تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803672631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاوت هايي جالب بين زنان و مردان!


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تفاوت هايي جالب بين زنان و مردان!
توانايي زنان در مهاركردن استرس، به آنها اجازه مي‌دهد كه با يك دست چند هندوانه بردارند. محققان معتقدند زن‌ها طبيعتي آرام دارند.


به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ زنان مي‌گويند مغز مردها تك‌بعدي است، اما خانم‌ها مي‌توانند در يك لحظه به مسائل بي‌شماري فكر كنند. محققان هم اين ادعا را تاييد مي‌كنند و مي‌گويند توانايي زنان در مهاركردن استرس، به آنها اجازه مي‌دهد كه با يك دست چند هندوانه بردارند. محققان معتقدند زن‌ها طبيعتي آرام دارند، زودتر و راحت‌تر استرس‌هاي محيط را مهار مي‌كنند و در مديريت خود تواناترند.

بررسي‌هاي پژوهشگران هم نشان مي‌دهد هورمون استروژن، به زن‌ها كمك مي‌كند تا اثر احساسات منفي را بر مغزشان كمتر كنند. از طرف ديگر، زن‌ها مي‌توانند درست در لحظه فاجعه، به دنبال راهي براي خلاص‌شدن از آن بگردند، درحالي كه مردها درست در لحظه‌هاي حساس زندگي‌شان، در مشكلات غرق مي‌شوند و قدرت بيرون‌آمدن از آن را از دست مي‌دهند.

راننده‌هاي با احتياط‌تري هستند

حتما براي شما هم پيش آمده كه به خاطر زن بودنتان در خيابان‌هاي شهر مورد سرزنش قرار بگيريد و به خاطر فشار نگاه مردهاي راننده، از پس پارك‌كردن در يك خيابان شلوغ برنياييد.

اما محققان مي‌گويند بهتر است هنگام مواجه‌شدن با چنين فشاري، به قابليت قبلي‌تان در مهاركردن استرس متوسل شويد و اين نگاه‌ها را ناديده بگيريد؛ چراكه پژوهش‌ها ثابت كرده‌اند كه زنان «لااقل در محدوده شهر» راننده‌هاي بهتري هستند. محققان مي‌گويند، زن‌ها، به ويژه آنهايي كه در سنين 17تا25 سالگي به دنياي راننده‌ها پا مي‌گذارند يك سر و گردن از مردها راننده‌ترند، سريع‌تر اما مطمئن‌تر مي‌رانند، آدرس را بهتر پيدا مي‌كنند و در شرايط ناگهاني، به موقع ترمز مي‌گيرند.پس به رانندگي خودتان اعتماد داشته باشيد و از طعن و كنايه‌هاي مردهاي اطرافتان نترسيد.

مديران تواناتري هستند

درحالي كه بسياري از سازمان‌ها، براي استخدام كارمندان زن محدوديت‌هايي را در نظر مي‌گيرند، محققان مي‌گويند كه اين محدوديت‌ها، دليل شكست شركت‌هاي مردسالارند. چرا كه براساس يافته‌هاي آنها، زنان در مديريت كسب و كار از مردها تواناتر هستند.

پژوهشگران مي‌گويند زنان در مقايسه با مردها در شرايط يكسان از بخش‌هاي بيشتري از مغز خود استفاده مي‌كنند و با انعطاف بيشتري فكر مي‌كنند. گرچه آمار و بررسي‌هاي مختلف نشان مي‌د‌هد كه زنان با تجربه در محدوده سني 50 تا 70 سالگي مديران بهتري هستند، اما محققان به صاحبان شركت‌ها توصيه مي‌كنند در تيم‌شان نيروهايي از هر دو جنس داشته باشند و به زنان خلاق و چند بعدي، اجازه مديريت اين نيروها را بدهند.

توانايي زن‌ها تنها به رهبري ادارات محدود نمي‌شود ؛محققان مي‌گويند زن‌ها گذشته از نشان‌دادن راه درست در دنياي اقتصاد، حتي در خيابان هم بهترين و كوتاه‌ترين راه را به گمشده‌ها معرفي مي‌كنند. درحالي كه مردها هنگام پاسخ‌دادن به عابرهاي گمشده، گيج مي‌شوند و فورا اولين مسيري را كه به ذهنشان مي‌آيد بيان مي‌كنند.

حافظه بهتري دارند

از همسرتان بخواهيد اين ادعاي محققان را بخواند:« زنان به ندرت آنچه را كه مي‌بينند و مي‌شنوند فراموش مي‌كنند». گرچه بهتربودن حافظه يك مزيت زنانه است اما چنين قابليتي، مي‌تواند گاهي دعواهاي زناشويي به ظاهر تمام‌شده را به بحران‌هايي ابدي تبديل كند.

پژوهشگران مي‌گويند نه‌تنها زنان 5 درصد بهتر از مردها چهره‌ها را به خاطر مي‌سپارند، بلكه در يادآوري اطلاعات 9/5 مرتبه كمتر از مردها اشتباه مي‌كنند.

بهتر مي بينند و مي‌شنوند

شما و همسرتان بر سر رنگ يك پيراهن توافق نداريد؟ خود را مقصر ندانيد.

پژوهش‌ها نشان مي دهد كه مردها رنگ‌ها را خوب نمي بينند. محققان معتقدند مردها در تمايز تفاوت هاي ظريف سايه‌هاي زرد، سبز و آبي با مشكل روبه‌رو هستند؛ مثلا آقايان فرق زيادي بين رنگ صورتي و گلبهي احساس نمي‌كنند. اما ناتواني در تشخيص درست رنگ‌ها، تنها مشكل حواس مردانه نيست. چراكه بررسي‌ها ثابت كرده است كه مردها به خوبي زنان نمي شنوند و طعم و بو را هم به درستي همسرانشان تشخيص نمي دهند.

عادلانه‌تر تصميم مي‌گيرند

اگر در رابطه با همسرتان به مشكلي برخورده‌ايد و به دنبال فردي مطمئن براي قضاوت كردن مي گرديد، از ميان خانم‌ها چنين داوري را پيدا كنيد. چراكه محققان ثابت كرده‌اند كه زنان عادلانه‌تر از مردها قضاوت مي‌كنند.

بررسي‌هاي پژوهشگران در بنگاه هاي اقتصادي نشان مي‌دهد كه مردها براي قضاوت كردن، بيشتر به قوانين، مقررات و روش‌هاي سنتي متوسل مي‌شوند؛ درحالي‌كه زنان خودشان را به اين معيارهاي كليشه اي محدود نمي‌كنند و در هر موقعيت، با توجه به شرايطي كه در آن قرار دارند، قضاوت كرده و تصميم مي‌گيرند.

پس از يك مرد انتظار نداشته باشيد كه پيش‌فرض‌هاي ثابت ذهنش را كنار بگذارد و مشكل خاص شما را با راه‌حلي تازه برطرف كند.

درد را بهتر تحمل مي كنند

اغلب ما گمان مي كنيم مردها در تحمل درد تواناترند و به خاطر حفظ ظاهر قدرتمندشان هم كه شده، درد را بروز نمي‌دهند.

اما محققان در بررسي‌هايشان خلاف اين فرضيه را ثابت كرده‌اند. آنها مي‌گويند تنها يك زن مي‌تواند درست در روزي كه دندانش را جراحي كرده، به تكاليف بچه‌ها رسيدگي كند و با وجود دردهاي بدني بعد زايمان، از كودكش مراقبت كند.

پژوهشگران مي‌گويند زنان درد را راحت‌تر تحمل مي‌كنند و يا لااقل در يك دوره از زندگي‌شان، توانايي بيشتري براي مهار كردن دردهايشان دارند.

دوستان بهتري هستند

به احتمال بسيار زياد اين دوست يك خانم خواهد بود.

پژوهشگران دانشگاه منچستر مي‌گويند زنان ركورد‌دار دوستي‌هاي طولاني هستند و رابطه‌هاي عميق‌تري را هم مي‌سازند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه زن‌ها از دوستانشان بيشتر حمايت مي‌كنند و در روزهاي خوشي و ناخوشي، در كنار آنها مي‌مانند.

براي زنان مهم نيست كه در شهري كوچك در كنار دوستانشان زندگي كنند يا اينكه كيلومترها از آنها فاصله بگيرند، بلكه آنها در هر زمان و هر مكاني به دوستانشان وفادار مي‌مانند و روابط‌شان را حفظ مي‌كنند.

منبع : hamshahrionline.ir

انتهاي پيام/

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن