تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804020735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرماي عشق حسيني سرماي همدان را به حاشيه راند/ تجمع عزاداران دارالمومنين در اربعين سالار شهيدان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گرماي عشق حسيني سرماي همدان را به حاشيه راند/ تجمع عزاداران دارالمومنين در اربعين سالار شهيدان
همدان – خبرگزاري مهر: دار المومنين همدان امروز شاهد تجمع بزرگ عزاداران حسيني در سرماي بي سابقه هوا در روز اربعين بود كه بار ديگر عشق وارادت آنان را به مكتب عاشورا ثابت كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ديار دارالمومنين همچون ساير كوي و برزن هاي اين خاك پهناور سياه پوش شده و قامتي از جنس كربلا بر تن كردهد چرا كه امروز آيينه اي ديگر از تجسم نهضت كربلاي سالار شهيدان است.

آري امروز اربعين است وعشق با تمام قامت بر قله گودال ايستاده است و كاروان نيز به مقصد رسيده و چهل روز از عاشوراي حسين را به نظاره نشسته است و بر همين مبنا مردم ولايتمدار و عاشورايي همدان همگام با عاشوراييان و دلسوختگان حسيني از نخستين ساعات اين روز سرد، گرمايي شگرف از عشق به اباعبدالله (ع) را تصوير كشيده اند.

گردهمايي فوج فوج مردم دين مدار همدان بر گرد ميدان اين شهر و در جوار امامزاده عبدالله (ع) نمادي ديگر از ارادت به قيام و نهضت عاشوراي حسيني است كه در قاموس دو دستي كه در ساحل علقمه كاشته شد، بلند و استوار چونان نخل‌هاي بارور، سر برآورده و حنجره اي كوچك كه به وسعت تمامي مظلوميت فرياد مي‌كشيد، آسمان در آسمان به جست‌وجوي هم صدا و هم نوا سير مي‌كند. راستي، كدامين ياوري به «هم نوايى‏» و همراهي برمي‌خيزد؟.

پيش از ظهر امروز مردم استان همدان با تجمع در مراكز شهرستان ها اقدام به برگزاري عزادراي يكپارچه چهلمين روز شهادت سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) نمودند كه مهم ترين تجمع با حضور پورشور مردم همدان در ميدان مركزي اين شهر برپا شد.

اين مراسم دو ساعته كه با استقبال مناسب مردم همدان مواجه شد پس از قرائت زيارت اربعين، مداحان اهل بيت اقدام به خواندن مديحه در سوگ سرور و سالار شهيدان كرده و پس از سخنراني نماينده ولي فقيه در استان وامام جمعه همدان با شكوه بسياري در دماي منفي هفت درجه سانتيگراد زير صفر اقدام به برپايي نماز جماعت كردند.

اربعين عاشوراي دوم است

نماينده ولي فقيه در استان وامام جمعه همدان در پايان اين تجمع با تقدير از حضور آحاد مردم همدان براي حضور در تجمع بزرگ روز اربعين، گفت: اربعين عاشوراي دوم است.

آيت الله غياث الدين طه محمدي با اشاره به اينكه حضور مردم همدان در اين روز حماسه اي در تاريخ اين سر زمين است عنوان كرد: اين تجمع بي نظير بود و اين در حالي است كه دشمنان اسلام و بدخواهان اين مكتب به دنبال اين هستند نور خدا در عالم خاموش كنند و اكنون شاهد حضور 20 ميليون زائر در كربلا هستيم.

وي با اشاره به اينكه حضور مردم همدان در سرماي هوا در حاليست كه زائران ابا عبدالله الحسين با خطراتي چون بمب گذاري و ترور مواجه اند، اذعان داشت: عالم اكنون توجه اش به سوي عزاداري عزاداران سرور سالار شهيدان است كه بدون توجه به خطرات وسختي ها در حال سوگواري براي اين بزرگ مردم تاريخ جهان اسلام است.

نماينده ولي فقيه در استان وامام جمعه همدان بيان داشت: هيچ ملتي در جهان جز شيعيان چنين مكتب با ارزش و والايي را ندارند.

برخي خود را از عزاداران جدا كردند

آيت الله محمدي با تشكر از برگزار كنندگان اين مراسم در همدان با ابراز گلايه از عدم حضور برخي هيات در اين تجمع بزرگ، اذعان داشت: برخي خود را از عزادران امروز جدا كردند.

در پايان اين تجمع نيز عزاداران علي رغم سرماي بي سابقه هوا در صفوف محكم و باصلابت نماز ايستادند تا به مكتب و هدف سرور و سالار شهيدان جامه عمل بپوشانند.

كد خبر: 2200873

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲ - ۱۴:۲۰

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن