تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819371150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزادسازي قيمت شير مستلزم پرداخت يارانه به صنايع لبني است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: آزادسازي قيمت شير مستلزم پرداخت يارانه به صنايع لبني است
رئيس مجلس با بيان اينكه شير با سلامت مردم در ارتباط است، گفت: اگر قيمت شير آزاد شود در مقابل بايد به منظور كاهش قيمت شير مصرفي مردم، يارانه در اختيار كارخانجات لبني قرار گيرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري خانه ملت، اعضاي انجمن صنفي كارفرمايي گاوداران شيرده در ديدار با دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به بيان مشكلات خود پرداختند.

براساس اين گزارش تاجيك عضو هيات مديره انجمن صنفي كارفرمايي گاوداران شيرده استان تهران با بيان مشكلات دامداران، گفت: فشار بر صنعت دامداري از سال1389 آغاز شد به طوري كه در نيمه سال 90، قيمت شير به صورت دستوري 630 تومان اعلام شد و اين در حالي است كه براساس آمار و اطلاعات قيمت تمام شده شير براي دامداران 840 تومان برآورد شد.

وي افزود: بعد از گذشت 4 تا 5 ماه قيمت شير به 750 تومان افزايش يافت؛ در اين زمان از طريق كارشناسان مورد اعتماد در بهمن‌ماه 90 قيمت تمام شده شير 996 تومان اعلام شد كه گاوداران از فروردين 91 آماده شروع فروش شير خود به كارخانجات با همين قيمت بودند.

تاجيك افزود: تفاهم‌نامه‌اي بين وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شد كه براساس آن قرار بود علوفه دامداران تا پايان فروردين 93 با ارز 1226 تومان تامين شود، اين در حالي است كه بسياري از دامداران سراسر كشور بخش اعظمي از علوفه خود را دريافت نكردند كه اين موضوع در مناطق دورافتاده و محروم مشهودتر است.

اين عضو هيات مديره انجمن صنفي كارفرمايي گاوداران شيرده استان تهران با تاكيد بر اينكه همزمان با افزايش قيمت علوفه بسياري از دامداران تحت فشار قرار گرفتند، ادامه داد: در اين شرايط دامداران مجبور شدند بسياري از گاوهاي شيري خود را روانه كشتارگاه كنند.

وي افزود: در دولت جديد قرار شد علوفه دامداران تامين شود و كارخانجات نيز شير را با افزايش 15 درصدي و با قيمت 1458 تومان از دامدار خريداري كنند كه ما اعلام كرديم حتي حاضر هستيم شير را با قيمت 1350 تومان در اختيار كارخانجات قرار دهيم.

تاجيك تاكيد كرد: در جلسه با نعمت‌زاده وزير صنعت، معدن و تجارت توافق كرديم با توجه به شرايط كشور هيچگونه افزايش قيمتي در محصول شير نداشته باشيم، اما مشروط بر اينكه دولت نيز علوفه دامدار را تامين كند.

اين عضو هيات مديره انجمن صنفي كارفرمايي گاوداران شيرده استان تهران با بيان اينكه ادامه توليد شير از سوي دامداران به معناي سوده بودن صنعت دامداري نيست، گفت: فعالان اين بخش عاشق كار خود هستند.

وي همچنين به وعده كمك 600 ميليارد توماني دولت به دامداران اشاره كرد و گفت: با تاييد جهانگيري معاون اول رئيس جمهور قرار شد اين مبلغ به‌عنوان يارانه در اختيار وزارت جهاد كشاورزي قرار گيرد، اما هفته گذشته در جلسه ستاد تنظيم بازار به ما اعلام كردند اين مبلغ به 450 ميليارد تومان كاهش يافته است.

تاجيك تصريح كرد: با پيگيري‌هاي انجام شده متوجه شديم معاونت راهبردي رئيس جمهور از اين موضوع اطلاعي ندارد و نامه‌اي مبني بر پرداخت يارانه 450 ميليارد توماني به دامداران به اين معاونت ارسال نشده است.

عضو هيات مديره انجمن صنفي كارفرمايي گاوداران شيرده استان تهران در پايان گفت: ما موافق آزادسازي قيمت شير هستيم و در اين شرايط علوفه خود را با ارز آزاد تامين مي‌كنيم. همچنين حاضر هستيم شير با قيمت 1350 در اختيار كارخانجات لبني قرار دهيم.

در ادامه دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه شير با سلامت مردم در ارتباط است، گفت: بايد مشكل قيمت شير به طوري كه هم به نفع مصرف‌كننده و هم به صرفه‌ براي دامدار باشد در نظر گرفته شود.

نماينده مردم قم در مجلس نهم با بيان اينكه ملاحظه رئيس جمهور براي عدم افزايش قيمت شير به دليل اين است كه محصول شير با سلامت مردم در ارتباط است، گفت: اگر قيمت شير آزاد شود بايد يارانه آن در اختيار كارخانجات لبني قرار گيرد تا قيمت تمام شده اين محصول براي مردم كاهش يابد. /

پايان پيام

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن