تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819167889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمايشگاه كتاب و محصولات فرهنگي ايران در افغانستان افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: نمايشگاه كتاب و محصولات فرهنگي ايران در افغانستان افتتاح شد
چهارمين نمايشگاه كتاب و محصولات فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در محل نمايشگاههاي بين‌الملل شهر كابل افتتاح شد.


به گزارش حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، چهارمين نمايشگاه كتاب و محصولات فرهنگي جمهوري اسلامي ايران با حضور وزير اطلاعات و فرهنگ افغانستان و معاون حقوقي و پارلماني وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي و مسئول سفارت در رايزني جمهوري اسلامي ايران در محل نمايشگاههاي بين الملل شهر كابل افتتاح شد.

در ابتداي اين مراسم، مختوم رهين ،وزير اطلاعات و فرهنگ افغانستان ضمن خوش آمد گويي به معاون حقوقي و پارلماني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ، برگزاري نمايشگاه كتاب و محصولات فرهنگي ميان دو كشور دانست و آمادگي ملت و دولت افغانستان را براي همكاري هاي متنوع فرهنگي با ايران مورد تاكيد قرار داد.

در اين مراسم، همچنين حسين نوش آبادي ،معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن تشكر از حضور وزير اطلاعات و فرهنگ دولت افغانستان و همكاري هاي نزديك ايشان با برگزاركنندگان نمايشگاه محصولات فرهنگي جمهوري اسلامي ايران ، و با اشاره به اشتراكات عميق و گسترده ميان دو كشور دوست و برادر و همسايه ايران و افغانستان ، برگزاري نمايشگاههاي متعدد كتاب و عرضه محصولات فرهنگي از سوي جمهوري اسلامي ايران در افغانستان را نشانه دوستي نزديك و درك متقابل ازهمديگر و اهتمام براي توسعه روابط فرهنگي برشمرد.

حسين نوش آبادي با اشاره به اهميت موضوع كتاب به عنوان ابزار انتقال فرهنگ و دانش و دروازه تمدن بشري و وسيله رسيدن به كمالات انساني ، از وزير اطلاعات و فرهنگ افغانستان خواست ، با سفر به جمهوري اسلامي ايران و تشكيل كميته فرهنگي مشترك و اجراي مفاد توافق نامه فرهنگي امضاء شده ميان دو كشور ، گامهاي محكم تري براي بسط مناسبات فرهنگي برداشته شود.

معاون حقوقي و امور مجلس وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي ضمن تاكيد بر حفظ و صيانت از زبان شيرين فارسي كه ريشه در اعماق تاريخ سرزمين كهن و پهناور و حوزه تمدني سلام در ايران دارد ، خواستار تشكيل اتحاديه كشورهاي فارسي زبان و گسترش تعاملات و تبادلات فرهنگي ميان اين كشورها شد .

نوش آبادي از تلاشهاي سفارت جمهوري اسلامي ايران و رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در افغانستان در خصوص تقويت و توسعه روابط فرهنگي ميان دو كشور مسلمان و همسايه ايران در افغانستان تشكر كرد.

در اين مراسم تعداد زيادي از علما و روحانيون و چهره هاي فرهنگي و علمي افغانستان و اصحاب فرهنگ و هنر و ادب از دو كشور حضور داشتند.

گفتني است، در نمايشگاه، كتاب و عرضه محصولات فرهنگي جمهوري اسلامي ايران 200 ناشر و بيش از بيست هزار عنوان كتاب و هفتصد هزار جلد كتاب و محصولات فرهنگي ارائه شده است.

انتهاي پيام/ص

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن