تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819917167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشايي گلوگاه شاهراه ترانزيتي شمال - جنوب/ تردد در آزاد راه خرم آباد - پل زال برقرار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بازگشايي گلوگاه شاهراه ترانزيتي شمال - جنوب/ تردد در آزاد راه خرم آباد - پل زال برقرار شد
خرم آباد - خبرگزاري مهر: پس از سه روز مسدود بودن مسير رفت آزاد راه خرم آباد - پل زال، اين محور شامگاه يكشنبه بازگشايي شد.

مدير كل راه و شهرسازي استان لرستان در اين رابطه به مهر گفت: در پي حادثه رخ داده در بعداز ظهر روز جمعه گذشته 30 متر از تونل شماره دو آزادراه خرم آباد - پل زال ريزش كرده بود كه عمليات ترميم آن انجام شد.

شهرام ملكي عنوان كرد: اين حادثه در كيلومتر 62 اين محور رخ داد و كارگاه ريزش برداري و ترميم تونل از روز حادثه در محل فعال شده بود.

وي عنوان كرد: با همكاري نيروهاي راهداري اداره كل راه و شهرسازي و پيمانكار پروژه محور آزاد راه خرم آباد - پل زال شامگاه گذشته بازگشايي شد.

مدير كل راه و شهرسازي استان لرستان ادامه داد: به منظور تسريع در روند ترميم تونل آسيب ديده و بازگشايي محور امكانات اداره كل راه و شهرسازي نيز براي كمك به پيمانكار آزاد راه خرم آباد - پل زال به كار گرفته شد.

بنابر اين گزارش آزادراه خرم آباد - پل زال به طول 104 كيلومتر به عنوان گلوگاه شاهراه ترانزيتي شمال به جنوب كشور با صرف اعتباري بالغ بر 750ميليارد تومان با مشاركت 50 درصدي بخش خصوصي احداث شده است.

آزادراه خرم آباد - پل زال داراي حدود 26 كيلومتر تونل و سه كيلومتر پل دره اي است و براي ساخت اين آزاد راه بيش از 40 ميليون متر مكعب عمليات كوه بري انجام شده است.

آزادراه خرم آباد - پل زال داراي نزديك به 28 تونل بوده و تونل "گندمكار" بزرگترين تونل اين مسير است كه بيش از دو هزار و 300 متر طول دارد.

بعد از ظهر جمعه گذشته در جريان بارندگيهاي رخ داده در اين محور با توجه به اينكه جنس زمين شناسي و خاك منطقه از جنس مارن، ماسه سنگ و رس است بر اثر بارشها خاك كوههاي منطقه شسته و همين امر منجر به سقوط تخته سنگ ها بر روي تونل و بسته شدن اين محور شده بود.

اين حادثه خوشبختانه تلفات جاني نداشته است و تنها در جريان اين اتفاق و ريزش تونل يك دستگاه تريلي عبوري از اين محور دچار خسارت شده كه خوشبختانه به راننده آن آسيبي وارد نشده است.

بخشي از منطقه عبور آزاد راه خرم آباد - پل زال از مناطق مستعد رانش در محدوده استان لرستان محسوب مي شود و پيش از اين نيز شاهد رانش زمين در اين منطقه بوده ايم.

كد خبر: 2196392

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۰۹:۴۷

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن