تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803684432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بندرلنگه در مسير شكوفايي اقتصادي/ رشد اشتغالزايي صنعت حمل ونقل دريايي در بندر لنگه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بندرلنگه در مسير شكوفايي اقتصادي/ رشد اشتغالزايي صنعت حمل ونقل دريايي در بندر لنگه
بندرلنگه - خبرگزاري مهر: بندر چند منظوره لنگه با تخليه و بارگيري بيش از نيم ميليون تن كالا از ابتداي سال جاري تاكنون، رونق 51 درصدي در صادرات، رشد 133درصدي در واردات و افزايش 49 درصدي حجم ترانزيت را در كارنامه خود به ثبت رسانده و در حال طي كردن مسير شكوفايي اقتصادي است.

به گزارش خبرنگار مهر، بنادر غرب هرمزگان با مركزيت بندر لنگه از ديرباز مقصد بسياري از لنج ها و كشتي ها براي تجارت و مراودات دريايي بوده است. در اين راستا بندر تجاري لنگه كه از دريانورداني با تجربه بيش از نيم قرن دريانوردي بهره مي برد، براي افزايش عملكرد بندري و دريايي طي چند سال اخير، توسعه فيزيكي و سهولت در امر تجارت دريايي را در دستور كارخود قرار داده به گونه اي كه صادرات، واردات و ترانزيت بسياري از كالاها در اين بندر با شروع فصل زمستان رونقي دوباره به اين بندر داده است.

از توسعه اراضي بندرتا رونق فعاليت بخش خصوصي

اسماعيل مكي زاده مدير اداره بنادر ودريانوردي بندرلنگه ضمن تشريح اقدامات انجام شده براي رونق فعاليت هاي بندري طي ساليان اخير، از افزيش طول موج شكن اين بندر به ميزان 575 متر، تعميرات و نوسازي 220 متر اسكله در اين بندر و الحاق 9 هكتار اراضي به عنوان پسكرانه نام برد.

وي از آغاز عمليات لايروبي حوضچه اين بندر از دي ماه سال جاري خبر داد و گفت: هم اكنون تردد روزانه انواع شناورها در اين بندر از 10 فروند به 15 فروند افزايش است كه پيش بيني مي شود با پايان پذيرفتن عمليات لايروبي به 25 فروند افزايش يابد.

مكي زاده افزايش ظرفيت اين بندر از 1.5 به 4.5 ميليون تن و فراهم شدن امكان پهلوگيري كشتي هاي با ظرفيت پنج هزار تن را از ديگر مزاياي عمليات لايروبي در بندرلنگه عنوان كرد.

مدير اداره بنادر ودريانوردي بندرلنگه با اشاره به افزايش درخواست ها در اين شهرستان براي ثبت شركت هاي كشتيراني و استقبال از سرمايه گذاري در اين بندر گفت: در حال حاضر بندرلنگه پس از بندر شهيد رجايي بيشترين عمليات ترانزيت كالاهاي غيرنفتي را برعهده دارد كه موفق به دريافت لوح زرين در اين زمينه از سازمان بنادر و دريانوردي كشور شده است.

مكي زاده با اشاره به انجام عمليات ترانشيپ از بندر شهيد رجايي و ساير بنادر خليج فارس اضافه كرد: امسال با ورود اولين شناور كانتينري و تخليه 150 TEU كانتينر براي نخستين بار از بندر جبل علي امارات، توسعه فعاليت هاي كانتينري نيز در اين بندر آغاز شده است.

رونق چشمگير فعاليت هاي بندري لنگه در سال 92

معاون دريايي و بندري اداره بنادر و دريانوردي بندر لنگه نيز با اشاره به افزايش چشمگير فعاليت هاي بندري و دريايي در اين بندر گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از نيم ميليون تن كالا در بندر چند منظوره لنگه تخليه و بارگيري شد كه صادرات 51 درصد، واردات 133درصد و ترانزيت 49 درصد افزايش يافت.

ايوب خادمي افزود: اين بندر با ترانزيت سالانه100 هزار دستگاه خودرو به آسياي ميانه، رتبه دوم در بين بنادر ايران را به خود اختصاص داده است.

وي ضمن اشاره به كاپوتاژ مواد معدني به جزاير سيري، لاوان و كيش خبر، از جمله مهمترين كالاهاي وارداتي به اين بندر را مواد غذايي، فرآورده هاي چوبي و لوازم خانگي و همچنين ميوه و تره بار و خشكبار از مهم ترين كالاهاي صادراتي از اين بندر برشمرد.

رشد اشتغالزايي صنعت حمل ونقل دريايي در بندر لنگه

همچنين ناخدا سيد شاكر هاشمي زاده از دريانوردان قديمي در بنادر كنگ و لنگه، بيش از 28 سال سابقه دريانوردي دارد و به صورت مستمر در مسير بندر لنگه – دوبي-شارجه و ابوظبي در تردد است.

به گفته اين دريانورد باسابقه هرمزگاني، هرلنج در اين مسير توانسته بين 6 تا 12 نفر اشتغال زايي ايجاد كند؛ ضمن اينكه ملوانان و ترخيص كاران زيادي نيز هم اكنون در اين بندر براي كسب رزق و روزي خود و تامين نياز هموطنان به صورت شبانه روزي در تلاش هستند.

مبارك خصومي دريانورد ديگري در بندر لنگه است كه اين كار را ميراثي جاودان از اباء و اجداد خود برمي شمارد.

وي كه 42 سال سابقه دارد، معتقد است كه صبوري و تلاش دريانوردان رونق تجاري منطقه را به دنبال داشته و فعاليت هاي توسعه اي براي افزايش ظرفيت اسكله ها را پاسخگوي نياز لنج هاي بندر مي داند.

شهرستان بندرلنگه در 251 كيلومتري جنوب غربي بندرعباس، يكي از قديمي ترين بنادر ايران است. بندرلنگه با 38 هكتار مساحت داراي 2 پست اسكله چند منظوره و يك اسكله رو-رو(وي‍ژه تخليه و بارگيري خودرو ) با مجموع طول 500 متر است. طرح‌هاي توسعه اين بندر طي سال‌هاي اخير سبب شده تا اين بندر تاريخي لنگه يك بار ديگر رونق خود را كم كم به دست آورد

كد خبر: 2201328

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۳ - ۱۲:۲۵

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن