تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803614134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پياده‌روي عظيم اربعين مانور وحدت و اقتدار شيعه است/ تولي و تبري در ميدان عمل


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: پياده‌روي عظيم اربعين مانور وحدت و اقتدار شيعه است/ تولي و تبري در ميدان عمل
عضو هيئت علمي جامعه المصطفي العالميه و خطيب برجسته كشور پياده روي عظيم اربعين حسيني را مانور وحدت و اقتدار شيعه و تولي و تبري در ميدان عمل دانست.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي ، اظهار كرد: امام حسن عسكري(ع) در حديث معروف خود به 5 نشانه مهم مؤمن اشاره مي‌فرمايد كه از آن جمله خواندن زيارت اربعين است. اساساً زيارت حضرت سيدالشهدا(ع) به ويژه در روز اربعين در كلام ائمه اطهار(ع) از جايگاه بسيار ويژه‌اي برخوردار است.

وي گفت: در حديث داريم كه خداي تبارك و تعالي براى زيارت كربلاى امام حسين(ع)، پاداش هزار حج و عمره قرار داده است. به تعبير بزرگان ما چنين جايگاهي به خاطر آن است كه حج هم به بركت عاشوراي حسيني باقى مانده است و به طور كلي ادامه حيات اسلام در سايه خون پاك شهيدان كربلا ميسر شده است. از اين جاست كه كلام مرحوم آيت‌الله العظمي بهجت را بهتر درك مي‌كنيم كه فرمود: "امام زمان(عج) پس از ظهور، خود را به واسطه امام حسين(ع) به همه عالم معرفي مي‌كند، بنابراين در آن زمان بايد همه مردم عالم، حسين(ع) را شناخته باشند و پياده‌روي اربعين بهترين فرصت براي اين كار است."

اين خطيب برجسته كشور گفت: موضوع اربعين و عزاداري در آن در خصوص ساير حضرات معصومين(ع) نيامده و آنچه كه ما در تاريخ مي‌بينيم اين است كه اين مساله فقط درباره حضرت اباعبدالله الحسين(ع) وارد شده است.

زيارت اربعين امام حسين(ع) آن قدر اهميت دارد كه از وجود نازنين امام صادق(ع) يك زيارتنامه ويژه‌اي در اين باره در دست هست.

يادآوري حماسه حسيني به هر مناسبتي

وي افزود: واقعاً جالب و آموزنده است كه در مورد امام حسين(ع) در منابع روايي ما به هر مناسبتي سعي شده كه به گونه‌اي مردم را به كربلا و عاشوراي حسيني ارجاع بدهند و همان طور كه مي‌دانيم در ايامي چون شب نيمه شعبان، روز عيد غدير، 27 رجب، شب قدر و... وارد شده كه در آنها زيارت امام حسين(ع) بسيار مستحب است و شيعيان به اين عمل مبارك، به طور خاص تشويق و ترغيب شده‌اند.

حجت الاسلام رفيعي گفت: اين همه تاكيد از آن روست كه كربلا و امام حسين(ع) از عوامل بقاي دين خدا و پيامبر اوست. از سويي از جمله نقاط افتراق شيعه و غيرشيعه و از نشانه‌هاي خاص مومن همين زيارت اربعين است.

وي با بيان اينكه در خصوص حركتي كه چندسالي است به ويژه پس از سقوط صدام در ايام اربعين سيدوسالار شهيدان شكل گرفته و زائران با پاي پياده از كشورهاي مختلف از جمله نقاط كشور عراق خود را به كربلاي معلي مي‌رسانند، چند نكته حايز اهميت است اظهار كرد: قبل از هر چيز بايد توجه داشت كه مشي و پياده روي به سوي مراكز الهي و عبادي يك عمل مستحب است، كما اينكه يكي از مستحبات مشي و حركت به سمت مكان برقراري نماز جماعت است كه اگر كسي پياده برود ثواب بسياري دارد و يا مشي و پياده روي به سوي كعبه كه خودش موضوعيت دارد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: همچنين در بعضي از روايات نقل شده كه اگر كسي پياده به سوي مسجد حركت كند از ثواب ويژه‌اي بهره‌مند مي‌شود و هر قدمي كه در اين راه بر مي‌دارد، در نزد پروردگار مأجور است.

وي گفت: در سيره حضرات معصومين(ع) نيز ما داريم كه مثلاً امام حسن مجتبي(ع) سفرهاي مكرر از مدينه پياده به سمت مكه مي‌رفتند و با اين كه محمل‌ها و شترها در اختيار داشته‌اند اما حضرت به اين عمل مبادرت مي‌كردند و حال آن كه در تاريخ داريم كه براثر اين مساله پايشان مجروح مي‌شده است. يا در مورد سيدالساجدين(ع) روايات تاريخي هست كه ايشان پياده به سمت مكه رهسپار مي‌شدند و وقتي در مسير عده‌اي علت مساله را از حضرت مي‌پرسيدند، امام سجاد(ع) جواب مي‌داد كه من به ميهماني خداي تبارك و تعالي مي‌روم و به احترام ولي نعمت و مولايم دست به اين پياده‌روي مي‌زنم.

حجت الاسلام رفيعي اظهار كرد: طبعاً يكي از مصاديق اين پياده‌روي مشاهد زيارتي است كه در طول تاريخ هم داريم افرادي مثل شاه عباس صفوي پياده به مشهد مقدس مي‌رفته است. به لطف الهي هم اكنون اين سنت حسنه مرسوم است و در ايام مختلف سال در داخل كشورمان افرادي به سوي حرم امام رضا (ع) از مسافت‌هاي دور و نزديك پياده‌روي مي‌كنند.

پياده‌روي اربعين و چند نكته مهم

وي ادامه داد: در اين ميان پياده‌روي به سوي حرم مطهر امام حسين(ع) از چند جهت قابل توجه و اهميت است؛ نخست آن كه نفسِ پياده‌روي به سمت مشاهد مقدسه ثواب دارد و مورد تاكيد آموزه‌هاي ديني ماست و نكته دوم در اين خصوص هم اين است كه اين پياده‌روي‌ها ناظر به بحث تعظيم شعائر است، همان طور كه خداوند متعال در آيه 32 سوره مباركه حج مي‌فرمايد: "و من يعظم شعائر الله فانها من تقوي القلوب"

حجت الاسلام رفيعي افزود: در حقيقت تعظيم شعائر در دنيا هم امري مرسوم است و در كشور خودمان نيز راهپيمايي‌هايي كه به مناسبت‌هايي چون روز قدس و يوم الله 22 بهمن انجام مي‌دهيم، در همين راستاست چرا كه خداوند مي‌فرمايد اگر شما قدمي برداريد كه مايه ناراحتي و ترس كفار شود اين عمل شما عبادت است و ما در مناسبت‌هاي يادشده هم عمل صالح انجام مي‌دهيم و هم اين كه در دل و قلب كفار و منافقين و دشمنان اسلام از حركت عظيم و باشكوه خود، رعب و وحشتي ايجاد مي‌كنيم.

يك تير و دو نشان!

به گفته وي پياده‌روي بزرگ اربعين خودش يك جور ايجاد رعب و وحشت در دل دشمنان اسلام و تشيع به ويژه همين تكفيري‌هايي است كه با افكار خشك و خطرناك به جان مسلمين و شيعيان افتاده‌اند و به عبارتي همان خوارج صدر اسلام هستند كه كمر اميرالمومنين(ع) را شكستند و ايشان را به شدت رنج دادند؛ همين پياده‌روي اربعين خودش يك مانور و رژه است در راستاي تبري جستن از اقدامات ضد بشري تكفيري‌ها و دشمنان اهل بيت(ع) و از سويي اعلام وفاداري و علاقه شديد مردم به ساحت مقدس امام حسين(ع) است.

عضو هيئت علمي جامعه المصطفي العالميه گفت: نكته سوم و پاياني هم اين كه مراسم بزرگ و باشكوه پياده‌روي اربعين علاوه بر آن كه زمينه يأس و نااميدي كفار و منافقان و هواداران آنها را فراهم مي‌آورد، در تشديد وحدت و عزت مسلمين به خصوص شيعيان بسيار اثرگذار است و به حول و قوه الهي و عنايات اهل بيت(ع)، خاصه حضرت ولي عصر(عج) به انسجام و اقتدار هرچه بيشتر شيعه در دنياي كنوني مي‌انجامد./س

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن