تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804015272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانه‌هاي خالي از سكنه به پرند هم رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايران اکونوميست: خانه‌هاي خالي از سكنه به پرند هم رسيد
با گذشت حدود دو سال از آغاز واگذاري مسكن مهر پرند، برخي از ساكنان پايتخت مسكن مهر ايران كه حدود ۲ ماه است ساكن اين شهر شده‌اند، از نبود آب و گاز و پايين بودن كيفيت اين واحدهاي مسكوني گله‌مند هستد و همين موضوع باعث شده تا برخي از ساكنان به فكر فروش يا اجاره اين واحدهاي مسكوني باشند.
فارس: طرح مسكن مهر براي كاهش هزينه ساخت مسكن افراد كم درآمد اجرا شد و با حذف قيمت زمين از هزينه ساخت و ساز به نفع مسكن دار شده اقشار كم‌درآمد به صورت اجاره ۹۹ ساله اجرا شد، اما در عمل عدم توجه به خدمات جانبي باعث ايراد به اين طرح شد.

البته سزاوار است، دولت براي حمايت از خانه دار شدن افراد كم درآمد و متوسط ايرادهاي طرح مسكن مهر را بر طرف كند و به تعهدات خود در مقابل خانه‌دار شدن متقاضيان مسكن مهر عمل كند.

علي‌رغم اينكه برخي از واحدهاي مسكن مهر پرند (شهر جديد پرند در ۴۰ كيلومتري جنوب تهران) حدود 2 ماه است واگذار شده‌اند، هنوز آب و گاز ندارند و ساكنان آن به شدت از اين وضعيت گله‌مند هستند.

گلايه برخي از ساكنان پايتخت مسكن مهر ايران به حدي درد‌آور است كه به گفته خودشان اگر مي‌دانستند، خانه‌دار شدن با اين وضعيت كنوني خواهد بود بهتر بود كه مستأجر مي‌ماندند و به اين شهر نمي‌آمدند. هر چند برخي نيز معتقد هستند با ادامه اين روند يا واحد مسكوني خود را مي فروشند و يا به اجاره مي‌دهند.

آنان علاوه بر نبود آب و گاز از كيفيت پايين واحدهاي مسكوني (تنها 2 ماه است تحويل گرفته شده) نيز گله دارند.

اين ساكنان شهر جديد پرند مي‌گويند هنوز 2 ماه از سكونت ما در اين واحدهاي مسكوني نمي‌گذرد، اما مطمئن هستيم اين واحدهاي مسكوني 10سال ديگر هم مهياي كامل نخواهند شد.

آنان از نبود خدمات شهري، نانوايي، مغازه و مدرسه نيز گله‌مند هستند و اعلام مي‌كنند، براي تهيه نان و يا فرستادن كودكان خود به مدرسه بايد 6كيلومتر تا 8 كيلومتر طي مسافت كنيم، تا به داخل شهر پرند برسيم.

اين مطالب گزيده‌اي از نارضايتي ساكنان مسكن مهر شهر جديد پرند است.

البته يكي از موضوعات مهم مسكن مهر پرند خالي از سكنه بودن برخي از واحدهاي مسكوني واگذار شده در دولت دهم است.

يكي ديگر از موارد مهم در پايتخت مسكن مهر ايران آزاد بودن خريد و فروش مسكن مهر و رشد قارچ‌گونه دفاتر اسناد رسمي براي رسمي جلوه دادن اين خريد و فروش‌ها است.

يك مشاور املاك فعال در فاز 5 مسكن مهر در اين خصوص گفت: تا 5 سال پيش تعداد دفاتر اسناد رسمي در اين شهر بسيار محدود بود، اما در طي دو سال گذشته تعداد آنها بسيار زياد شده است و تمام آنها اقدام به تنظيم سند خريد و فروش مسكن مهر مي‌كنند.

اين خانم مشاور املاك كه خود را مستحق دريافت مسكن مهر مي‌داند و مي‌گويد: چند سال براي ثبت نام و دريافت مسكن مهر تلاش كردم، اما موفق نشدم، در حالي كه متأسفانه افرادي در اين شهر براي مسكن مهر ثبت‌نام و دريافت كردند كه اصلاً مستحق نبودند.

وي از آزاد بودن خريد و فروش مسكن مهر نيز سخن گفت و اعلام كرد: در حال حاضر امتياز مسكن مهر در شهر پرند بين 7 تا 12 ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

براي ورود به گزارش ميداني از مسكن مهر پرند اين موضوع را بايد ياد آور شويم كه سازندگان مسكن مهر از جمله كوزو، كيسون و هسا از ورود خبرنگار و عكاس خبرگزاري فارس به واحدهاي مسكوني در حال ساخت جلوگيري كردند.

هر چند در اين گزارش ميداني مطلع شديم كه ساخت و ساز مسكن مهر در شهر جديد پرند با كندي و حتي توقف روبروست و نكته جالب توجه وجود كارگران خارجي (افغاني) در اين سايت‌ها بود.

*بوي فاضلاب در ابتداي ورود به شهر پرند

بوي فاضلاب نكته‌اي است كه در زمان ورود به شهر جديد پرند به شكل قابل توجهي نمود پيدا مي‌كند.

نكته‌اي كه برخي از ساكنان شهر جديد پرند از آن گله دارند، بوي فاضلاب است كه در ساعات پاياني و ابتدايي روز به شكل قابل توجهي ساكنان شهر را اذيت مي‌كند.

پورسيدي يكي از ساكنان فاز 5 ( شهرك آفتاب) در خصوص بوي بد فاضلاب گفت: پس مانده‌هاي فاضلاب ساكنان خيابان گلها ( فاز 4) به درستي هدايت نشده و بر روي زمين جاري است.

وي ادامه داد: با انباشته شدن فاضلاب ،جمعيت حشرات موذي افزايش يافته است و علي‌رغم تذكرات به شوراي محله و شوراي شهر پرند اين مشكل همچنان باقي است.

*سروصداي ژنراتور توليد برق براي دفاتر اداري شهرك آفتاب

عليرضايي در خصوص سروصداي ژنراتور توليد برق در شهرك آفتاب (فاز 5) گفت: كانكس‌هاي اداري مستقر در فاز 5 جهت تأمين برق مصرفي خود از ژنراتورهاي مولد برق استفاده مي‌كنند كه روشن كردن اين ژنراتورها در تمام ساعات شبانه‌روز باعث شده ساكنان فاز 5 ( بلوك‌هاي 28b و 27 تا 40 ) مورد اذيت و آزار قرار گيرند.

*واحدهاي كوزو و وجود كارگران افغاني/ تأخير واگذاري از 15 اسفند سال گذشته

براي اطلاع از وضعيت واحدهاي مسكن مهر «كوزو» يا همان فاز 6 نكته مهمي كه ديده شد وجود كارگران خارجي (افغاني) در سايت بود.

اگر چه مديران اين سايت از ورود عكاس و خبرنگار به محل سايت جلوگيري كردند، اما برخي از كارگران اين سايت عنوان كردند كه قرار بود برخي از واحدهاي مسكوني مهر در اين سايت 15 اسفند‌ماه سال گذشته واگذار شود كه هنوز اين واگذاريها صورت نگرفته است.

يكي از فعالان سايت مسكن مهر «كوزو» به خبرنگار فارس گفت: در اين سايت حدود 7100 واحد مسكوني در حال احداث است كه قرار بود 15 اسفند ماه سال گذشته تعدادي از واحدهاي مسكوني واگذار شود، اما هنوز اين اقدام صورت نگرفته است.

در حالي كه خبرنگار فارس از فعالان سايت در خواست ورود به سايت را داشت، تعداد زيادي كارگر افغاني به راحتي وارد سايت مي‌شدند كه بعد از سؤال از فعالان سايت متوجه شديم اين ها كارگران افغاني فعال در سايت «كوزو» كه شركتي تركيه‌اي است، هستند.

تلاش خبرنگار فارس براي ورود به سايت «كوزو» بي نتيجه ماند و مسئول ارشد سايت اعلام كرد، تا زماني كه شركت عمران پرند اجازه ندهد، ما هيچ اطلاعاتي به شما نمي‌دهيم و از ورود شما هم جلوگيري مي‌كنيم.

*نبود آب و گاز در واحدهاي مسكن مهر «وايون»

بعد از بي‌نتيجه ماندن تلاش ما براي ورود به سايت «كوزو» به واحدهاي مسكوني مهر «وايون» را كه چند ماهي است واگذار شده و متقاضيان نيز ساكن آن شده‌اند، رفتيم.

منافي يكي از ساكنان مسكن مهر «وايون» به خبرنگار فارس گفت: در اين پروژه 300 واحدي 50 خانوار ساكن شده‌اند، اما متأسفانه 2 ماه است كه اين واحدها نه آب دارند نه گاز.

وي افزود: متأسفانه علي‌رغم تمام پي‌گيريها مبني بر نصب انشعاب گاز و پايدار بودن آب شرب در داخل منازل به نتيجه نرسيده‌ايم.

منافي ادامه داد: حدود 2 ماه است كه ساكن اين واحدهاي مسكوني هستيم، اما متأسفانه يك روز و آنهم در حدود 2 ساعت آب شرب داريم و 3 روز آب قطع مي‌شود.

منافي گفت: اگر قرار بود كه صاحب مسكن شوم و اين گونه به مشكل بخورم، بهتر بود كه در تهران مستأجر باقي مي‌ماندم.

*مدرسه نداريم

حسني در خصوص نبود مدرسه در پايتخت مسكن مهر گفت: در پرند كه پايتخت مسكن مهر است، نبود مدرسه واقعاً جاي تأسف دارد.

وي ادامه داد: براي اينكه بچه‌هاي خود را به مدرسه ببريم بايد 6 كيلومتر طي مسير كنيم و به ميدان استقلال شهر پرند برويم.

وي گفت: در اين واحدهاي مسكوني نبود حتي يك فروشگاه و بقالي براي ما تعجب‌آميز بود اما حال كه ساكن شده‌ايم مي‌بينيم كه اين يك واقعيت است.

*نبود آب در پروژه «كيسون»

ملكي كه خود را لوله‌كش آب معرفي مي‌كند، گفت: در پروژه كيسون ساكن هستم و در اين پروژه 1000 واحد مسكوني ساخته شده است، اما متأسفانه هنوز پكيج‌هاي اين پروژه‌ها نصب نشده‌اند.

وي ادامه داد: متأسفانه فشار آب در اين پروژه بسيار بسيار ضعيف است و صبح‌ها آب قطع مي‌شود.

وي اظهار داشت: هنوز در اين پروژه‌ها امكانات حمل و نقل صفر است و خيابان‌هاي اصلي هنوز خاكي است و آسفالت نشده است.

وي ادامه داد: كيفيت پايين واحدهاي مسكوني ساخته شده به حدي است كه هنوز از عمر اين واحدهاي مسكوني چند ماه گذشته و به راحتي مي‌توان وجود رطوبت در ساختمان را ديد.

به گفته وي، اكثر ساكنان اين پروژه با 17 ميليون تومان صاحب مسكن شده‌اند، اما متأسفانه همين پايين بودن قيمت‌ها باعث شده تا مسوولان شركت عمران با تحقير كردن ساكنان به آنها بگويند كه با اين قيمت هاي پايين انتظار حل مشكلات را در كوتاهترين زمان نداشته باشيد. البته اين افراد بايد ۱۳ تا ۱۵ سال آينده اقساط تسهيلات ۲۵ تا ۳۰ ميليون توماني را با قسط ماهانه ۲۵۰هزار تومان براي ساخت مسكن را نيز بپردازند(يعني قيمت نهايي مسكن مهر معمولي حدود ۷۵ متري ۱۷ ميليون نقد بعلاوه ۳۹ ميليون تومان تسهيلات و در مجموع ۵۶ميليون تومان است).

*ورود آب از هواكش دستشويي/ 4 ماه است بدون آب و گاز هستيم

خانم شفيعي يكي ديگر از ساكنان مسكن مهر از پايين بودن كيفيت ساخت اين واحدها گله‌مند است و مي‌گويد: 4 ماه است كه ساكن واحدهاي مسكوني «وايون» هستيم، اما در همين مدت يك روز كامل آب شرب نداشتيم.

وي ادامه داد: علاوه بر اينكه آب شرب نداريم، 4 ماه است كه بدون گاز روز را سپري مي‌كنيم و حال كه هوا به سمت سرما مي‌رود، مانده‌ايم چه بايد بكنيم.

وي اضافه كرد: كيفيت ساخت آنقدر پايين است كه هنوز 4 ماه از سكونت ما در ساختمان مي‌گذرد و وقتي آب در داخل ساختمان جريان پيدا مي‌كند، از داخل هواكش دستشويي آب وارد ساختمان مي‌شود.

به گفته وي، هنوز كنتور سه فاز براي آسانسور كار گذاشته نشده و مستقيم برق داخل ساختمان شده است كه اين بسيار خطرناك است.

وي كه مي‌گويد همسرش راننده تاكسي است، گفت: ماهانه در تهران 600 هزار تومان اجاره مي‌داديم و براي فرار از اجاره‌نشيني به پرند آمده‌ايم، اما متأسفانه نبود آب و گاز در اين واحدهاي مسكوني ما را مستأصل كرده است.

خبرنگار ما در حين گزارش متوجه شد، بسياري از واحدهاي مسكوني كه اتفاقا به متقاضيان نيز واگذار شده است، خالي از سكنه است و بسياري از مالكان اين واحدهاي مسكوني به دليل نبود آب و گاز سعي كرده‌اند، فعلا به فكر سكونت در اين واحدها نباشند.هر چند كه به تازگي معاون وزير راه و شهرسازي اعلام كرده كه هيچ واحد مسكوني مهر بدون تاسيسات زيربنايي واگذار نمي‌شود.

در اين راستا، تعدادي از كارفرمايان با گرفتن امضا از متقاضي مسكن مهر از وي اقرار كاغذي مي‌گيرند كه مسكن مهر را با همه امكانات تحويل گرفته و شكايتي ندارد، در حالي كه واقعيت طور ديگري است و خدمات جانبي ناقص است.

*وجود سگ‌هاي ولگرد و ريختن زباله‌ها در كنار واحدهاي مسكوني

برخي از ساكنان مسكن مهر پرند از وجود سگ‌هاي ولگرد نيز گلايه داشتند و اعلام مي‌كردند كه بعد از تاريكي هوا جرأت بيرون رفتن از واحدهاي خود را ندارند.

همچنين آنها از نبود يك سيستم جمع‌آوري زباله‌ گله داشتند.

ساكنان اين واحدهاي مسكوني مي گويند كه مجبور هستيم بعد از اينكه زباله‌ها را كنار ساختمان ها مي‌ريزيم، آنها را آتش بزنيم چون هيچ سيستمي براي جمع‌آوري اين زباله‌ها وجود ندارد.

*پروژه «هسا» فعلاً تعطيل است

براي اطلاع از پروژه هسا نيز سعي كرديم وارد اين سايت شويم اما انتظامات سايت «هسا» نيز از ورود خبرنگار و عكاس فارس جلوگيري كردند.

انتظامات اين سايت با گرفتن آدرس از مراجعه‌كنندگان اجازه ورود به سايت را مي‌دادند.

برخي از مراجعه‌كنندگان به خبرنگار فارس گفتند كه ساخت مسكن مهر در اين سايت چند هفته‌اي است كه متوقف شده است.

آنان مي‌افزايند: برخي از متقاضيان مسكن مهر به دليل فرار از اجاره‌نشيني در اين سايت مستقر شده‌اند هر چند مي‌دانند كه نبود آب و گاز شايد بدتر از اجاره‌نشيني باشد.

يكي از مراجعه‌كنندگان به خبرنگار فارس گفت: شايد نبود آب و گاز بدتر از اجاره‌نشيني باشد، اما به هر حال اگر ساكن نشويم احتمال اينكه اينكه واحدها را از ما بگيرند، زياد است.

*خريد و فروش مسكن مهر آزاد است / امتياز مسكن مهر 12 ميليون

خانم بختياري يكي از مشاوران املاك فعال در شهر پرند به خبرنگار فارس گفت: خريد و فروش مسكن مهر آزاد است و اين روزها پايين آمدن قيمت مسكن باعث شده تا برخي از متقاضيان از تهران براي خريد مسكن مهر به اين شهر مراجعه كنند.

وي با اشاره به اينكه متقاضي مسكن مهر بوده، ولي نتوانسته ثبت نام كند، گفت: متأسفانه برخي از متقاضيان مسكن مهر كه اتفاقاً داراي شرايط مسكن مهر هم نبودند به راحتي توانستند ثبت نام كنند و مسكن دار شوند.

وي ادامه داد: در حال حاضر امتياز مسكن مهر در شهر پرند توسط دلالان 5 ميليون خريداري مي‌شود و تا 12 ميليون تومان هم به فروش مي‌رسد.

وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر مسكن مهر دو سال ساخت 78 مترمربعي به قيمت 53 ميليون تا 55 ميليون ( با اقساط 240 هزار تومان) 87 متري 60 تا 65 ميليون تومان و 61 متري 45 ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

به گفته وي، براي خريد و فروش مسكن مهر نياز به يك مبايعه‌نامه و اقرار نامه محضري و وكالت بلاعزل لازم است.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران اکونوميست]
[مشاهده در: www.iraneconomist.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن