تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804015689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارسطرح «رايزن گردشگري» از رايزني‌ها تا رأي‌زني‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارسطرح «رايزن گردشگري» از رايزني‌ها تا رأي‌زني‌ها
در حالي اهميت طرح دولت دهم براي ايجاد رايزن گردشگري در سفارتخانه‌هاي ايران مورد تأكيد رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري دولت يازدهم قرار گرفته است كه معاون گردشگري كشور كه خود نيز ديپلمات بوده است، نظر متفاوتي درباره اجراي اين طرح دارد.


به گزارش خبرنگار جامعه فارس، پيشنهاد ايجاد رايزن گردشگري، در سال ۹۱ توسط رئيس وقت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به رئيس جمهور دولت دهم ارائه شد و رئيس‌جمهور نيز دستور بررسي اين طرح را داد اما بررسي‌ها تا پايان دولت به سرانجام نرسيد و به دولت تدبير و اميد كشيده شد.

علي‌رغم اينكه عموم طرح‌ها و پيشنهادات دولت‌هاي قبل از ديد مسئولان فعلي غيركارشناسي بوده است اما محمد علي نجفي، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و فرهنگي بر ضرورت اجرايي شدن اين پيشنهاد تأكيد دارد به طوري كه مهرماه امسال در سخنراني خود اعلام كرد: بحث تعيين رايزن گردشگري در نمايندگي هاي خارجي جهت ارائه راهنمايي و مشاوره در زمينه سفر، دريافت رواديد و ساير اطلاعات لازم درباره كشور مقصد از موضوعات بسيار مهمي است كه بايد پس از اخذ موافقت هاي لازم در تعامل با وزارت امور خارجه و ساير نهادهاي ذيربط آن را اجرايي كرد.

اما مرتضي رحماني موحد، معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كه متولي پيگيري حقوق گردشگري كشور است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص پيگيري طرح ايجاد «رايزن گردشگري در سفارتخانه‌ها» مي‌گويد: به اعتقاد بنده دفاتر اطلاع رساني با استفاده از ظرفيت‌هاي بومي كشورهاي هدف، مؤثرتر از روش‌هاي ديگر براي معرفي ايران است.

وي در پاسخ به اينكه آيا اجرايي‌شدن اين طرح را پيگيري نخواهد كرد؟ تصريح مي‌كند: چيزي وجود نداشته، پيشنهادي است كه هنوز دارد بررسي مي‌شود ممكن است يك روزي به نتيجه برسيم كه در نمايندگي‌ها و كشورهاي خاصي اين كار را انجام دهيم.

معاون گردشگري كشور معتقد است كه فردي كه ۲۰ سال در يك كشور زندگي كرده است بهتر از يك فردي كه تحت عنوان رايزن گردشگري به كشوري مي‌رود مي‌تواند عمل كند و چيزي را از كشورمان عرضه كند.

با اين موضع‌گيري معاون گردشگري كشور كه خود نيز روزي ديپلمات (سفير ايران در نيوزيلند) بوده است پيگيري اجرايي شدن طرح رايزن گردشگري با ابهام مواجه شده است.

در اين سالها كه بالابردن آمارهاي گردشگري ايران دغدغه مسئولان شده است بايد تمام راه‌هاي تبليغات مؤثر براي جذب توريست مورد بررسي قرار گيرد و تمام مسئولان با هم‌انديشي‌هاي مؤثر به تصميمات واحدي برسند كه انرژي‌ها و فرصت‌ها به هدر نرود.

سفارتخانه ها نخستين پل ارتباطي با گردشگران خارجي محسوب مي شوند كه حضور رايزنان گردشگري، خلأ موجود در زمينه جذب گردشگر از طريق سفارتخانه ها را تا حدي مي‌تواند از بين ببرد و به اعتقاد برخي از فعالان عرصه گردشگري اگر جزء آمال و آرزوها براي بالابردن حجم ورود گردشگر به ايران نباشد حداقل، بودن آن بهتر از نبودن آن است.

طبق آمارهاي جهاني ايران در حال حاضر سهم كمتر از يك درصد كل درآمدهاي گردشگري جهان را به خود اختصاص داده است. اين در حالي است كه طي 10 سال آينده صنعت گردشگري در رتبه نخست اقتصاد جهان قرار مي گيرد و مسئولان كشور با برنامه ريزي‌ها و تدبيرهاي هماهنگ مي توانند از اين فرصت و ظرفيت به عنوان صنعت جايگزين نفت بهره هاي لازم را ببرند.

انتهاي پيام/

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن