تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802212039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قادرمرزي در موافقت با طرح انتقال پايتخت: هر ماه 360 ميليون ساعت وقت تهرانيان در ترافيك تلف مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: قادرمرزي در موافقت با طرح انتقال پايتخت: هر ماه 360 ميليون ساعت وقت تهرانيان در ترافيك تلف مي‌شود
افزايش ضريب مالكيت خودروهاي خصوصي و افزايش خودروهاي دولتي و عمومي و خودروهاي جمعيت شناور تهران، معابر اين شهر را به پاركينگ نسبتاً متحرك تبديل كرده است و علاوه بر افزايش نسبي مصرف سوخت باعث آلايندگي صوتي و هوا مي‌شود. قادرمرزي در موافقت با طرح انتقال پايتخت: هر ماه 360 ميليون ساعت وقت تهرانيان در ترافيك تلف مي‌شود


عضو كميسيون عمران مجلس به اتلاف وقت شهروندان در ترافيك تهران اشاره كرد و گفت: به تناسب جمعيت ساكن تهران، اگر سرانه متوسط اتلاف وقت شهروندان را يك ساعت در نظر بگيريم، روزانه 12 ميليون ساعت و ماهيانه 360 ميليون ساعت وقت مردم در ترافيك تهران تلف مي شود.

به گزارش خبرنگار ايلنا، حامد قادرمرزي در نشست علني امروز مجلس شوراي اسلامي درموافقت با طرح انتقال پايتخت با بيان اينكه اوضاع نابسامان كنوني تهران دليل اين تصميم انتقال است، گفت: طرح هاي غير كارشناسي همچون دوركاري و انتقال كارمندان طي چند سال گذشته مطرح بود كه عملا نتيجه اي نداشت.

نماينده مردم قروه و دهگلان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه انتقال پايتخت بالاخره بايد روزي انجام شود، افزود: انتقال پايتخت به دليل تمركز جمعيت زياد ضروري است، چرا كه شهر تهران به تنهايي در مقابل 1330 شهر كشور 16 درصد جمعيت كشور را در خود جاي داده است.

عضو كميسيون عمران مجلس با بيان اينكه تهران چهل و دومين شهر بزرگ جهان و بزرگترين شهر غرب آسيا است، افزود: تهران روزانه 12 ميليون نفر جمعيت شناور درون و برون شهري دارد.

وي با بيان اينكه تراكم بسيار زياد جمعيت در واحد سطح و افزايش لحظه به لحظه آن از آستانه تحمل و پذيرش فراتر رفته و شهر را به يك توده عظيم جمعيتي تبديل كرده است، افزود: متمركز شدن منابع و امكانات اقتصادي باعث شده است تهران رهبري ملي اقتصادي را برعهده گرفته و اين تمركز اقتصادي بر تمركز جمعيتي و ترددي مرتبط با تهران در يك دور تسلسلي همواره مي افزايد.

قادرمرزي گفت: حجم بسيار زياد تقاضاي جمعيت در موارد مختلف مانند مسكن باعث افزايش قيمت زمين و مسكن شده است و به صورت تدريجي اين افزايش قيمت ها به ساير نقاط كشور سرايت مي كند.

به گفته نماينده مردم قروه و دهگلان در مجلس مطالعات نشان مي دهد كه بخشي از افزايش قيمت زمين و مسكن ناشي از تورم تقاضا در تهران بوده و نهايتاً منجر به تورم قيمت زمين و مسكن مي شود و اين تورم به ساير نقاط كشور علي رغم اينكه تورم تقاضا در تهران را ندارند، سرايت مي كند و باعث افزايش قيمت ها در آن شهرها شده است.

سخنگوي كميسيون عمران مجلس افزود: تمركز سياسي و اداري تهران و حجم عظيم جمعيت كاركنان و مراجعين به اين ادارات هر روز بيشتر شده و به مشكلات تهران مي‌افزايد.

وي به مشكلات زيست محيطي تهران اشاره كرد و افزود: تمركز جمعيتي، سياسي، اجتماعي و اقتصادي در تهران و روند فزاينده آن فرايند افزايش مصرف منابع را در يك سير شتابان قرار داده است كه نتيجه آن توليد انواع پسماندها و زباله هاي خانگي و تجاري است.

قادرمرزي با اشاره به اينكه بنزين بزرگترين آلاينده شهر تهران است، افزود: روزانه 13 تا 14 ميليون ليتر بنزين در تهران مصرف مي‌شود كه همراه با گازوئيل مصرفي ساليانه حداقل 10 ميليون گازكربنيك در تهران توليد مي شود كه آثار سوء آن بر سلامت جمعيت تهران مشخص است و عامل مهمي در كاهش متوسط عمر شهروندان تهراني است.

نماينده مردم قروه و دهگلان در مجلس شوراي اسلامي به معضل ترافيك در تهران اشاره كرد و افزود: افزايش ضريب مالكيت خودروهاي خصوصي و افزايش خودروهاي دولتي و عمومي و خودروهاي جمعيت شناور تهران، معابر اين شهر را به پاركينگ نسبتاً متحرك تبديل كرده است و علاوه بر افزايش نسبي مصرف سوخت باعث آلايندگي صوتي و هوا مي شود.

سخنگوي كميسيون عمران مجلس به اتلاف وقت شهروندان در ترافيك تهران اشاره كرد و افزود: به تناسب جمعيت ساكن و شناور تهران، سرانه متوسط اتلاف وقت شهروندان اگر يك ساعت در نظر بگيريم، روزانه 12 ميليون ساعت و ماهيانه 360 ميليون ساعت وقت مردم در ترافيك تهران تلف مي شود.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن