تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819220491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس اتاق بازرگاني اوكتائو قزاقستان تاكيد كردراه‌اندازي واحد پولي غير از دلار براي تجارت كشورهاي CIS


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس اتاق بازرگاني اوكتائو قزاقستان تاكيد كردراه‌اندازي واحد پولي غير از دلار براي تجارت كشورهاي CIS
رئيس اتاق بازرگاني اوكتائو قزاقستان، گفت: كشورهاي CIS بايد براي روابط تجاري بين خودمان، واحد پولي غير از دلار راه‌اندازي كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساري، آلن‌اف كوانيشرك صبح امروز در نشست مشترك هيئت اقتصادي و سرمايه‌گذاري جمهوري قزاقستان با مديران دستگاه‌ها، تشكل‌ها و فعالان اقتصادي مازندران در سالن اجتماعات اتاق بازرگاني مازندران، اظهار داشت: قزاقستان در حال توسعه است و اقتصاد قزاقستان با اين توسعه، هماهنگ است.

وي با بيان اينكه وقتي توسعه ادامه داشته باشد، مسئولان كشور ما نگاهي هم به خارج و كشورهاي همسايه و به ويژه به ايران دارند، گفت: خداوند به دو كشور ايران و قزاقستان منابع زيادي ارزاني داشته است و بايد بتوانيم از اين منابع به صورت مفيدتر استفاده كنيم.

كوانيشرك ادامه داد: به دليل همسايه بودن، تغييرات ايران را دنبال مي‌كنيم و مسائل سياسي و اقتصادي ايران براي ما مهم است.

وي با اشاره به اينكه ايران داراي تاريخ كهن است و همچنين آينده‌ درخشاني هم دارد، گفت: مي‌خواهيم نخستين كشوري باشيم كه با ايران روابط تجاري خوبي داريم.

كوانيشرك با بيان اينكه به اتاق ايران پيشنهاد داديم نمايندگي از كشور قزاقستان در تهران دائر شود تا به روابط تجاري دو طرف كمك كند، ادامه داد: اعزام هيئت‌هاي تجاري بايد در طول سال برقرار باشد و فقط به يكي دو نشست منجر نشود.

وي با بيان اينكه قزاقستان پروژه‌هاي زيادي دارد كه شركت‌هاي ايراني مي‌توانند ورود پيدا كنند، افزود: سرمايه‌گذاران قزاق هم مي‌توانند در ايران سرمايه‌گذاري كنند.

كوانيشرك با اشاره به اينكه ما نماينده تمامي فعالان و تجار اقتصادي قزاقستان هستيم، خاطرنشان كرد: با پيشنهاد راه‌اندازي جنبش ضد تحريم موافق هستيم.

وي با بيان اينكه اگر كشورهاي حاشيه خزر بخواهند مسائل و مشكلات خود را رفع كنند ما هم آماده پشتيباني از اين جريان هستيم، اظهار داشت: آمادگي داريم اين نشست را به ميزباني اتاق بازرگاني اوكتائو برگزار كنيم و براي مسائل تجاري اين كشورها هم واحد پولي تجارت راه بيندازيم.

رئيس اتاق بازرگاني اوكتائو قزاقستان با اشاره به اينكه در آفريقا هم چنين اتحادي به وجود آمده است، گفت: ما هم بايد بين خودمان واحد پولي غير از دلار راه‌اندازي كنيم.

انتهاي پيام/86007/س40

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن