تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819174067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرهاي خراسان رضوي داغدار سالار شهيدان در اربعين حسيني


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شهرهاي خراسان رضوي داغدار سالار شهيدان در اربعين حسيني
شهرهاي مختلف استان خراسان رضوي نيز در اربعين سرور و سالار شهيدان غرق در ماتم و اندوه بودند.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، شهرهاي مختلف استان خراسان رضوي در اربعين سرور و سالار شهيدان غرق در ماتم و اندوه بودند.

** گردهمايي بزرگ زينبيون در سبزوار

در اين مراسم معنوي كه در قالب يك كاروان عزاداري برگزار شد، عزاداران حسيني مسير حرم مطهر امامزاده يحيي (ع) واقع در چهارراه بيهق تا حرم مطهر امامزاده شعيب از برادارن حضرت رضا واقع در خيابان طبرسي را پياده طي كردند.

در اين مراسم معنوي علما و بزرگان، اقشار مختلف مردم، امام جمعه، فرماندار و مسئولين شهري، نظامي و انتظامي و آيت الله علوي سبزواري حضور داشتند.

زينت‌بخش اين مراسم اقامه نماز ظهر اربعين در حرم مطهر امامزاده شعيب بن موسي (ع)بود.

** كاشمر عزادار قافله سالار كربلا

همزمان با اربعين حسيني مراسم عزاداري سرور و سالار شهيدان با حضور خيل مشتاقان در نقاط مختلف شهرستان كاشمر برگزار شد.

مردم مومن و ولايتمدار دومين شهر زيارتي خراسان رضوي در چهلمين روز شهادت آقا و مولايشان حضرت اباعبداله الحسين با حركات دسته‌جات سينه زني و زنجيرزني و برگزاري مراسم عزاداري در سوگ قافله سالار كربلا اشك ماتم ريختند.

در شب و روز اربعين حسيني تكايا و حسينيه‌هاي كاشمر ميزبان عاشقان و علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت بود و صبح امروز نيز با حركت دسته‌جات سينه‌زن و زنجيرزن در خيابان‌ها حال و هواي خاصي داشت، دسته‌جات عزادار با حضور در زيارتگاه‌هاي كاشمر در غم شهادت امام حسين(ع) به سر و سينه زدند.

زيارتگاه شهيد آيت‌الله سيد حسن مدرس (ره)، آستان مقدس امامزاده سيد حمزه (ع) و آستان مقدس سيد مرتضي (ع) از جمله مكان‌هاي اجتماع عزاداران در اين روز بود.

همچنين در اين روز مراسم روضه‌خواني و عزاداري به صورت خانگي در نقاط مختلف شهر در حال برگزاري است و عده‌اي هم با توزيع نذري از قبيل شله زرد، شربت، شيركاكائو و چايي از مردم عزادار پذيرايي مي‌كنند.

**‌ نيشابور در اربعين به سوگ نشست

شور عزاداري حسيني دوباره خطه سلسله‌الذهب را فراگرفت و نيشابور در اربعين سالار شهيدان به سوگ نشست و مراسم مختلفي با حضور نمازگزاران در مساجد و مومنان در هيئات مذهبي برگزار شد.

برنامه تكيه ابوالفضلي از شور ديگري برخوردار بود؛ اين برنامه ظهر امروز شامل سخنراني حجت‌الاسلام نوايي از فضلاي حوزه علميه مشهد و مداحي ذاكران اهل‌بيت(ع)، قرائت زيارت اربعين و پذيرايي عزاداران همراه بود.

يك‌شنبه شب گذشته نيز هيئات معروف نيشابور چون مجمع انصارالحسين(ع)، مهديه، تكيه ابوالفضلي(ع)، هيئت محمديه(ص) و فاطميه(س)، هيئت شاهزاده قاسم(ع)، جامعه‌الحسين(ع)، هيئت قمر بني هاشم(ع) شهيد عسكران، هيئت علي‌اكبري و ... پذيراي عزاداري حضرت سيدالشهدا(ع) بودند.

مجالس خانگي نيز از رونق ديگري برخوردار بود كه عموما ميزبان بانوان عزادار بودند.

از شهرهاي اقماري و روستاهاي نيشابور نيز گزارش مي‌رسد كه مجالس عزاداري در چهلمين روز شهادت امام حسين(ع) و ياران باوفايش اقامه شده بود.

انتهاي پيام/2202/ح40

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن