تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819492687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماينده سابق پارلمان انگليس به اتهام سوءاستفاده مالي به زندان محكوم شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: نماينده سابق پارلمان انگليس به اتهام سوءاستفاده مالي به زندان محكوم شد


مك شين پيش از ورود به عرصه سياست براي بي‌بي‌سي كار مي‌كرد

به گزارش ايرنا، دنيس مك شين نماينده باسابقه حزب كارگر در مجلس عوام در جريان محاكمه خود كه اواخر آبان ماه برگزار شد، به 19 فقره حساب سازي و استفاده غيرقانوني از كمك هزينه هاي پارلماني اعتراف كرده بود.

بر اساس محتويات پرونده، وي به بيش از 20 هزار دلار (حدود 13 هزار پوند) سوءاستفاده مالي طي سال هاي 2005 تا 2008 ميلادي متهم شده بود.

مك شين 65 ساله از سال 1994 تا 2012 ميلادي نماينده پارلمان بود و در دوره نخست وزيري توني بلر نيز حدود سه سال (2002 تا 2005) معاونت امور اروپاي وزارت خارجه انگليس را برعهده داشت.

وي پيش از ورود به عرصه سياست براي بي بي سي و فدراسيون بين المللي كارگران ذوب آهن كار مي كرد.

قاضي سوويني قاضي ارشد دادگاه اولدبيلي لندن روز دوشنبه هنگام صدور راي خود گفت: آقاي مك شين آگاهانه و بطور مكرر اقدام به حساب سازي كرده بود و عدم صداقت وي براي گمراه كردن مسئولان كاملا روشن است.

طي سه سال اخير بيش از 10 نفر از اعضاي پارلمان انگليس به اتهام فساد مالي و سوءاستفاده از كمك هزينه هاي پارلماني محاكمه و تعدادي از آنان نيز با مجازات زندان مواجه شده اند.

سوءاستفاده گسترده از كمك هزينه هاي اختصاص يافته به اعضاي پارلمان انگليس براي نخستين بار در سال 2009 ميلادي از سوي روزنامه ديلي تلگراف لندن فاش شد و جنجال بزرگي را در جامعه انگليس و محافل سياسي اين كشور ايجاد كرد.

دهها تن از اعضاي مجلس عوام انگليس به دليل درگير شدن در اين رسوايي از حضور مجدد در انتخابات پارلماني اين كشور در سال 2010 محروم شدند و براي تعدادي نيز پرونده قضايي تشكيل شد.

نتايج نظرسنجي هاي متعددي كه پس از اين رسوايي انجام شده، نشان مي دهد كه ميزان اعتماد افكار عمومي به سياستمداران در انگليس بشدت سقوط كرده است.

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن