تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818893214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سي ان ان: در آمريكا هر روز به طور متوسط صد نفر خودكشي مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: سي ان ان: در آمريكا هر روز به طور متوسط صد نفر خودكشي مي كنند
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/10/03
00:11:46.14
تعداد سربازان آمريكايي كه با خودكشي مي ميرند، از تلفات آنها در ميدان جنگ بيشتر است و در اين ميان نيمي از خودكشي ها با سلاح گرم صورت مي گيرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني سي ان ان، تلفات نيروهاي نظامي آمريكا در سال 2012 به 237 نفر در ميدان هاي جنگ و 350 نفر بر اثر خودكشي بالغ است.
فريد زكريا مجري اين شبكه تلويزيوني گفت هر روز در آمريكا به طور ميانگين 100 نفر بر اثر خودكشي جان خود را از دست مي دهند. در بيش از 50 درصد اين موارد، از سلاح گرم استفاده مي شود. اين آمار درباره نيروهاي نظامي در فاصله سال هاي 2008 تا 2010 نشان مي دهد حدود دو سوم خودكشي ها با سلاح گرم صورت گرفت.
ژنرال پيتر كُرُلي از جمله افرادي است كه با سوابق نظامي و اجتماعي خود خواهان پايان يافتن اين روند است.
وي مي گويد دسترسي آسان مردم به اسلحه بسيار خطرناك است.
ميزان خودكشي نيروهاي ارتش آمريكا از سال دو هزار و يك تا كنون تقريبا دو برابر شده است.
ژنرال كرلي مي گويد:« نمي توان تاثير 13 سال جنگ را بر اين نيروها ناديده گرفت. ما از تعداد خودكشي ها مي توانيم تاثير ماموريت هاي نظامي پي در پي و استرس بالاي اين افراد را دريابيم».
كرلي مي گويد يكي از راه هاي كنترل ميزان خودكشي با سلاح گرم در بين نيروهاي نظامي، اين است كه نيروهايي كه تحت فشارهاي رواني قرار دارند در اين مدت به اسلحه شخصي خود دسترسي نداشته باشند. اما پيشنهاد او در ارتش با مقاومت وكيل پنتاگون مواجه شد.
گروه هاي طرفدار اسلحه در آمريكا نظير انجمن ملي اسلحه اين كشور با تاكيد بر اينكه آزادي هاي فردي در آمريكا بيش از هر زمان ديگر هدف حمله قرار گرفته اند، مي گويند با هر گونه اقدام يا پيشنهادي كه به معناي محدود شدن دسترسي مردم به اسلحه باشد، مقابله مي كنند.
فريد زكريا گفت اين انجمن حتي تا آنجا پيش رفته است كه فرماندهان را از اقدام براي گردآوري اطلاعاتي در خصوص اسلحه سربازان خود باز مي دارد.
كرلي ضمن تاييد اين مسئله آن را نااميدكننده خواند.
در ادامه اين برنامه به كاهش چهل درصدي ميزان خودكشي با سلاح گرم در بين نيروهاي اسرائيلي اشاره شد كه فقط با محدود كردن دسترسي سربازان مستعد خودكشي به اسلحه شخصي شان در روزهاي پاياني هفته، صورت گرفت.
سال 2012 سيصد و پنجاه سرباز آمريكايي خودكشي كردند كه بسيار فراتر از تعدادي است كه در ميدان رزم كشته شدند. اين مشكلي نيست كه صرفا نيروهاي مسلح با آن درگير باشند. بيش از 38 هزار آمريكايي در سال 2010 با اسلحه و ديگر روش ها، خود را كشتند. اين دو برابر رقم افرادي است كه به دست ديگري كشته شده اند (16 هزار نفر). در يك دهه گذشته خودكشي در بين آمريكايي ها 28 درصد افزايش يافته است.
پيتر كرلي بر اين باور است دور شدن افراد از سلاح گرم به ويژه در زماني كه در بحران افسردگي به سر مي برند در كاهش اين آمار اثرگذار است.
بررسي دانشگاه هاروارد نشان مي دهد ميزان خودكشي در آمريكا در ايالاتي كه مردم دسترسي بيشتري به اسلحه دارند، بالاتر است.
بررسي ديگري نشان داد كاهش فقط 10 درصدي ميزان دسترسي مردم به اسلحه به كاهش هزار و ششصد و چهل تا دو هزار و نهصد و نود خودكشي در سال كمك مي كند.
از هر پنج خودكشي در آمريكا يكي مربوط به كهنه سربازان است كه رقم هشت هزار نفر در سال را شامل مي شود.
00:20:09.01

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن