ترغيب نخبگان دانشگاهي و صاحبان ايده به سمت كارآفريني از جمله اين برنامه‌ها بود.

استاد دانشگاه قم با عنوان اين مطلب كه با انجام چنين فعاليت‌هايي مي‌خواهيم بذر تجاري‌سازي ايده‌ها در دانشگاه‌ها، مراكز تحقيقاتي و واحدهاي تحقيق و توسعه صنايع استان پخش شود، بيان داشت: در كنار اين برنامه ها، مي‌خواهيم اعضاي هيئت‌ علمي را نيز به حمايت و راهنمايي دانشجويان و سوق به پژوهش‌هاي كاربردي تشويق كنيم.

عضو كارگروه پژوهش و فناوري استان با اعلام اين خبر كه در هفته گذشته براي اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها و نخبگان و فناوران دو بازديد ميداني از شركت‌هاي دانش بنيان عضو پارك در شهرك‌هاي صنعتي برنامه ريزي كرديم، افزود: از جمله برنامه‌هاي اساسي پارك علم و فناوري در هفته پژوهش، انجام بازديدهاي ميداني بود و در اين هفته با هماهنگي صورت گرفته با دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاهها، بازديد گروهي از اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌هاي استان از برخي صنايع دانش بنيان مستقر در استان برنامه ريزي شد.

عارف با اشاره به اينكه برخي دانشجويان ايده‌ها و توانمندي خوبي دارند اما دغدغه‌هاي آنها عوض شده و دچار نوعي سردرگمي هستند، گفت: هدف از انجام اين برنامه‌ها، تقويت ارتباط دانشگاه، پارك علم و فناوري و صنعت است تا با شناسايي ظرفيت‌هاي موجود، به شكوفايي هرچه بيشتر صنعت و تجارت استان و تحول منطقه‌اي كمك شود.

ايجاد زمينه‌هاي لازم براي كسب‌وكار دانشجويان از دغدغه‌هاي ماست

عضو هيئت علمي دانشگاه قم با بيان اينكه يكي از دغدغه‌هاي ما در پارك علم و فناوري ايجاد زمينه‌هاي لازم براي كسب‌وكار دانشجويان و ادامه پيدا كردن اين فعاليت‌ها است، اظهار داشت: به اين ترتيب، دانشجويي كه دانش فني و توانمندي لازم را از طريق انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي و كاربردي به دست مي‌آورد با حمايت مجموعه دانشگاه و پارك براي ايجاد يك شركت ترغيب خواهد شد. بسياري از كسب و كارهاي موفقي كه در مركز رشد شكل‌گرفته نيز معمولاً به همين شكل است.

رئيس پارك علم و فناوري قم در ادامه با اشاره به جايگاه فن بازارها در سطح كشور گفت: فن بازارها در واقع به عنوان نقش يك واسط حرفه اي در سطوح مختلف در كنار عرضه كنندگان (مخترعين، پژوهشگران، شركت هاي دانش بنيان و واحدهاي تحقيق و توسعه) از يك طرف و متقاضيان فناوري (صنايع بزرگ، بنگاه‌هاي اقتصادي - صنعتي متوسط و كوچك) از طرف ديگر قرار گرفته و به عنوان بنگاه‌هايي براي عرضه و تبادل فناوري، خدمات فني و تخصصي خاصي ارائه مي‌دهند، زمينه‌هاي تجاري سازي و انتقال فناوري را فراهم مي‌كنند.

عارف اظهار داشت: طبق گزارش‌ها از 10 سال گذشته گسترش فن بازارها در كنار نمايشگاههاي ملي (نمايشگاه هفته پژوهش و فناوري و نمايشگاه علم تا عمل) هرساله پيشرفت‌هاي محسوسي داشته و با استقبال قابل‌توجهي از سوي صاحبان صنعت روبرو بوده‌اند.

فعاليت 18 صندوق‌ غير دولتي پژوهش و فناوري در كشور

اين متولي برنامه‌هاي علم و فناوري استان در ادامه درباره فعاليت صندوق‌هاي غير دولتي پژوهش و فناوري گفت: در حال حاضر 18 صندوق پژوهش و فناوري غيردولتي در كشور وجود دارد كه در قانون سوم و چهارم توسعه تشكيل شده است، اما در برنامه پنجم توسعه، متاسفانه هيچ ماده قانوني براي افزودن اين صندوق‌ها در كشور وجود ندارد كه البته وزارت علوم بدنبال تصويب ماده واحدهاي در اين ارتباط از طريق مجلس محترم شوراي اسلامي است.

عارف افزود: اين صندوق‌هاي غير دولتي ( با تركيب سهام 49 درصد دولتي و 51 درصد خصوصي) براي تامين مالي طرح‌هاي دانش بنيان با ريسك بالا و مشارك و سرمايه گزاري در طرح‌ها و ارائه تسهيلات مناسب به آنها تاسيس شده‌اند و اساسنامه مصوب هيئت وزيران را دارند كه معمولا پارك‌هاي علم و فناوري و دانشگاه‌ها جهت حمايت از طرح‌هاي دانش بنيان شركت‌ها اين صندوق را تاسيس مي‌كنند./س

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن