تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819482409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بي اعتمادي مردم به دانشمندان و روزنامه نگاران علمي آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بي اعتمادي مردم به دانشمندان و روزنامه نگاران علمي آمريكا
نتايج يك نظرسنجي جديد نشان مي دهد كه اعتماد مردم آمريكا به دانشمندان اين كشور و روزنامه نگاران عرصه علم و دانش بسيار كم است.

به گزارش خبرگزاري مهر، براساس نتايج نظرسنجي كه به تازگي در آمريكا انجام شده، تنها 36 درصد از آمريكايي ها اظهار داشتند كه به صحت اطلاعاتي كه از دانشمندان دريافت مي كنند، اطمينان زيادي دارند.

51 درصد از از آنها اظهار داشتند كه به اطلاعات دريافتي از دانشمندان اندكي اطمينان داشته و 6 درصد ميزان اطمينان خود را صفر بيان كرده اند.

روزنامه نگاران حوزه علم و دانش نيز در اين نظر سنجي در رتبه خوبي قرار نگرفتند. تنها 12 درصد از شركت كنندگان در اين نظرسنجي اظهار داشتند كه اعتماد زيادي به روزنامه نگاران علمي دارند تا حقيقت را از اخبار و مقالات آنها درباره تحقيقات علمي دريافت كنند.

57 درصد نيز اظهار داشتند كه آنها اندكي به روزنامه نگاران اين حوزه اطمينان داشته و 26 درصد اظهار داشتند كه آنها به روزنامه نگاراني كه تحقيقات علمي را گزارش مي كنند هيچ اعتمادي ندارند.

همچنين در جريان اين نظر سنجي مردم آمريكا نگراني خود را نسبت به تغيير نتايج تحقيقات علمي تحت تاثير موضوعات سياسي و فشار ناشي از حاميان تحقيقات علمي ابراز كرده اند.

78 درصد از آمريكايي ها اعتقاد دارند كه اطلاعات منتشر شده در مطالعات علمي اغلب (34 درصد) و يا گاهي 44 درصد تحت تأثير موضوعات سياسي قرار مي گيرد. اين درحالي است كه تنها 18 درصد اعتقاد دارند اين تأثير به ندرت اعمال مي شود و 3 درصد اعتقاد دارند كه تحقيقات علمي هرگز تحت تأثير اين گونه مسائل قرار نمي گيرند.

به همين نحو 82 درصد اظهار داشتند كه تحقيقات علمي تا 43 درصد و گاهي تا 39 درصد تحت تأثير شركتها و يا سازمانهاي حامي تحقيقات است.

كد خبر: 2200577

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲ - ۱۱:۰۹

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن