تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804010298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون آموزشي دانشكده دندانپزشكي بوشهر:چيپس و پفك باعث پوسيدگي در كودكان مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون آموزشي دانشكده دندانپزشكي بوشهر:چيپس و پفك باعث پوسيدگي در كودكان مي‌شود
معاون آموزشي دانشكده دندانپزشكي بوشهر گفت: ميان‌وعده‌هايي مانند چيپس، پفك، كيك و بيسكويت در كودكان پوسيدگي ايجاد مي‌كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، سعيد باقي ظهر امروز در نشستي خبري افزود: والدين تصوّر مي‌كنند بر اثر استفاده از قطره آهن دندان كودكشان پوسيده شده است در صورتي كه هيچ دليل علمي وجود ندارد كه قطره آهن باعث اين امر مي‌شود.

معاون آموزشي دانشكده دندانپزشكي بوشهر بيان داشت: پوسيدگي دندان در كودكاني اتفاق مي‌افتد كه بهداشت دهان و دندان آن‌ها توسط والدين رعايت نمي‌شود و يا از ميان وعده‌هاي پوسيدگي‌زا مانند چيپس، پفك،كيك و بيسكويت به صورت متناوب استفاده مي‌كنند.

عضو هيئت علمي دانشكده پزشكي اضافه كرد: قطره آهن تركيبي است كه از 6 ماهگي تا 2 سالگي طبق نظر دكتر تجويز مي‌شود چون تا قبل از آن بوسيله شير مادر تأمين مي‌شود.

باقي با بيان اينكه به محض رويش دندان‌هاي كودك بايد تميز كردن آنها توسط والدين شروع شود، گفت: والدين از حدود 6 ماهگي با گاز استريل مرطوب يا مسواك نرم مناسب كودك بدون استفاده از خميردندان شروع به مسواك زدن دندان فرزند خود كنند.

متخصص دندانپزشكي خاطر نشان كرد: والدين دندان كودكان خود را از يك تا سه سالگي با مسواك بدون خميردندان تميز كنند و از 3 تا 6 سالگي از مسواك و خمير دندان مخصوص كودكان استفاده كنند.

وي با تأكيد به اينكه قطره آهن موجب پوسيدگي دندان‌ها نمي‌شود، تصريح كرد: برخي از دندان‌هاي شيري تا حدود 12 سالگي باقي مي‌مانند و در صورت پوسيده شدن هر چه سريع‌تر بايد مورد درمان قرار گيرند.

متخصص دندانپزشكي كودكان خاطر نشان كرد: كودكان بايد شير به‌ويژه شير مادر را تا دو سالگي و موادي كه حاوي آهن هستند مانند حبوبات، گوشت، زرده تخم مرغ و مواد مكمل آهن دار را مصرف كنند.

وي با بيان اينكه قطره آهن موجب تيرگي دندان‌هاي سالم مي‌شود، تصريح كرد: براي جلوگيري از تغيير رنگ دندان‌ها موقع مصرف قطره آهن بايد قطره عقب دهان ريخته شود و سپس با آب به كودك در فرو بردن آن كمك كنند و بعد از آن دندان‌ها به دقت تميز شود.

اين متخصص تأكيدكرد: والدين بايد مراقب باشند در صورتي كه كودكشان شير خشك مصرف مي‌كنند قطره آهن را در شيشه شير ريخته نريزند و براي اينكه قطره را راحت‌تر به فرزندشان بدهند آن را با يك قاشق آب ميوه به نوزادشان بدهند.

وي دليل اينكه قطره آهن را با آبميوه به كودكشان بخورانند گفت: اين كار باعث مي‌شود طعم تلخ آهن احساس نشود، ويتامينC موجود در آبميوه‌ها باعث جذب بيشتر آهن در معده و تغيير رنگ كمتر دندان‌ها مي‌شود.

مكمل آهن تركيبي مهم در ساختار هموگلبين گلبول‌هاي قرمز خون است كه نقش اكسيژن‌رساني را بر عهده دارد و در صورت كمبود آهن در بدن باعث كاهش رشد طبيعي (قد وزن)، بهره‌هوشي، قدرت يادگيري، قدرت مقاومت بدن در برابر بيماري ها مي‌شود و خستگي زود رس، احساس ضعف و بي حالي و كم اشتهايي از ديگر عوارض آن است.

انتهاي پيام/66006/خ30

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن