تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819879273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزت و عدم سازش پذيري علت ماندگاري عاشورا/ ديپلماسي مذاكره نبايد با ذلت همراه شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عزت و عدم سازش پذيري علت ماندگاري عاشورا/ ديپلماسي مذاكره نبايد با ذلت همراه شود
نوشهر- خبرگزاري مهر: نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به درس ها و پيام عاشورا گفت: عزت و عدم سازش پذيري در برابر ظالم باعث ماندگاري عاشورا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله علي معلمي ظهر يكشنبه در اولين يادواره شهداي طلبه نوشهر با اشاره به نقش حضرت زينب و امام سجاد در حوادث پس از واقعه عاشورا گفت: عليرغم آن همه مصائب اهل بيت سيدالشهدا، هيچگاه گله و توقعي در مسير شام و كوفه شنيده نشد و داغ اين توقع به دل دشمن ماند.

نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري افزود: بيعت با يزيد به منزله دفن اسلام و زير بار ذلت رفتن بود كه حسين بن علي(ع) هيچگاه زير بار اين ذلت و سازش نرفت و باعث ماندگاري عاشورا در طول تاريخ گرديد.

وي با مقايسه تاثيرات فرهنگ عاشورا در انقلاب اسلامي ايران اظهار داشت: ايستادگي و مقاومت در برابر ظالم و استكبار كه برگرفته از عاشوراست باعث پشتوانه عظيم در طول سالهاي جنگ تحميلي و بعد از براي انقلاب اسلامي شد.

وي اضافه كرد: امروز هم متكي بر عزت و مقاومت در مقابل دشمنان رمز و راز عاشورا است كه همواره بايد به عنوان يك درس بزرگ از قيام سيدالشهدا همراه اين انقلاب باشد.

آيت الله معلمي در ادامه به مسئله ديپلماسي خارجي و بحث مذاكره اشاره و خاطرنشان كرد: ديپلماسي مذاكره تا جايي و زماني كه موجب ذلت نمي شود اشكال ندارد و ديپلماسي مذاكره نبايد با ذلت همراه شود.

وي افزود: مقام معظم رهبري بر روي جرياني كه بحث مذاكرات را پيش مي برند اشرافيت و آگاهي كامل دارند و بارها هم به تيم مذاكره كننده هشدار دادند و هم فرمودند كه به آمريكايي و غربي ها نبايد خوشبين بود.

نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: دشمن در اين شرايط بدنبال تفرقه و اختلاف در درون كشور است و همه بايد در اين خصوص هم هوشيار باشند و هم با وحدت رويه حركت كنند.

اولين يادواره شهداي طلبه شهرستان نوشهر ظهر امروز با حضور اقشار مردم بويژه طلاب و روحانيون در حوزه علميه شهيد بهشتي نوشهر برگزار شد و در اين يادواره كه همراه با مداحي و سخنراني بوده از خانواده هاي شهداي طلبه تجليل شد.

كد خبر: 2200672

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۱ - ۱۴:۴۲

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن