تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802495599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارشي از اختتاميه مسابقات سراسري دارالقرآن امام علي(ع)


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: گزارشي از اختتاميه مسابقات سراسري دارالقرآن امام علي(ع)
مراسم اختتاميه هفتمين دوره مسابقات قرآن دارالقرآن امام علي(ع) جمعه گذشته، 29 آذرماه با حضور معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و نماينده ولي فقيه در استان مركزي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا)، مراسم اختتاميه هفتمين دوره مسابقات قرآن دارالقرآن امام علي ابن ابي طالب(ع) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين محمدرضا حشمتي، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، آيت الله دري‌نجف‌آبادي نماينده ولي فقيه در استان مركزي، حجت الاسلام والمسلمين ميركتولي رئيس مجمع عالي تفسير قرآن حوزه، حجت الاسلام والمسلمين خسروي معاون موسسه نشر آثار امام ، داوران مسابقات قرآن و جمع ديگري از فعالان قرآني كشورمان در حسينيه فاطميون تهران برگزار شد.
قرائت پيام آيت‌الله‌ العظمي مكارم شيرازي
در ابتداي اين مراسم و پس از تلاوت آياتي از كلام‌الله وحي توسط عليرضا انصاري قاري نوجوان كشورمان، نماآهنگي از شش دوره گذشته مسابقات قرآن اين دارالقرآن پخش شد و در ادامه آن نيز پيام آيت‌الله‌العظمي ناصر مكارم شيرازي به اين مسابقات توسط مرتضي نجفي‌قدسي، سرپرست دارالقرآن امام علي ابن ابي طالب(ع) قرائت شد.
در بخش از اين پيام آمده است قدرت‌نمايي خداوند در قرآن چنان است كه هر زمان درباره آن دانشمندان غور و مطالعه كنند به حقايق بيشتري مي‌رسند، گذشت زمان هرگز آن را كهنه نمي‌كند و تلاوت آن هميشه لذت‌بخش و مطالعه و دقت در آن هميشه پرفايده و نوراني است.
در ادامه اين مراسم و پس از قرائت پيام آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي، مرتصي نجفي‌قدسي سرپرست دارالقرآن امام علي ابن ابي طالب(ع) به بيان مطالبي در مورد فعاليت‌هاي قرآني اين دارالقرآن پرداخت و گفت: دارالقرآن امام علي(ع) پس از خريدن بيت علامه طباطبايي در قم اقدام به راه‌اندازي دارالقرآن ديگري به نام علامه طباطبايي كرده است و در آنجا برنامه‌هاي تفسير قرآن كريم با حضور مراجع عاليقدر و اساتيد حوزه علميه قم برگزار مي‌شود.
اجراي برنامه‌هاي تفسير قرآن در دارالقرآن علامه طباطبايي
وي افزود: در حال حاضر بيت علامه طباطبايي به عنوان مركزي براي اشاعه تفسير قرآن كريم در قم تبديل شده است و در يك سال گذشته مراجع عظام تقليد وعلماي حوزه علميه بارها در اين بيت نوراني جلسات علمي وقرآني با صبغه تفسيري داشته اند. همچنين در سالگرد علامه طباطبايي مراسم باشكوهي برگزار شد كه در آن سه نفر از مراجع عظام تقليد حضرات آيات مكارم شيرازي، جعفر سبحاني ،جوادي آملي ، حجت الاسلام والمسلمين قرائتي و 300 نفر از اساتيد سطوح عالي وخارج حوزه علميه حضور داشتند. همچنين در سالروز گراميداشت شهيد مفتح به عنوان نماد وحدت حوزه و دانشگاه نيز مراسم بزرگ ديگري با حضور اساتيد حوزه ودانشگاه وبا همكاري سازمان بسيج اساتيد برگزار شد كه در اين مراسم آيت الله مقتدايي به ايراد سخن پرداختند.
نجفي قدسي تصريح كرد: در حال حاضر دارالقرآن امام علي ابن ابي طالب(ع) پس از برگزاري هفت دوره مسابقات قرآن به مركزي براي فعاليت‌هاي قرآني تبديل شده است.
در ادامه اين مراسم نماآهنگي از افتتاح دارالقرآن علامه طباطبايي پخش شد و در ادامه آن نيز محمد انصاري، مدير عامل دارالقرآن امام علي ابن ابي طالب(ع) به بيان سخناني پرداخت.
وي گفت: تفاوت مسابقات دارالقرآن امام علي ابن ابي طالب(ع) با ساير مسابقات سراسري قرآن در اين است كه در ساير مسابقات تنها نفرات اول تا سوم استان‌ها اجازه حضور دارند، اما در مسابقاتي كه اينجا برگزار مي‌شود؛ هيچ محدوديتي وجود ندارد و همين كار باعث شده تا يك رقابت عادلانه بين متسابقان تهراني و ساير استان‌ها برگزار شود.
حضور 690 نفر شركت كننده در بخش آقايان
انصاري تصريح كرد: در اين دوره از مسابقات در بخش آقايان در مجموع 690 نفر حضور داشتند كه از اين تعداد 210 نفر مربوط به استان تهران بود. در اين دوره علاوه بر اينكه نفرات اول تا سوم از جوايز ويژه نقدي برخوردار مي‌شوند، ساير متسابقان كه حد نصاب آنها به 80 برسد؛ جوايز نقدي از 500 تا يكصد هزار تومان اهداء خواهد شد.
پيشنهاد برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن بانوان
انصاري در پايان به درخواستي كه از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي داشته است اشاره و خاطرنشان كرد: برگزاري مسابقات قرآن در سطح بين‌المللي در بخش بانوان خواسته‌اي بود كه با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز مطرح شد. در حال حاضر مسابقات قرآن بانوان در مرحله استاني و در حد كشوري متوقف مي‌شود؛ اگر مسابقات بين‌المللي در بخش بانوان نيز برگزار شود، شاهد جذب هر چه بيشتر بانوان به اين عرصه خواهيم بود.
وي در پايان تصريح كرد: با توجه به ميزان تاثيرگذاري بانوان در خانواده‌ها و بر عهده داشتن بعد تربيتي و فرهنگي فرزندان پيش‌بيني مي‌شود، حضور بانوان در متن فعاليت‌هاي قرآني علاوه بر جذب بيشتر بانوان، انس بيشتر مردم با قرآن كريم را نيز در پي داشته باشد كه اميدواريم هر چه زودتر شاهد شروع اين گونه مسابقات در بخش بانوان باشيم.
حجت‌الاسلام حشمتي معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد : برگزاري مسابقات قرآن مهجوريت زدايي از قرآن را به دنبال دارد
در ادامه مراسم اختتاميه هفتمين دوره مسابقات سراسري دارالقرآن امام علي ابن ابي طالب(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدرضا حشمتي معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سخنان كوتاهي ضمن تقدير از عوامل برگزاري اين مسابقات گفت: برگزاري چنين فعاليت‌هايي باعث خواهد شد تا مهجوريت قرآن بيش از پيش از بين برود.
وي تصريح كرد: مجموعه قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي محفلي خواهد بود براي همه پيشكسوتان و فعالان و خادمان قرآني، ما از همه افرادي كه در زمينه فعاليت‌هاي قرآني طرح و برنامه‌اي دارند و مي تواند كمك كننده باشد، استقبال مي كنيم.
آيت الله دري‌نجف‌آبادي: رسانه‌ها در زمينه گسترش فرهنگ قرآني نقش بسيار بي‌بديلي دارند
سخنراني آيت الله قربانعلي دري‌نجف‌آبادي، نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك بخش ديگري از برنامه‌هاي مراسم اختتامه مسابقات سراسري دارالقرآن امام علي ابن ابي طالب(ع) بود. نماينده ولي فقيه در استان مركزي گفت: مهم‌ترين زمينه و بستر گسترش فرهنگ قرآني برعهده رسانه‌ها است و رسانه‌ها در اين زمينه نقش بسيار بي‌بديلي دارند.
آيت الله دري‌نجف‌آبادي با تأكيد بر اينكه جلسات قرآن، كانوني است كه در آن جوانان و نوجوان با عمق كلام الهي آشنا مي‌شوند، گفت: مطمئناً در اين قبيل جلسات ملائكه براي ضبط آن و درج در پرونده اعمال در رفت و آمد هستند.
آيت‌الله دري‌نجف‌آبادي افزود: توفيقي كه خداوند نصيب افرادي مي كند تا دست اندركار فعاليت‌هاي قرآني باشند، توفيق بسيار بزرگي است كه نصيب هر انساني نمي‌شود و افراد معدودي در اين شمار جاي مي‌گيرند.
راه‌اندازي دارالقرآن علامه طباطبايي خلأ موجود را پر كرد
وي با اشاره به اينكه راه‌اندازي دارالقرآني براي فعاليت‌هاي تفسيري قرآن كريم كار بسيار بزرگي است، تصريح كرد: ما نبايد به همين بسنده كنيم و در صورت امكان در شهرهاي مذهبي بزرگ همچون مشهد و حتي نجف و كربلا نيز چنين دارالقرآن‌هايي راه‌اندازي كنيم تا خلأهاي احتمالي موجود در اين زمينه از بين برود، زيرا افتتاح دارالقرآن علامه طباطبايي حركتي بود كه مي‌تواند خلأهايي كه ممكن است در بحث تفسير قرآن كريم وجود داشته باشد را پر كند.
امام جمعه اراك با بيان اينكه ظرف وجودي انسان زماني ارزشمند خواهد شد كه شكل قرآني به خود بگيرد، تصريح كرد: ارج ومنزلت پيامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) به اين دليل است كه قرآن در سينه ايشان جاي گرفته است. قلب انسان بايد هر لحظه آماده پذيرايي از قرآن كريم باشد، زيرا صاحب قلبي كه كانون معرفةالله باشد دستي در عالم ملكوت خواهد داشت و مطمئناً جوانان و نوجوانان به دليل پاكي روح مي‌توانند گام‌هاي بسيار بلندي در اين زمينه بردارند.
قرآن تنها راه مبارزه با ناپاكي‌ها
نماينده ولي فقيه در استان مركزي با تأكيد بر اينكه هيچ راهي جز قرآن براي مبارزه با پليدي و ناپاكي وجود ندارد، اظهار كرد: اگر به قرآن و دستورات و آموزه‌هاي آن عمل كنيم، هيچ ناپاكي و پليدي در ما اثر نخواهد كرد؛ زيرا دليل اصلي نزول قرآن مبارزه با پليدي‌ها بوده است.
آيت‌الله دري‌نجف‌آبادي خاطرنشان كرد: اگر امروز در ايران اسلامي قرآن حاكم شده است به بركت زحمات امام خميني(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامي و مراجع عظام تقليد بوده است و براي اينكه اين راه ادامه داشته باشد، بايد هر كدام از ما به اندازه توان در زمينه حفظ و قرائت قرآن كريم گام برداريم و پس از آن تدبر در آيات الهي و عمل به آن را سرلوحه خود قرار دهيم تا جامعه از وجود ناپاكي‌ها خالي شود.
هزينه‌هاي فعاليت‌هاي قرآني در برابر ساير فعاليت‌ها ناچيز است
وي در بخش ديگري از سخنان خود با ابراز گلايه از هزينه‌هاي اندك براي فعاليت‌هاي قرآني، گفت: براي برگزاري يك مسابقه ورزشي هزينه‌هاي بسيار كلاني جابجا مي‌شود و هيچ محدوديتي وجود ندارد، اما زماني كه نوبت به برنامه‌ها و فعاليت‌هاي قرآني و يا كار در زمينه نهج‌البلاغه و صحيفه سجاديه مي‌رسد، هزينه‌ها به صفر و نزديك آن مي‌رسد؛ بايد به هر طريقي كه امكان پذير است از فرهنگ قرآن پاسداري كرد و براي آن از هزينه‌ها هراسي نداشت.
امام جمعه اراك در ادامه به بحث در مورد مسابقات قرآن پرداخت و گفت: برگزاري مسابقات قرآن در بعد بين‌المللي و در بخش بانوان مي‌تواند در راستاي تبليغ و ترويج هر چه بيشتر قرآن كريم باشد. بودجه‌هايي كه به ارگان‌ها و نهادهاي مختلف قرآني داده مي‌شود، بايد در جاي درست و مناسب خود هزينه شود و خروجي‌هاي آن ديده شود؛ بايد خروجي اين هزينه‌ها افرادي همچون شهيد بهشتي و شهيد مطهري باشند.
هزينه كردن در زمينه فعاليت‌هاي قرآني سرمايه است
نماينده ولي فقيه در استان مركزي با تأكيد بر اينكه ارزش گذاري افرادي همچون شهيد بهشتي و شهيد مطهري كه فرزند مكتب قرآن بودند قابل ارزيابي از نظر مادي نيست، تصريح كرد: اينجاست معلوم مي‌شود هزينه‌اي كه خروجي آن شخصيتي همچون مطهري باشد؛ نه تنها هزينه نيست، بلكه يك سرمايه‌گذاري بسيار بزرگ است. متأسفانه مديريت هزينه‌ها داراي ايراد و اشكال است و مثل آب باران هدر مي‌رود.
آيت‌الله دري‌نجف‌آبادي با اشاره به اينكه نتيجه و خروجي آيات و رواياتي كه در مجالس قرآني بيان مي‌شود در موقعيت‌هاي حساس همچون جبهه‌هاي جنگ حق عليه باطل خود را نشان مي‌دهد، افزود: در حال حاضر بايد آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاي ما قرآني باشند تا ديگر جريانات منحرفي همچون وهابيت نتوانند عليه تشيع سنگ‌پراني كنند.
در اين زمينه دولت، مجلس و خود مردم هركدام جداگانه وظايفي بر عهده دارند كه بايد به آنها عمل كنند.وي در ادامه با بيان اينكه قرآن كريم هر روز بهار و هر روز حرف تازه‌اي براي گفتن دارد، تصريح كرد: قرآن گنج غيرقابل جايگزيني است و اگر خير در دنيا و آخرت و صيانت در برابر آلودگي‌ها را مي‌خواهيد، بايد آنها را در قرآن جستجو كنيد و همه اينها در سايه قرآن به دست مي آيد.
رسانه‌ها مهم‌ترين بستر گسترش فرهنگ قرآني
امام جمعه اراك در پايان مهم‌ترين زمينه و بستر گسترش فرهنگ قرآني را رسانه‌ها دانست و اظهار كرد: رسانه‌ها در اين زمينه نقش بسيار بي‌بديلي دارند.
در برنامه‌هاي تلويزيوني و راديويي قرآن بايد جايگاه بيشتري داشته باشد، نبايد استفاده از قرآن در برنامه‌هاي راديو و تلويزيون به ذكر چند آيه محدود شود.
در پايان اين مراسم كه در حسينيه فاطميون برگزار شد از نفرات اول تا سوم رشته‌هاي پنج‌گانه اين مسابقات با اهداي لوح يادبود و جوايز نقدي تجليل شد و هر كدام از برگزيدگان رشته‌هاي مختلف بر روي سكوهاي قهرماني قرار گرفتند.
اعلام نفرات برتر مسابقات دارالقرآن امام علي(ع)
نفرات برتر رشته‌هاي پنج‌گانه هفتمين دوره مسابقات قرآن دارالقرآن امام علي(ع) جمعه گذشته، 29 آذرماه و در مراسم اختتاميه اين مسابقات معرفي و تجليل شدند.
بر اساس اين گزارش، در رشته حفظ پنج جزء قرآن كريم و در بخش زير 16 سال، اميرحسين حيدري، رضا ضرغامي و مهدي كريمي هر سه از تهران به ترتيب رتبه‌هاي اول تا سوم را به دست آوردند، در همين رشته و در بخش بالاي 16 سال نيز محمدرضا عباسيان از تهران، مصطفي سعيدي از استان مركزي و محمدجواد جعفرملك از تهران رتبه‌هاي اول تا سوم را كسب كردند. در اين بخش جوايز نفرات برتر به ترتيب پنج، چهار و سه ميليون ريال بود.
در رشته حفظ 15 جزء قرآن و در مقطع سني زير 16 سال هومان محمدي از تهران، مهدي نوروزي از تهران و رسول مزيفي از بهارستان به ترتيب حائز رتبه‌هاي اول، دوم و سوم شدند و جوايز 15، 12/5 و 10 ميليون ريالي را از آن خود كردند، همچنين در همين رشته و در بخش بالاي 16 سال نيز محمدعلي شريعتي از قم، مهدي حسن‌نژاد از قم و محمدهادي اسلامي از تهران موفق به كسب رتبه‌هاي برتر شدند.
بر اساس گزارش ايكنا، در رشته حفظ كل قرآن كريم و در بخش زير 16 سال رضا نژادتبريزي از اراك رتبه اول را به دست آورد، محمدحسين بهزادفر از تهران موفق به كسب رتبه دوم شد و علي اسدي‌سيفار از تهران نيز حائز رتبه سوم شد.
در همين رشته و در مقطع سني بالاي 16 سال نيز ابوذر كرمي از اراك اول شد، بهزاد هژبري از اردبيل رتبه دوم را كسب كرد و محمدعلي اسلامي از تهران نيز موفق به كسب رتبه سوم شد و جوايز 30، 25 و 20 ميليون ريالي اين دوره از رقابت‌ها را از آن خود كردند.
رتبه‌هاي اول تا سوم رشته قرائت ترتيل قرآن كريم در مقطع سني زير 16 سال نيز به ترتيب به دانيال انصاري از تهران، حسين نصيري از بهارستان و محمدرضا اسدي از تهران رسيد. در اين بخش جوايز رتبه‌هاي اول تا سوم به ترتيب هشت، شش و چهارميليون ريال بود.در همين رشته و در بخش مقطع سني بالاي 16 سال نيز مجتبي پرويزي از تهران رتبه اول را كسب كرد، حسين يزدان‌پناه از قم دوم شد و محمد برخورداري از تهران نيز موفق به كسب رتبه سوم شد و جوايز 10، هفت و نيم و پنج ميليون ريالي را تصاحب كردند.
در رشته قرائت تحقيق قران كريم و در مقطع سني زير 16 سال محمدمهدي بيگي از تهران اول شد، هادي حسيني به مقام دوم دست يافت و ابوالفضل طبسي از سبزوار و علي غلامي از قزوين نيز به رتبه مشترك سوم دست يافتند و جوايز 10، هشت و شش ميليون ريالي را از آن خود كردند.
همچنين در رشته قرائت تحقيق و در مقطع سني بالاي 16 سال نيز مهدي غلام‌نژاد از تهران، مهدي صاعد از همدان و مجتبي محمدبيگي از شهرري به ترتيب حايز رتبه‌هاي اول تا سوم شدند و جوايز 18، 16 و 14 ميليون ريالي اين مسابقات را به خود اختصاص دادند.يادآور مي‌شود، اين مسابقات در بخش آقايان با رقابت نزديك به 700 متسابق از روز چهارشنبه، 27 آذرماه و در حسينيه فاطميون تهران آغاز شده بود و مراسم اختتاميه آن نيز شب گذشته، 29 آذرماه برگزار شد.

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن