تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802243565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پس از رايزني‌هاي ديپلماتيك صورت گرفت: از سرگيري مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 پس از يك وقفه موقت


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: پس از رايزني‌هاي ديپلماتيك صورت گرفت: از سرگيري مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 پس از يك وقفه موقت
گروه سياسي: مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 از 18 آذر ماه به مدت چهار روز و با هدف هماهنگي درباره اجراي توافقنامه ژنو در شهر وين برگزار شد و در پي اقدام وزارت خزانه‌داري آمريكا مبني بر اضافه شدن برخي افراد و شركت‌ها به ليست سياه تحريم‌هاي قبلي اين مذاكرات فني به منظور هماهنگي و مشورت با پايتخت‌ها قطع شد و دو طرف دست به رايزني‌هاي ديپلماتيك زدند به طوري كه محمد‌جواد ظريف با كاترين اشتون و جان كري به صورت تلفني گفت‌وگو كرد. به هر صورت سفر عراقچي به اروپا و رايزني با كاترين اشتون، سفر هيات پارلماني اتحاديه اروپا به ايران و تعليق تحريم‌ها در نشست وزيران اين اتحاديه روندي كه موجب آسيب به روح توافقنامه ژنو را تحت تاثيرخود قرار داده بود را ترميم كرد و در واقع با رايزني‌ها فرصت را از دست تندروان داخل ايران و تندروهاي آمريكايي گرفت اين در شرايطي بود كه دولت اوباما توانسته بود جلوي طرح تشديد تحريم‌هاي جديد از سوي كنگره را به حالت تعليق درآورد، اقدامي كه در راستاي توافقنامه ژنو و به منظور اعتمادسازي صورت گرفته بود. به هرصورت پس از مذاكرات ديپلمات‌هاي ايراني با مقامات اروپايي و تاكيد آنها بر اجراي تعهدات ژنو جو آرامش بارديگر برفضاي مذاكرات حاكم شد و ادامه مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 در وين در واقع به دنبال هموار كردن مسير موجود به منظور رسيدن به مقصد نهايي و حل مشكلات در پرونده هسته‌اي است.

يك منبع نزديك به هيات مذاكره‌كننده جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: مذاكرات كارشناسي ايران و گروه 1+5 براي تعيين ساز و كار اجرايي توافقنامه ژنو پنجشنبه از سر گرفته خواهد شد.

اين منبع نزديك به هيات مذاكره‌كننده جمهوري اسلامي ايران در گفت‌وگو با ايرنا گفت: مذاكرات هيات‌هاي كارشناسي ايران و 1+5 كه هفته گذشته در پي اعمال تحريم آمريكا عليه 19 فرد و شركت ايراني متوقف شده بود، از ساعت 15 بعد از ظهر امروز(پنج‌شنبه) در ژنو از سر گرفته مي‌شود. اين مذاكرات در حالي برگزار مي‌شود كه روز دوشنبه «سيدعباس عراقچي» معاون حقوقي و بين‌المللي وزير امور خارجه در بروكسل با خانم «كاترين اشتون» مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا و «هلگا اشميد» معاون وي ديدار و گفت‌و‌گو كرد. رياست هيات كارشناسي ايران را «حميد بعيدي نژاد» مديركل سياسي و بين‌المللي وزير امور خارجه برعهده دارد و كارشناسان هسته‌اي، امور بانكي، نفت و حمل‌و‌نقل نيز در اين مذاكرات حضور دارند. رياست هيات كارشناسي 1+5 نيز برعهده «استفان كلمنت» دستيار ويژه كاترين اشتون است؛ در مذاكرات كارشناسي هفته گذشته، ترو واريورانتا معاون پادمان‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز به عنوان ناظر در مذاكرات حضور داشت. پس از واكنش شديد ايران به اين اقدام آمريكا جان كري، وزير خارجه آمريكا در تماس تلفني با وزير خارجه كشورمان اين‌باره گفت‌وگو كرد و بر نهايي كردن زود هنگام پروسه ژنو با هدف رسيدن به يك توافق جامع تاكيد كرد.

سيد‌عباس عراقچي در سفر به بروكسل با كاترين اشتون رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا ديدار كرد و پس از آن دو طرف اعلام كردند كه مذاكرات كارشناسي به زودي از سر گرفته مي‌شود.

مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 در حالي امروز(پنج‌شنبه) از سر گرفته مي‌شود كه آخرين نشست وزيران خارجه اتحاديه اروپا كه انتظار مي‌رفت در صورت انجام مذاكرات كارشناسي زماني براي آغاز اجراي توافق ژنو تعيين شود روز دوشنبه برگزار شد و در آن تنها توافق ژنو مورد تاييد اين نشست قرار گرفت و به اين ترتيب هر‌گونه تصميم براي اجراي توافق به ژانويه 2014 موكول شد.

تاييد ادامه مذاكرات توسط عراقچي

در اين شرايط معاون وزير خارجه و عضو تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي گفت كه مذاكرات كارشناسي ايران و1+5 بعدازظهر پنجشنبه در ژنو از سر گرفته مي‌شود‌. سيد‌عباس عراقچي در گفت‌‌وگو با فارس گفت كه مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 بعدازظهر پنج‌شنبه در ژنو از سر گرفته مي‌شود. قرار است در اين نشست در خصوص سازوكارهاي اجرايي توافق ژنو بحث و تبادل‌نظر شود. وي همچنين گفت كه اين مذاكرات پنجشنبه و جمعه در اين شهر برگزار مي‌شود و در صورت لزوم روزهاي شنبه و يكشنبه نيز ادامه مي‌يابد.

توافق هسته‌اي ژنو گشايش فرصت‌ها بود

اين در حاليست كه خانم اما بونينووزيرخارجه ايتاليا درآستانه سفر به تهران با اشاره به توافق هسته‌اي ميان ايران و گروه 1+5 در ژنو، گفت: اين توافق كه گشايش فرصت‌ها بوده است بايد مراقب بود تا باز باقي بماند. به گزارش ايرنا، وزيرخارجه ايتاليا در دهمين كنفرانس سفراي ايتاليا به مناسبت پايان سال ميلادي افزود: توافق ژنو با تهران پنجره‌اي از فرصت‌ها را گشود و ما بايد مراقب باشيم تا اين پنجره باز بماند.

وي همچنين براهميت مشاركت ايران درحل بحران سوريه تاكيد كرد و گفت: ما معتقديم كه بايد از مشاركت ايران در حل بحران سوريه حمايت شود. وزيرخارجه ايتاليا پس از گذشت حدود يك ماه از توافق تاريخي هسته‌اي ژنو، شنبه 30 آذرماه براي سفري دو روزه و ديدار با محمدجواد ظريف همتاي ايراني خود و برخي مقامات ديگر به تهران سفر مي‌كند.

ايتاليا نخستين كشورغربي بود كه از اهميت انتخاب روحاني در انتخابات رياست جمهوري استقبال كرد ولاپو پيسلتي معاون وزير خارجه و نماينده خود را به تهران فرستاد. وزيرخارجه ايتاليا پيشتر گفته بود كه ما به خوبي مي‌دانيم كه در صورت كاهش تحريم‌ها، يك مسابقه براي ايجاد روابط با ايران ميان كشورهاي غربي بوجود مي‌آيد.

با دولت جديد ايران تعامل مي‌كنيم

اما سخنگوي كاترين اشتون در مورد اجرايي شدن توافقنامه ژنو مي‌گويد كه تاريخي براي لغو تحريم‌ها مشخص نشده است.

به گزارش ايسنا، مايكل‌مان در گفت‌وگو با روزنامه‌ كويتي الراي العام درباره آنچه كه اخيرا در مساله هسته‌اي ايران به وقوع پيوسته است، بيان كرد: توافقي در 24 نوامبر حاصل شد كه گامي براي تقويت توافق اوليه و رسيدن به توافق نهايي بود اكنون طرف‌ها بايد با نيت روشني به اجراي اين توافق بپردازند همچنان كه ما و ايران انجام مي‌دهيم.

وي ادامه داد:‌ آنچه كه هفته پيش اتفاق افتاد اين بود كه نشست فني در وين ميان همه طرف‌ها براي ورود به جزييات، اولويت‌ها، بررسي تعيين زمان شروع اجرا(ي تعهدات) و تهيه يك طرح كامل به همراه تعيين زمان‌هايي كه هنوز مشخص نشده، برگزار شد تا ايران به واسطه ناظران آژانس بين‌المللي انرژي اتمي صلح‌آميز بودن برنامه‌ي هسته‌اي‌اش را اثبات كند و بعد از آن غربي‌ها گام‌هايي را براي لغو تحريم‌ها بردارند.

مان افزود: اما تا به امروز هيچ تاريخي مشخص نشده است عباس عراقچي براي ديدار با كاترين اشتون، رييس سياست خارجه اتحاديه اروپا به بروكسل آمد و به تبادل پيام‌ها و نكات مشخصي كه از جانب محمد‌جواد ظريف، وزير امورخارجه ايران به همراه داشت، پرداخت مساله مهم اين است كه ما از طرف خودمان اقدامات لازم را براي لغو تحريم‌ها آماده مي‌كنيم و زماني كه به گزارش مناسبي دست يابيم كه ما را مطمئن سازد، بدون هيچ تاخيري تحريم‌ها را برخواهيم داشت. سخنگوي اشتون درباره اعتماد غرب به تهران بيان كرد: ما با ايراني كه دولتش متفاوت از گذشته است، تعامل مي‌كنيم همچنين توافقي (بين ما) هست كه در گذشته ممكن نبود. اعتمادي ميان همه طرف‌ها به خصوص ميان اشتون و ظريف ايجاد شده است و ما معتقديم كه اين اعتماد خوب و محكم است. ما با متحدانمان در خاورميانه درباره جزيياتي كه در آن قرار داريم، صحبت كرديم به آنها تاكيد كرديم كه ما كاري را بدون در نظر گرفتن مسايل مورد توافق، انجام نخواهيم داد. مان ادامه داد: توافق نهايي در شش ماه آينده به منظور ورود به جزييات، موضوع بحث مستمر خواهد بود و در آن زمان ايران همانند ديگر كشورهايي خواهد بود كه خواهان دستيابي به انرژي هسته‌اي است و اگر فردا روزي كويت، عربستان و يا هر كشور ديگري به دنبال دانش و انرژي هسته‌اي صلح‌آميز باشد، ما از آن حمايت مي‌كنيم و تا زماني كه به معيارهاي بين‌المللي احترام بگذارند، به آنها كمك مي‌كنيم.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن