تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803036072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس شاخه حزب كنگره ملي آفريقاشنود مكالمات رهبران قاره سياه از آفريقاي جنوبي شروع شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس شاخه حزب كنگره ملي آفريقاشنود مكالمات رهبران قاره سياه از آفريقاي جنوبي شروع شد
«وينسنت ونا» با اشاره به شنود تلفني مكالمات هيئت آفريقاي جنوبي در جريان نشست سال 2009 گروه 20، گفت جاسوسي از سران قاره سياه از آفريقاي جنوبي شروع شده است.


به گزارش خبرگزاري فارس، استاد دانشگاه بين‌المللي پرتوريا با اشاره به شنود تلفني مكالمات هيئت آفريقاي جنوبي در جريان نشست گروه 20 سال 2009 در لندن و شناسايي و مجازات نشدن عاملان آن توسط دولت انگليس گفت: شنود مكالمات رهبران قاره سياه از آفريقاي جنوبي شروع شد و آمريكا هم با رمز «چاي شيرين» (Sweet Tea) به شنود مكالمات مقامات كشورهاي شمال آفريقا مشغول است.

«وينسنت ونا» رئيس شاخه حزب كنگره ملي آفريقا در دانشگاه پرتوريا گفت: هدف از اين شنودها در جريان نشست گروه 20 سال 2009 در لندن، يافتن اطلاعات با ارزش از مقامات آفريقاي جنوبي و تركيه‌اي بود.

اين مقام حزب حاكم آفريقاي جنوبي گفت: سرويس‌هاي اطلاعاتي انگليس در سال 2009 مكالمات تلفني شركت‌كنندگان در اجلاس جي 20 كه در لندن برگزار شده بود را شنود و ارتباطات اينترنتي آن‌ها را كنترل كردند.

وي با اشاره به مقالات روزنامه گاردين در اين باره تصريح كرد: مسئولان روزنامه گاردين در اين باره اعتراف كرده‌اند اسناد محرمانه‌اي را ديده‌اند كه در آنها به جزئيات نظارت مخفيانه دستگاه‌هاي اطلاعاتي انگليس بر مقامات حاضر در اجلاس سران و نشست وزراي دارايي گروه بيست در سال 2009، اشاره شده كه نظارت دقيق‌تر بر مقامات آفريقاي جنوبي و تركيه، هدف اصلي شنود مكالمات و پيام‌هاي اينترنتي آنها بوده است.

روزنامه گاردين در اين‌باره مي‌نويسد: بر اساس سندهاي موجود، اجازه لازم براي اين كار نيز در سطوح بالا و از سوي دولت «گردون براون» نخست وزير سابق انگليس صادر شده است.

وي در ادامه با اشاره به مكان ها و اركان مختلف شبكه شنود آمريكا در قاره آفريقا گفت: مراكز آژانس امنيت ملي آمريكا در ايالت جورجيا، بر رهگيري اطلاعات دريافتي از اروپا، خاورميانه و شمال آفريقا تمركز دارد.

مهندس ونا گفت: اين تاسيسات با كد رمز «چاي شيرين» (Sweet Tea) تا حد زيادي توسعه يافته و بالغ بر 4000 اپراتور رهگيري، تحليل‌گر و كارشناس مختلف در آن‏جا فعاليت مي كنند.

اين كارشناس با اشاره به مراكز شنود آمريكا در برخي كشورهاي مهم و اقتصادي آفريقايي گفت: بنابر اظهارات يك منبع آگاه اطلاعاتي، آژانس امنيت ملي دستگاه‌هاي استراق سمع را بر روي حداقل ده‏ها لينك مخابراتي خارج از كشور نصب كرده است كه هر يك از آن‏ها مي‌توانند جريان اطلاعات را با نرخ داده بالا استراق‌سمع نمايند.

«جيمز كلاپر» رئيس سازمان اطلاعات ملي امريكا نيز اخيرا با حضور در جلسه كميته اطلاعات مجلس نمايندگان آمريكا با اشاره به شنود مكالمات حاضران در اجلاس هاي بين المللي از جمله در اوتاواي كانادا در سال 2010 و لندن 2009 گفت: آگاهي از مقاصد رهبران و مقامات جهان، اصل پايه در جمع‌آوري و تحليل اطلاعات ما بوده و در صدر عمليات كنترل و نظارت بر كشورهاي خارجي قرار دارد.

انتهاي پيام/ص

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن