تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819185616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور استاندار كهگيلويه و بويراحمد:جامعه منهاي شناخت حجت خدا بي‌ارزش است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشاور استاندار كهگيلويه و بويراحمد:جامعه منهاي شناخت حجت خدا بي‌ارزش است
مشاور فرهنگي و اجتماعي استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: جامعه بدون شناخت حجت خدا بي‌ارزش است.


به گزارش خبرگزاري فارس از لنده، حجت‌الاسلام سيد اقبال راستگو امشب در جمع مردم شهرستان لنده با بيان اينكه اهداف عاليه انسان‌هاي بزرگ را زنده‌نگه داشته است، اظهار داشت: تاريخ بيانگر اين‌است كه آنچه مردان بزرگ و انسان‌هاي سترگ را زنده نگه داشته اهداف عاليه و استقامت در اين مسير بوده است.

وي افزود: آنچه حادثه عاشورا و قيام كربلا را زنده نگه‌داشت اهداف عاليه‌اي بود كه امام حسين(ع) براي آن با دشمنان اسلام به مقابله برخواست و در اين راه سر داد.

مشاور فرهنگي و اجتماعي استاندار كهگيلويه و بوير احمد ادامه داد: اهدافي كه امام حسين(ع) در قيام كربلا دنبال مي‌كرد بايد در ماه محرم و صفر براي مردم تبيين شود تا ارزش راه و هدف اين امام همام براي همگان روشن شود.

راستگو تصريح كرد: امام حسين(ع) در مناظره‌ها و موجه‌هاي حضوري كه براي منصرف كردن ايشان انجام شد و يا در نامه‌اي كه به سران پنج‌گانه بصره نوشته شد آمده است.

وي افزود: در اين نامه آمده است" مردم بصره از رفتن من ممانعت نكنيد چرا كه سنت جدم پيغمبر خدا مرده است، جدم 23 سال آزار و اذيت شدند و زحمت كشيدند به گونه‌اي كه هيچ يك از پيامبر الهي به آن اندازه اذيت نشده‌اند. بدعت‌ها زنده‌شده‌اند و امر به معروف و نهي از منكر از ميان رفت".

مشاور فرهنگي و اجتماعي استاندار كهگيلويه و بويراحمد خاطرنشان كرد: خروج امام حسين(ع) براي از بين‌ بردن بدعت‌ها و زنده‌كردن سنت‌هاي و باورها و اصلاح امور جامعه بوده است.

وي افزود: امام حسين(ع) براي اصلاح باورها، اعتقادات، دادن معرفت و بصيرت و بينش قيام كرد.

راستگو با اشاره به توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب در چند سال اخير، بيان داشت: توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب به معرفت، بصيرت و تيزبيني در تصميم گيري‌ها و تقويت بينش‌ها نشأت گرفته از همين تفكر عاشورايي امام حسين(ع) بوده است.

وي اذعان داشت: بصيرت از ديدگاه رهبري يعني اين‌كه مردم بدانند شمري كه در كربلا بر سينه ابا عبدالله نشست جانباز صفين بود ولي به دليل نداشتن بصيرت و شناخت از امام خود از راه منحرف و در صف دشمنان اسلام و دين قرار گرفت.

مشاور فرهنگي و اجتماعي استاندار كهگيلويه و بويراحمد با بيان اينكه امام حسين(ع) اصلاح امت جدش رسول‌الله را مهم‌ترين هدف خود معرفي كرده است، گفت: امام حسين(ع) مي‌خواست باورها، روحيه‌ها و اقتصاد مسلمين را اصلاح كند.

راستگو متذكر شد: اگر باورها اصلاح شود و مردم در تصميم‌گيري‌ها بتوانند به حجت‌خدا معرفت پيدا كنند، خودباوري و شجاعت و عزت را به جاي ترس برگزينند، براي دفاع از حق مظلوم جان دهند و نگذارند بيت‌المال مسلمين به غارت برود آن وقت مي‌توان گفت كه اصلاح انجام شده‌ است.

مشاور فرهنگي و اجتماعي استاندار كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به اهميت شناخت ولي در جامعه گفت: جامعه بدون شناخت حجت خدا بي‌ارزش است.

راستگو گفت: آن دم مسيحايي كه امام و رهبري در قلوب ملت دميدند و تشعشع آن امروز جهاني شده نشأت گرفته از روحيه شجاعت و خودباوري و عزت امام حسين بود كه ما را در ميادين مختلف مستحكم و استوار نگاه داشت و امروز براي دفاع از حق خود در برابر ابر قدرت‌ها و دولت‌هاي استكباري ايستادگي و مقاومت مي‌كنيم.

وي با بيان اينكه ما تربيت يافتگان مكتب عاشورايي هستيم، اضافه كرد: اصلاح اقتصادي يعني حفاظت و نگهداري از بيت المال مسلمين يعني حفاظت از اقتصاد و معيشت مردم و نبايد بيت المال به تاراج رود.

راستگو با اشاره به نامناسب بودن پوشش زنان و دختران در جوامع اسلامي و روابط نامشروع، گفت: امروز ما و دختران و زنان جامعه اسلامي بايد حجاب را از دختر سه ساله اباعبدالله (ع) ياد بگيريم كه وقتي بر بالين پدر رسيد از حجاب با پدر سخن گفت و بس.

وي تأكيد كرد: امروز در دانشگاه‌هاي ما كه نام اسلام را يدك مي‌كشند حجاب هنوز به به نقطه مطلوب نرسيده است و براي آن بايد تلاش بسيار شود.

مشاور فرهنگي و اجتماعي استاندار كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: با علي ماندن و يا علي گفتن تنها نقطه‌اي تفاوت داشته اما با علي بودن كجا و يا علي گفتن كجا.

انتهاي پيام/82013/ذ40

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن