تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818896743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاصي فارسهشدار ۱۶ سازمان اطلاعاتي آمريكا به اوباما: القاعده تهديدي جدي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اختصاصي فارسهشدار ۱۶ سازمان اطلاعاتي آمريكا به اوباما: القاعده تهديدي جدي است
۱۶ سازمان‌ اطلاعاتي آمريكا با ارسال گزارشي براي باراك اوباما رئيس‌جمهور اين كشور تأكيد كردند به قدرت رسيدن گروه‌هاي وابسته به القاعده در سوريه تهديدي جدي عليه منافع آمريكا در منطقه خاورميانه محسوب مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس، بنا بر اخبار منتشر شده، سازمان‌هاي اطلاعاتي آمريكا به رئيس‌جمهور اين كشور اعلام كردند به قدرت رسيدن گروه‌هاي وابسته به القاعده در سوريه تهديدي جدي عليه منافع آمريكا در منطقه خاورميانه محسوب مي‌شود.

گزارش جديدي درباره گروه هاي وابسته به القاعده در سوريه كه توسط 16 سازمان‌ اطلاعاتي آمريكا تهيه شده است، در تاريخ 6 دسامبر 2013 تحويل اوباما رئيس جمهور اين كشور شد.

سازمان‌هاي اطلاعاتي آمريكا در اين گزارش كليه هويت اعضاي اين گروه‌ها را گزارش و اقدامات آنها در دو سال گذشته را مورد تحليل و بررسي قرار داده‌اند.

همچنين در اين گزارش تمامي اطلاعات مربوط به منابع و شيوه‌هاي پشتيباني مالي و لجستيكي اين گروه‌ها ارائه شده است.

سازمان‌هاي اطلاعاتي مذكور طي اين گزارش در پيش‌بيني اوضاع آينده تحولات خاورميانه به اوباما اعلام كردند، در صورتي كه اين گروه ها در سوريه به قدرت برسند تغييرات بنياديني در منطقه خاورميانه رخ مي‌دهد كه اين تغييرات تهديدات جدي عليه منافع آمريكا در سراسر جهان خصوصاً منطقه خاورميانه و خليج فارس بوجود خواهد آورد.

در بخشي از اين هشدار به خطر جدي متأثر از اين تغيير و تحولات بر راه‌هاي انتقال انرژي در خليج فارس و درياي سرخ اشاره شده است. درجه خطر به قدرت رسيدن اين گروه ها براي منافع آمريكا نارنجي اعلام شده است.

با توجه به نقش و رويكرد آمريكا در بحران سوريه تهيه و ارائه اين گزارش باعث بروز اختلافات و بحث‌هاي امنيتي و اطلاعاتي فراواني در كابينه اوباما شده است.

چندي پيش در پي دعوت «ايمن الظواهري» رهبر شبكه القاعده، جهت ضربه‌زدن به اقتصاد آمريكا از طريق حملات كوچك و بايكوت محصولات اين كشور و تقدير وي از بمب‌گذاري‌ها در ماراتن بوستون، دولت آمريكا از افزايش حضور شبكه تروريستي القاعده و شاخه‌هاي آن در سوريه ابراز نگراني و اعلام كرد: تعداد آمريكايي‌هايي كه براي جنگ به سوريه مي‌روند بيشتر شده و اين در حالي است كه آنها توسط گروه هاي مسلح مرتبط با القاعده به تندروهايي تبديل مي‌شوند كه هنگام بازگشت به آمريكا تهديدي امنيتي براي كشورشان هستند.

انتهاي پيام

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن