تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819634767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برزيل با همكاري چين ماهواره ديگري به فضا مي فرستد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: برزيل با همكاري چين ماهواره ديگري به فضا مي فرستد
تهران / واحد مركزي خبر/ عمومي 1392/10/03
برزيل كه هفته گذشته موفق نشد يك ماهواره در مدار زمين قرار دهد، اميدوار است در سال دو هزار و چهارده ماهواره ديگري با مشاركت چين به فضا پرتاب كند.
پائولو برناردو، وزير مخابرات برزيل در گفتگو با خبرگزاري رسمي كشورش اعلام كرد:« شكست عمليات پرتاب ماهواره به فضا در هفته گذشته ناراحت كننده بود اما درباره اين عمليات كه مشكلات زيادي براي ما به وجود آورد، كار ديگري نمي توانيم انجام دهيم. با اين حال ماهواره ديگري ساخته ايم كه آماده پرتاب است و بايد به جاي ماهواره هفته پيش آن را به فضا پرتاب كنيم.»
وزير مخابرات برزيل خاطر نشان كرد:« اين ماهواره جديد نيز در بودجه پروژه پيش بيني شده بود و از پيش قرار بود آن را در سال دو هزار و پانزده به فضا پرتاب كنيم اما شكست عمليات هفته گذشته موجب شده است امكان پرتاب آن را در سال دو هزار و چهارده بررسي كنيم.» وي خاطرنشان كرد ساخت تمام قطعات اين ماهواره نتيجه همكاري هاي نزديك برزيل و چين است.
نهم دسامبر ماهواره سنجش از راه دور موسوم به CBERS-3 سي بي اي آر اس- 3 كه محصول مشترك چين و برزيل بود و از پايگاهي فضايي در چين پرتاب شد در مدار مورد نظر قرار نگرفت چرا كه به گفته مهندسان موسسه ملي تحقيقات فضايي برزيل، عملكرد آن در زمان پرتاب مختل شد. اين ماهواره از پايگاه فضايي تايوآن واقع در هفتصد و شصت كيلومتري جنوب غربي پكن پرتاب شد.
اين چهارمين ماهواره تصويربرداري از زمين است كه چين و برزيل در ساخت آن همكاري كرده اند. سومين ماهواره اي كه محصول تلاش دو كشور بود، سال دو هزار و ده از رده خارج شد. برزيل و چين بر اساس توافق نامه اي كه در سال هزار و نهصد و هشتاد و هشت امضا كرده اند، ماهواره هاي سنجش از دور را توليد و به فضا پرتاب مي كنند. اولين ماهواره از اين نوع در سال هزار و نهصد و نود و نه ، دومين آن در سال دو هزار و سه و سومين آن در سال دو هزار و هفت به فضا پرتاب شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، خدماتي كه اين ماهواره ها ارائه مي كنند براي برزيل در نظارت و حفاظت از جنگل هاي آمازون و جلوگيري از تخريب آنها كه وسيع ترين جنگل هاي حاره اي جهان به شمار مي روند، بسيار حياتي است. برزيل همچنين براي مديريت بخش كشاورزي و دامپروري نيز از اين ماهواره ها استفاده مي كند. توسعه بخش هاي كشاورزي و دامپروري در برزيل اين كشور را به يكي از بزرگ ترين صادر كننده محصولات غذايي از جمله گوشت و شكر تبديل كرده است.
163/105

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن