تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819044573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهاي نفت در بازار نيويورك كاهش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: بهاي نفت در بازار نيويورك كاهش يافت
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1392/10/02
با افزايش تنش هاي ژئوپوليتيك در برخي مناطق جهان و سرد بودن بازار معاملات نفتي در اين روزهاي آخر سال مسيحي، بهاي نفت در معاملات نفتي نيويورك كاهش يافت .
به گزارش خبرگزاري فرانسه از نيويورك،بهاي هر بشكه نفت خام سبك شيرين (وست تگزاس اينترمدييت)، درمعاملات بازار نفتي نيويورك (نايمكس) براي تحويل در ماه فوريه با 30 سنت كاهش نسبت به پايان معاملات روز كاري پيشين، به 99 دلار و دو سنت رسيد.
كارل لاري از بنگاه پژوهش هاي اقتصادي و خدمات مالي Oil Outlooks and Opinion كه نوسانات و مشكلات بازار مالي را نقد و بررسي مي كند و همچنين اطلاعات و تحليل هاي لازم را نيز در خصوص مسائل نفتي و نوسانات آن ارائه مي كند، مي گويد با فرا رسيدن جشن هاي آخر سال، حجم معاملات نفتي كاهش يافته و خريد و فروش ها در بازه رقمي پاييني محدود شده است .
اين كارشناس مي افزايد تا زماني كه آمار وارقام مربوط به عملكرد اقتصادي خنثي باشد نبايد انتظار نوسان چشمگيري در قيمت نفت باشيم. در آمريكا ، امروز اعلام شد كه ميزان تورم در اين كشور در ماه نوامبر افزايش يافته است . حال آنكه رقم اين شاخص طي سه ماهه گذشته روند كاهنده اي در پيش گرفته بود. ميزان تورم در ماه نوامبر درآمريكا در مقياس سالانه به نه دهم درصد رسيد.
شاخص بهاي كالا و خدمات مصرفي يعني متوسط قيمت كالاها و خدماتي كه يك خانوار در ماه مي خرد و از آن به عنوان نرخ تورم نيز نام برده مي شود در ماه نوامبر به طور محسوسي افزايش يافت و رقم آن درمقياس ماهانه نيم درصد افزايش را تجربه كرد. درآمد خانوارها نيز در ماه نوامبر دو دهم درصد افزايش را نشان مي دهد. اين در حالي است كه رقم اين شاخص در ماه اكتبر يك دهم درصد كاهش يافته بود.
علاوه بر اين، اوضاع حاكم بر سودان جنوبي ،كشوري كه ارتش قرار است عمليات گسترده اي عليه نيروهاي شورشي تحت رهبر ريك ماشار ، معاون سابق رئيس جمهور آفريقاي مركزي ، آغاز كند نقش مهمي در كاهش قيمت نفت در بازار جهاني داشته است. مخالفان تهديد كرده اند كه به ميادين نفتي كه شاهرگ اقتصاد سودان جنوبي به حساب مي آيد حمله خواهند كرد اقدامي كه اگر صورت گيرد، دخالت نظامي سودان ،همسايه شمالي سودان جنوبي را ممكن است در پي داشته باشد. زيرا سودان نيز به درآمدهاي نفتي به شدت وابسته است و نمي تواند حمله شورشيان به ميادين نفتي را كه در مجاورت هم قرار دارد تحمل كند.
كارل لاري در بخش ديگر از تحليل خود از اوضاع حاكم بر بازار نفتي جهان مي گويد جريان نفت هنوز به خطر نيفتاده است اما تنش ها در سودان اين واقعيت را كه تنش هاي ژئوپوليتيك منطقه ، چه مذاكره با ايران ، چه تنش در ليبي ،چه نزديك شدن سررسيد انتخابات در مصر هنوز حل نشده است ، بيشتر برجسته مي كند.
162/145

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن