تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818794999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبيت قيمت شير بهترين راهكار دولت است / شرايط آزادسازي قيمت در آينده


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ثبيت قيمت شير بهترين راهكار دولت است / شرايط آزادسازي قيمت در آينده
رييس هيات مديره مركز همكاري‌هاي امور دام (مهاد) گفت: ثبيت قيمت شير در شرايط كنوني از طريق يارانه به دامداران بهترين راهكار است اما دولت اگر مي‌خواهد بازار محصولات لبني در سالهاي آينده سامان پيدا كند بايد با فراهم كردن بسترهاي لازم قيمت شير را آزاد كند.

جواد وكيلي گيلاني در گفت‌وگو با خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: برنامه دولت اين است تا با اختصاص يارانه 240 توماني به عنوان مابه التفاوت قيمت كنوني و گذشته شير به دامداران اجازه افزايش قيمت اين محصول را ندهد كه در شرايط كنوني برنامه بسيار خوبي است به شرطي كه كارخانه ها به عنوان تحويل گيرنده اين مابه التفاوت 240 تومان را به جيب خودشان نريزند و آن را به دامداران بدهند.

وي افزود: با اختصاص اين مابه التفاوت به كارخانه‌هاي توليدكننده محصولات و فرآورده‌هاي لبني آن‌ها در واقع شيرخام را با همان قيمت گذشته از دامداران مي‌خرند و بنابراين نبايد هيچ افزايش قيمتي در محصول نهايي خود اعمال كنند.

رييس هيات مديره مركز همكاري‌هاي امور دام (مهاد) تاكيد كرد: البته اين راهكار براي طولاني مدت نمي‌تواند كارساز باشد و به نظر مي‌رسد دولت بايد آزادسازي قيمت شير را در دستور كار قرار دهد اما به شرطي كه پيش از آزادسازي قيمت شير و لبنيات بسترهاي لازم آن را فراهم كند.

وكيلي گيلاني ادامه داد: دولت پيش از آزادسازي قيمت شير و لبنيات بايد قيمت حداقلي را به عنوان نرخ خريد تضميني در نظر بگيرد تا اگر شير خريداري نداشت دولت آن را بخرد و پس از تبديل كردن به شير خشك آن را صادر كند.

وي گفت: انبارهاي علوفه شركت پشتيباني امور دام نيز به عنوان متولي تامين اين كالاي اساسي بايد همواره پر باشد تا بتواند پشتوانه و ضريب اطميناني براي دامدار باشد و دلالان هم نتوانند در بازار جولان دهند و به هر قيمتي نهاده را به بازارعرضه كنند.

رييس هيات مديره مركز همكاري‌هاي امور دام (مهاد) تصريح كرد: ثابت نگه داشتن قيمت شير بدون حميات از دامداران ظلمي است كه در حق اين قشر توليد كننده و آسيب‌پذير مي‌شود در حالي كه نظام عرضه و تقاضا بايد تعيين كننده سرنوشت قيمت محصولات باشد.

انتهاي پيام

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن