تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805495084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شكنجه سيستماتيك، خوراك هر روز زندانيان آمريكا‎


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: شكنجه سيستماتيك، خوراك هر روز زندانيان آمريكا‎
«ابراهيم ادريس»، يكي از دو تن بازداشت شدگان سوداني، پس از 11 سال گذران در زندان گوانتانامو اعلام كرد در تمام اين سالها تحت شكنجه سيستماتيك امريكايي ها قرار داشته است. آزادي ادريس پس از گذشت سالها از دستور زنداني شدندش آن هم بدون تشكيل هيچگونه جلسه محاكمه در پايگاه دريايي امريكا در كوبا صورت گرفت.
سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران گزارش مي‌دهد، ادريس«ابراهيم ادريس» كه توسط مقامات رسمي ايالات متحده امريكا به عنوان يك بيمار رواني شرح داده شده است، تنها چند ساعت پس از بازگشت به خانه‌اش توسط يك هواپيماهي نظامي امريكايي، طي يك نشست در كنفرانس خبري خارطوم شركت كرد.

وي با قواي جسماني ضعيف و با كلماتي كه به زحمت از گلويش خارج مي شد شرح مختصري از دوران حبس‌اش در گيتمو داد.

وي گفت: "ما به صورت روزانه در معرض شكنجه‌اي دقيق و سيستماتيك قرار داشتيم." وي در ادامه افزود: "ما درمانده شده بوديم، آن هم در جزيره اي دور افتاده و احاطه شده توسط انواع سلاح ها."

Inline image 4

او تلاش دولت سودان و سازمانهاي حقوق بشري به منظور آزادي زندانيان گوانتانامو كه لغب "گولاگ زمان ما" توسط سازمان عفو بين الملل برايش انتخاب شده را ستود (گولاگ نام نهادي بود كه اردوگاه هاي كار اجباري در نواحي دور افتاده جماهير شوروي از قبيل سردسير و يخبندان سيبري و استپ هاي قزاقستان، بيابان ‌اي تركمنستان را در زمان حكومت ژوزف استالين اداره مي كرد.)

ادريس عنوان كرد كه زنداني ديگر، نور عثمان محمد، كه با وي آزاد شده است به دليل سپري كردن دوران نقاهت در بيمارستان قادر به شركت در اين كنفرانس نبود.

با توجه به اخبار منتشر شده از سوي وزارت دفاع ايالات متحده امريكا در 18 فوريه سال 2011، محمد در يك دادگاه نظامي و بر اساس قانون كميسيون نظامي سال 2009 به 14 سال حبس محكوم شد. به دليل اعتراف به جرم و همكاري با دادستانها، دادگاه نظامي از طريق توافقي كه پيش از محاكمه حاصل شد، موافقت كرد مجازات محمد به 34 ماه تقليل يابد.

ادريس كه قرار بود از سال 2009 انتقال داده شود گفت: "برخي از زندانيان سابق تنها به دليل تلاش به منظور تضمين آزاديشان محكوم اعلام شده بودند."

به گزارش خبرگزاري راشا تودي، در حاليكه باراك اوباما رئيس جمهور ايالات متحده آمريكا براي انتقال برخي از زندانيان گوانتانامو به كشورهاي خودشان تلاش مي كند، يك زنداني سوداني از شكنجه هاي بسياري كه خودش و ديگر زندانيان توسط زندانبانان امريكايي تحمل كرده اند صحبت مي كند. عرضه لايحه آزادي زندانيان بر اساس قانون ملي دفاع، روز پنج شنبه توسط مجلس سنا آن هم در شرايط 84 رأي در مقابل 15 رأي صورت گرفت.

Inline image 3

به گزارش خبرگزاري رويترز، جي كارني سخنگوي كاخ سفيد روز پنج شنبه اعلام كرد: "با وجود اينكه با اقدامات مربوط به اين لايحه در مجلس به طور كامل صورت نگرفته است، مفاد آن باعث انعطاف پذيري بيشتر دولت در قبال انعطاف پذيري انتقال زندانيان خارج از كشور مطابق منافع امنيت داخلي امريكا خواهد شد."

مي‌توان از پنج تن ديگر كه همچنان در زندان باقي مانده‌اند نام برد، اين پنج تن به اتهام شركت داشتن در انفجار برجهاي دوقلو در 11 سپتامبر 2001 دستگير شده بودند. در همان زمان اعلام شده بود برخي از 14 تن زنداني "بسيار خطرناك" هستند.

با وجود اينكه قرار بود در سال 2009 نيمي از 158 زنداني در گيتمو آزاد شودند، كنگره مانع اجراي چنين وعده‌اي شد.

*** زندانيان دست به اعتصاب غذا زدند

در اوايل سال 2013 موج جديدي از اعتصاب غذا در اين زندان به راه افتاد. تا ماه ژوئيه 106 نفر از 166 زنداني در اعتصاب غذا به سر مي‌بردند و به 45 نفر از آنها به زور غذا خورانده شد.

با توجه به اظهارات ادريس، اين زندانيان كه در اين موج تظاهرات شركت كرده بودند، "شكنجه مضاعفي" را تحمل مي‌كردند.

در ماه نوامبر گزارش 269 صفحه اي يك گروه متشكل از 19 كارشناس با عنوان "بي اخلاقي پزشكي و سوء استفاده از زندانيان" منتشر شد.

Inline image 1

به گزارش رايا تودي، مقامات گيتمو(گوانتانامو) در اوايل ماه ميلادي جاري اعلام كردند، نيروي نظامي ايالات متحده امريكا اجازه افشاي خبر اعتصاب غذاي زندانيان خليج گوانتانامو به رسانه ها و عموم مردم را نمي دهد، در اين گزارش چنين آمده كه علت جلوگيري از افشاي چنين حقيقتي اين است كه به نظر وزارت دفاع آمريكا "انتشار اين اطلاعات نفعي براي اهداف عملياتي ايالات متحده امريكا ندارد."

به گزارش خبرگزاري اي بي سي، مصطفي عبدالمكرم، رئيس گروه كمكهاي مدني و حقوقي سودان قول داد كه گروهش براي اعمال حق و حقوق سودانيان بازداشت شده در گوانتانامو بيش از اين تلاش خواهد كرد و خواسته آنها پس از آزادي زندانيان سوداني، عذرخواهي آمريكا از سودان است. وي معتقد است امريكا اين زندانيان را بي هيچ دليل محكمي و از آن مهمتر بدون برگزاري محاكمه در آن زندانها نگه مي‌دارد.

Inline image 5

به گفته رئيس كميته نيروهاي مسلح مجلس سنا، كارل لوين، مصالحه مي تواند تاثيرات مهمي بر روي 160 زنداني كه هنوز هم در گوانتانامو به سر مي‌برند، داشته باشد.

گزارش از مغاني

منابع:

http://abcnews.go.com/International/wireStory/sudanese-released-guantanamo-arrive-home-21272912

http://rt.com/news/guantanamo-torture-sudan-detainee-552/

http://www.navytimes.com/article/20131219/NEWS08/312190013/Sudanese-Guantanamo-detainee-says-he-tortured

انتهاي پيام/

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن