تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819023240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا فوتباليست‌هاي ايراني در نيم فصل دوم كم مي‌آورند؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: چرا فوتباليست‌هاي ايراني در نيم فصل دوم كم مي‌آورند؟
يك مربي بدنساز مهم‌ترين علت كم آوردن بازيكنان فوتبال ايران در نيم فصل دوم رقابت‌هاي ليگ برتر را انجام ندادن تمرين‌هاي پايه قدرتي دانست و گفت: بازيكني مانند رونالدو در يك جلسه تمريني 23 تن وزنه جابه‌جا مي‌كند كه همين امر سبب حفظ آمادگي جسماني او در طول فصل مي‌شود.

دكتر مرتضي بهرامي نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره علت كاهش آمادگي جسماني يا در اصطلاح كم آوردن بازيكنان فوتبال در نيم فصل دوم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال ايران خاطرنشان كرد: بيشتر تيم‌ها قبل از آغاز فصل برنامه‌هاي بدنسازي را در دستور كار خود قرار مي‌دهند و آمادگي بازيكنان خود را به يك سطح نسبتا قابل قبول مي‌رسانند اما معمولا به حفظ اين آمادگي در ادامه بازي‌ها بي‌توجه هستند و انجام كارهاي بدنسازي پايه را از دستور كار خود خارج مي‌كنند.

رييس بخش فيزيولوژي ورزش آكادمي ملي المپيك با بيان اينكه حفظ فاكتورهاي آمادگي جسماني مانند قدرت و استقامت قلبي و عروقي بايد در طول مسابقه‌ها در دستور كار مربيان قرار گيرد اظهار كرد: تمرين‌هاي بدنسازي مربوط به قدرت و استقامت قلبي و عروقي به عنوان پايه ديگر آمادگي‌ها به حساب مي‌آيند اما متاسفانه بيشتر مربيان فقط در ابتداي فصل تمرين‌هاي بدنسازي پايه را در دستور كار قرار مي‌دهند و در طول فصل حفظ تمرين‌هاي تخصصي مربوط به بحث‌هاي تاكتيكي را تجويز مي‌كنند در صورتي كه اگر بازيكنان بهترين تمرين سرعت را انجام دهند اما پايه مناسب قدرتي و توان آن را نداشته باشند نمي‌توانند سرعت قابل قبولي كسب كنند و آن را در زمين مسابقه به مرحله نمايش بگذارند.

وي تصريح كرد: بازيكن تراز اولي مانند كريستيانو رونالدو تنها در يك جلسه تمريني خود در مجموع 23 تن وزنه مي‌زند تا بتواند قدرت اوليه خود را حفظ كند و سپس به كارهاي سرعت تخصي مي‌پردازد و به همين جهت است كه مي‌تواند به خوبي سرعت بالايي داشته باشد و از قدرت بدني مطلوبي برخوردار باشد چرا كه پايه استقامتي و قدرتي خوبي دارد.

بهرامي نژاد در پايان گفت: نبايد همه تمرين‌ها در فوتبال بر اساس برنامه‌هاي تخصصي باشد و تمرين‌هاي پايه مورد فراموشي قرار گيرد و مهم‌ترين علت كم آوردن بازيكنان در نيم فصل دوم رقابت‌ها همين نكته است و باعث مي‌شود به مرور دچار افت بدني شوند. لازم است مربيان ليگ نسبت به برگزاري تمرين‌هاي بدنسازي پايه حتي‌المقدور يك جلسه در هفته اقدام كنند.

انتهاي پيام

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن