تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804436836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگ براي دموكراسي شعار دروغين آمريكايي است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: جنگ براي دموكراسي شعار دروغين آمريكايي است
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: مستكبران به ويژه آمريكا در شرايط كنوني شعار دروغين جنگ براي رسيدن به صلح و دموكراسي را علم كرده و به خونريزي مي‌پردازند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آيت‌الله محمدتقي مصباح‌يزدي پيش از ظهر امروز در جمع فرماندهان و مديران تيپ 83 امام صادق (ع) اظهار كرد: در طول تاريخ ميان انسان‌ها، همواره جنگ‌هايي رخ داده و تضاد ميان گروه‌هاي مختلف وجود داشته است.

وي افزود: در دوره‌هاي گوناگون هر گروه و امت با استفاده از سلاح‌ها و عوامل مختلفي توانسته است بر ديگران تسلط يابد.

رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) با بيان اينكه در طول تاريخ هر گروهي از انسان‌ها با اتكا به يك منطق خاص به جنگ مي‌پرداخته است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر هم كه همه شعارهاي ديگر رنگ باخته‌اند شعار جنگ براي صلح توسط ابرقدرت‌ها به ويژه آمريكا ترويج مي‌شود و به همين بهانه، جنگ و خونريزي در سراسر جهان به راه مي‌اندازد.

وي ادامه داد: در اين بين تفكر انبياي الهي كه صلح را مفيد مي‌دانند با ديگر رويكردها تفاوت دارد؛ پيامبران جنگ را در مواقعي لازم مي‌دانند و به بيان ديگر، جنگ براي رفع فتنه را مي‌توان شعار آنها دانست.

آيت‌الله مصباح‌يزدي با بيان اينكه اين فتنه تسلط قومي بر ديگر اقوام نيست، گفت: فتنه حقيقي در واقع تلاش همه شياطين براي منحرف كردن انسان‌ها از مسير درست و حق جلوه دادن باطل است.

عضو مجلس خبرگان رهبري هدف از نبرد در مكتب الهي را زمينه‌سازي براي رشد انسان‌ها دانست و عنوان داشت: كساني كه مادي‌گرا هستند همه راه‌ها را براي رسيدن به منافع مادي بيشتر در نظر مي‌گيرند كه اين روش با راهبرد انبياي الهي متفاوت است زيرا براي گروه نخست، كشته شدن و از دست رفتن اموال بزرگ‌ترين خطر است و حتي امروزه مستكبران براي رسيدن به اهداف خود ديگران را به جان هم مي‌اندازند كه مي‌توان در اين ميان حوادث چند سال اخير سوريه را مورد توجه قرار داد.

وي روش انبياي الهي در جنگ را مورد توجه قرار داد و افزود: آنها از عده فراوان دشمنان هراسي ندارند و تهديدها هم در اينجا معناي ديگري مي‌يابد.

آيت‌الله مصباح‌يزدي با بيان اينكه اين منطق در ميان همه مردم به صورت يكسان تاثير نمي‌گذارد، گفت: هر فرد بسته به ايمان و معرفت خود و نيز شجاعت برداشتي خواهد داشت.

استاد برجسته حوزه علميه قم عنوان داشت: برخي افراد با اينكه جزو سابقون در دين اسلام بودند ولي در جنگ‌ها نيز به دنبال راحتي و آسايش بوده و نقل شده برخي افراد در زمان گرفتاري پيامبر(ص) ايمان آوردند ولي در جنگ‌ها، رشادتي از خود نشان ندادند و از سوي ديگر جواناني بوده‌اند كه شجاعت فراواني داشتند و حال آنها در تاريخ ثبت شده است؛ نمونه‌هاي عيني اين گروه از جوانان در دوران دفاع مقدس را به چشم خود ديده‌ايم.

وي خاطرنشان كرد: برخي افراد از بذل مال در راه دين ابايي ندارند ولي هنگامي كه بحث از جنگ و نبرد مي‌شود چندان به مذاقشان خوش نمي‌آيد؛ برخي افراد حاضر بودند اسب و شمشيرشان را به امام حسين(ع) بدهند ولي به كربلا نيايند.

آيت‌الله مصباح‌يزدي تربيت قرآني را در اين زمينه مورد توجه قرار داد و افزود: خداوند قله‌هايي را به انسان‌ها نشان مي‌دهد و از آنها مي‌خواهد به آن سمت حركت كنند و اين روش تنها در مورد جهاد نيست بلكه تمام فضائل انساني، اينگونه به بندگان آموزش داده شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به نشان دادن الگوهاي برتر به مسلمانان توسط قرآن و اهل‌بيت(ع) خاطرنشان كرد: مربيان جامعه بايد به اين اصل قرآني و ديني توجه داشته باشند و سعي كنند قله‌ها را همواره در نظر داشته و به ديگران هم معرفي كنند.

وي بيان داشت: اينكه انسان الگويي برتر را مد نظر داشته باشد اگر بداند به آن دست نمي‌يابد باز هم مي‌تواند سمت و سوي حركت را تعيين كند و اين براي آنها مفيد خواهد بود و در اين ميان همه فضيلت‌ها در رسيدن به هدف مطلوب به آدمي ياري مي‌رسانند ولي در جهان مادي‌گرايانه برخي كشورها و گروه‌ها، هر روشي مجاز است و به بيان ديگه هدف كه آن هم توسط خودشان تعيين شده، وسيله را توجيه مي‌كند./س

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن