تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819080381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه سخت اوباما براي برقرار رابطه با كوبا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: راه سخت اوباما براي برقرار رابطه با كوبا
رائول كاسترو، رئيس جمهور كوبا قصد دارد روابط ميان كوبا و امريكا را با "احترام به تفاوت ها" متحول كند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ پايگاه خبري راديو بين المللي فرانسه نوشت، رائول كاسترو، رئيس جمهور كوبا قصد دارد روابط ميان كوبا و امريكا را با "احترام به تفاوت ها" متحول كند. اما در آمريكا، با وجود تلاش هاي باراك اوباما براي ايجاد گشايش، رابطه با كوبا مسئله‌اي حساس است.

اين پايگاه خبري فرانسوي در تحليلي كوتاه به قلم "ان ماري كاپوماكسيو" مي نويسد، در واقع، روابط ميان واشنگتن و هاوانا در طول پنج سال گذشته تغيير چنداني نكرده است. البته سفر كردن بين كوبا و آمريكا در اين پنج سال راحت تر شده است. اما گاهي نظام اين كشورها از اين سفرها نيز جلوگيري مي كند. به تازگي بخش‌هاي خدمات كنسولي كوبا به عنوان مقابله به مثل پس از بروز مشكلي در نقل و انتقال وجه، صدور رواديد را متوقف كرده اند.

اگر چه تبادلات علمي و دانشگاهي رواج خوبي يافته است، اما كوبا همچنان در فهرست كشورهاي تروريستي وزارت امور خارجه آمريكا قرار دارد.

با اين حال، باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا در سخناني در جمع كوبايي‌هاي فلوريدا گفت كه آماده است به صورت عاقلانه با كوبا كار كند. اگر چه اين سخن او با تشويق شديد مخاطبان مورد تحسين و استقبال قرار گرفت، اما جمهوري‌خواهان در اين ايالت در اكثريت هستند و آنها نيز هنوز نگاه بسيار خصمانه‌اي در قبال رژيم حاكم در هاوانا دارند. گواه اين امر نيز اظهار نظرهاي خشمگينانه اي است كه پس دست دادن باراك اوباما و رائول كاسترو در مراسم يادبود نلسون ماندلا در سووتوي آفريقاي جنوبي شاهد بوديم.

بنابراين، راه سختي در پيش روي دولت اوباما قرار دارد كه به وضوح همچون رائول كاسترو آرزومند رها شدن از شر تحريم هايي با قدمت بيش از 50 سال است كه اساس و مبناي وضع آن ها نيز جاي سوال دارد. اما آمريكا نمي تواند اوضاع و شرايط موجود در مسائل حساسي همچون حقوق بشر را ناديده بگيرد. اموري كه به نظر نمي رسد رائول كاسترو آماده پذيرش آن ها باشد.

انتهاي پيام/

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن