تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819178602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس‌جمهور آفريقاي جنوبي در ديدار با شريعتمداري: هيچگاه حمايت‌ها و كمك‌هاي ايران در مبارزه عليه نظام آپارتايد را فراموش نخواهيم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: رئيس‌جمهور آفريقاي جنوبي در ديدار با شريعتمداري: هيچگاه حمايت‌ها و كمك‌هاي ايران در مبارزه عليه نظام آپارتايد را فراموش نخواهيم كرد
ژاكوب زوما رئيس جمهوري آفريقاي جنوبي در جريان ديدارش با محمد شريعتمداري معاون اجرايي رئيس جمهوري گفت مردم كشورش هيچگاه حمايت‌ها و كمك‌هاي جمهوري اسلامي ايران را از مبارزاتشان عليه نظام آپارتايد فراموش نخواهند كرد.
محمدفرجي سفير جمهوري اسلامي ايران در پرتوريا روز پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا گفت، زوما در اين ديدار كه چهارشنبه در حاشيه مراسم اداي احترام به پيكر نلسون ماندلا صورت گرفت، ضمن تاكيد بر گسترش روابط تهران و پرتوريا از حضور هيات بلند پايه ايران در مراسم يادبود نلسون ماندلا تشكر كرد.
وي افزود: رئيس جمهوري آفريقاي جنوبي همچنين سلام گرم خودش را به مقام معظم رهبري، رئيس جمهوري و ملت ايران ابلاغ كرد.
محمد شريعتمداري معاون اجرايي رئيس جمهوري نيز در اين ديدار پيام تسليت مقام معظم رهبري، رئيس جمهوري و ملت ايران را به مناسبت درگذشت نلسون ماندلا ابلاغ كرد.
محمد فرجي گفت: محمد شريعتمداري تصريح كرد مقام معظم رهبري، رئيس جمهوري و ملت شريف ايران احترام خاصي براي ماندلا قايل هستند.
وي افزود: محمد شريعتمداري در جريان ديدارش با زوما گفت، حضور هيات عاليرتبه جمهوري اسلامي ايران بيانگر اين احترام و نيز مويد اهميتي است كه تهران به توسعه روابطش با پرتوريا مي‌دهد.
معاون اجرايي رئيس جمهوري همچنين تصريح كرد كه جمهوري اسلامي ايران خواهان گسترش روابطش با آفريقاي جنوبي است.
فرجي اضافه كرد: محمد شريعتمداري همچنين در حاشيه مراسم اداي احترام به پيكر نلسون ماندلا، ديداري كوتاه با نكوآنا ماشابانه وزير امور خارجه آفريقاي جنوبي داشت.
وي گفت: معاون اجرايي رئيس جمهوري در اين ديدار نيز ضمن ابلاغ پيام تسليت مقام معظم رهبري، رئيس جمهوري و ملت شريف ايران، بر توسعه روابط تهران و پرتوريا تاكيد داشت.
سفير ايران افزود: شريعتمداري در اين ديدار با اشاره به همزماني آزادي نلسون ماندلا در سال 1990 ميلادي با روز 22بهمن روز پيروزي انقلاب اسلامي ايران، گفت: مردم ايران همواره خاطره آزادي نلسون ماندلا به عنوان يك روز به يادماندني را به ياد دارند.
وي اضافه كرد: ماشابانه نيز دراين ديدار با اشاره به حضور اخير محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران در كميسيون مشترك ايران و آفريقاي جنوبي در پرتوريا، اظهار اميدواري كرد شاهد گسترش هرچه بيشتر مناسبات دو كشور باشيم.
محمد شريعتمداري معاون اجرايي رئيس‌جمهور همچنين در حاشيه مراسم ياد شده با شماري از مقامات شركت‌كننده در اين مراسم از جمله رئيسان جمهوري سريلانكا و بنگلادش، معاون نخست وزيران مجارستان، هند، كره جنوبي، ليبي و كويت ديدار داشت. وي در اين ديدارها در مورد آخرين تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي و نيز مذاكرات هسته‌اي بحث و تبادل نظر كرد.
محمد شريعتمداري معاون اجرايي رئيس جمهوري به نمايندگي از جمهوري اسلامي ايران براي شركت در مراسم اداي احترام و يادبود نلسون ماندلا در پرتوريا روز چهارشنبه گذشته وارد آفريقاي جنوبي شد.
نلسون ماندلا رهبر جنبش مقابله با نژادپرستي آفريقاي جنوبي چهاردهم آذرماه ماه در سن 95 سالگي درگذشت.
ماندلا 27 سال از عمر خود را در راه مبارزه با نژادپرستي و آپارتايد (تبعيض ن‍ژادي) در زندان گذراند.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن